obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
Wildhitz
Stormbreaker
Ik zal Jaco binnenkort wel eens benaderen, als ik compensatie heb gekregen. Wel aardig dat hij ons tegemoet wil komen.
 
Migow
Eh kijk eens rechts van je scherm bij advertentie optimizer en co Smile
 
jj1987
Zoals eerder vermeld bij mijn ouders een Asus N66U opgehangen. Eerst in de meterkast (ik weet het! De slechtste plaats). 2 weken terug in de garage gehangen. 2 netwerkkabels getrokken. 1 voor de wan en 1 lan naar de switch in de meterkast. Alle netwerkkabels komen in de meterkast uit. En ben nog niet tevreden. Ze hebben 150/150 caiway. Bedraad alles perfect. Draadloos nog steeds om te janken. Met inssider een scan gedraaid. Vrij kanaal opgezocht. Ingesteld. Ding verliest met een iPad veel bandbreedte. 3 meter verder is het bereik al gehalveerd. Antennes in een V vorm gericht, antennes rechtop gericht. 20/40 MHz, 40 mhz. Verschillende 5 GHz banden geprobeerd. Diverse forums afgestruind. Echt alles geprobeerd. Nog net geen gouden netwerkkabels. Hardware acceleration uit enz. Ik krijg hem niet zoals ik wil! Ook het gastnetwerk vind ik erg summier. Het is een gescheiden netwerk maar daar is ook alles mee gezegd. Een limiet op snelheid kan ik nergens vinden. Ook zitten gasten in dezelfde dhcp range. Ben lichtelijk teleurgesteld in de router. Het is stabiel dat wel. Interface prima. Maar qua bereik en draadloze prestaties vind ik hem waardeloos. Ben met het ding met lange netwerkkabels door het hele pand gegaan. En krijg hem niet goed. Ik haal draadloos op 5 meter afstand 80/90 mb. De antieke tp-link die nu in de kliko ligt presteerde een prima bereik en een stabiel internet en dat in de meterkast...
 
jj1987
En wat vinden we dan van een Ubiquiti UniFi AP Pro?
 
jj1987
Zocht een goed access point.
Kwam uit bij unifi. Vandaar mijn vraag. Voor hetzelfde geld zegt iemand dat t waardeloos is. Heb nu XS4ALL glas met de bijbehorende Fritzbox. Die hangt beneden in de hal.
Gebruik die naar volle tevredenheid. Boven een tplink access point. Maar aangezien die nu 5 jaar oud is. En de snelheid 25 mb is, was ik langzaam aan het uitkijken voor een ander.
Mede dankzij het rookmelder formaat en wat goede reviews leek me dat wel wat. Vind het zonde om een hele router te kopen. Omdat ik mijn fritzbox als router wil houden. Maar aan de andere kant is zo'n unifi net zo duur. Ben er nog niet helemaal uit zegmaar.
 
erlinden
Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met Unifi accesspoints. Wat mij betreft zou ik hem zeker adviseren op het moment dat je met alleen maar Unifi accesspoints zou gaan werken. Dan bieden ze pas echt toegevoegde waarde.

In het oerwoud aan mogelijkheden zou ik je ook de apparatuur van Mikrotik willen aanraden. Supertoffe apparaten met bizar veel instelmogelijkheden tegen een geweldige prijs!

Bijvoorbeeld: http://www.wirmax.net/en/soho/407-hap-ac.html (maar die moet nog uitkomen). Als je er hier twee van koopt en de Fritzbox alleen nog laat routeren (WiFi uit) dan kan je een toekomstbestendig netwerk opbouwen.
 
jj1987
Bedankt voor de reacties. Momenteel dekt de fritzbox de hele beneden verdieping en tuin gedeeltelijk. De snelheid is prima. Heb een 50/50 mb abbo bij XS4ALL en draadloos haal ik zowaar de volledige snelheid. Op 5ghz dan. Op 2,4 GHz haal ik rond de 35 mb. Maar het grootste gedeelte werk ik bedraad. Heb toen ik het huis kocht in elk vertrek 2 netwerk aansluitingen in loze leidingen getrokken en die beneden netjes in een 10inch patch kast afgewerkt. Heb gekeken naar zo'n unifi AC variant. Mooi spul! Alleen wel prijzig. Zo'n 290 euro voor een enkel apparaat. En of zo'n ding nu beter presteert dan een netgear nighthawk of asus... Het jammere is dat als je eenmaal iets koopt het lastig is dit terug te sturen. Het gaat mij erom dat ik een goed bereik heb in de hele tuin. En ook 5ghz. Zodat ik de antieke tplink access point boven kan weghalen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wildhitz', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie