obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Internet snelheid G500 per 01-07-2015
cawul
In het begin had ik ook een rampzalige download snelheid. Als je op het forum gaat neuzen, zal je hierover de nodige eerdere berichten tegenkomen.
Wat ik ook deed, het was hoeploos.
Maar een kennis hier nam zijn laptop mee en kreeg keurig de beloofde snelheid (destijds 300Mbpis, zelfs 310).
Zoeken-zoeken-testen-testen, honderden keren.

Wat bleek (na máánden!): het was Kaspersky.
Op enig moment had ik zo'n beetje alles verwijderd behalve een paar 'basis-programma's', Office en dat soort zaken.
Daar hoorde Kaspersky ook bij natuurlijk, dus bleef ik met die slechte performance zitten, zonder te weten dat het Kaspersky was.

Toen ik Kaspersky door Norton verving was de snelheid perfect.
Het vervangen door Norton was puur toeval, gewoon een trial gedownload.

Het kan geen kwaad om Caiway te vragen om e.e.a. door te meten. Maar kijk ook even naar je software.
Ook de bekabeling kan een rol spelen.

Hoe ziet je grafiek eruit op https://speedtest.caiw.net/ ?

=
umBG1D
=
 
Stormbreaker
Kan het helaas niet kopiëren maar mijn grafiek is altijd zeer onregelmatig. 67,8/51,8 en 3 ms. Ik heb geen Kaspersky maar AVG for Mac. Verder zal ik eens bepaalde programma's die ik nadat de verbinding omlaag ging heb geïnstalleerd de-installeren, doe daar toch niets mee.
 
Migow
Sorry er is hier al zoveel over geschreven maar die hele sitecom die caiway levert is een prul. Sorry dat ik het zeg en andere zullen dat vrees ik weer tegenspreken maar lees eens terug zou ik zeggen. Heb hier een 200/200 acount en zit draadloos te werken en haal 210/170. Maar ook je draadloze netwerkkaart kan de bottleneck zijn.
Met mijn standaard interne netwerkkaart (Nversie) kwam ik noet boven de 60

http://www.speedtest.net/my-result/44...4475776804
 
JohnnyS
Ik hier te Almelo haar ook niet de 150,, draadloos op een asus router en laptop N76VZ 80 mbit.. bedraad 100.. upload zelfs meer 120... maar geen 150.. volgens mij is het oplichting om van 100 naar 150 gedwongen..en geen enkele snelheid verhoging gekregen deze snelheden had ik ook al met 100 mbit.
Helpdesk is niet deskundig..alles volgens script....vraagt mij naar mijn kaart in laptop...maar weet er niets mee te doen.. en dan dat gedoe..wilt u de stekker eens eruit halen.. kleuterschool.. oplichting en ben boos.
 
Stormbreaker

Quote

JohnnyS schreef:

Ik hier te Almelo haar ook niet de 150,, draadloos op een asus router en laptop N76VZ 80 mbit.. bedraad 100.. upload zelfs meer 120... maar geen 150.. volgens mij is het oplichting om van 100 naar 150 gedwongen..en geen enkele snelheid verhoging gekregen deze snelheden had ik ook al met 100 mbit.
Helpdesk is niet deskundig..alles volgens script....vraagt mij naar mijn kaart in laptop...maar weet er niets mee te doen.. en dan dat gedoe..wilt u de stekker eens eruit halen.. kleuterschool.. oplichting en ben boos.

Precies! Ik heb hier geen woord meer aan toe te voegen.
 
Migow
Nou ik durf te stellen dat je bedraad altijd je snelheid haalt. Al eens naar instellingen netwerkkaart gekeken??
 
markmart
Ik heb verschillende computers en als ik op een pc niet de snelheid haal ligt het altijd aan de instelling van netwerkkaart of de drivers hebben een update nodig.
Met glasvezel nog nooit gehad dat ik mits via netwerkkabel verbonden ben de snelheid niet haal.
Kwestie soms van spelen met de instellingen.
 
Stormbreaker
Ik ga morgen mooi niet 200 euro besteden aan een nieuwe router, waarbij zoals eerder in dit topic even gezegd, het niet zeker is hoeveel vooruitgang ik dan boek. Dit vind ik ook een nutteloze reactie van je Roberto, had meer van je verwacht. Caiway moet een goede router in bruikleen of onder huur verstrekken. Ik ben student.
 
cawul

Quote

Migow schreef:

Sorry er is hier al zoveel over geschreven maar die hele sitecom die caiway levert is een prul. Sorry dat ik het zeg en andere zullen dat vrees ik weer tegenspreken maar lees eens terug zou ik zeggen. Heb hier een 200/200 acount en zit draadloos te werken en haal 210/170. Maar ook je draadloze netwerkkaart kan de bottleneck zijn.
Met mijn standaard interne netwerkkaart (Nversie) kwam ik noet boven de 60

http://www.speedtest.net/my-result/44...4475776804


Mooie snelheid.
Als router heb ik de Asus RT N66U, voorzien van de laatste firmware, 3 antennes gemonteerd.

In Android settings Wi-Fi settings staat: dat signaal sterkte prima is, 300Mbps/s

Wanneer ik in speedtest (wireless) Caiway selecteer, zijn de resultaten niet om naar huis te schrijven.
Echter, laat ik Speedtest.net het zelf selecteren (auto select) dan zijn de resultaten een stuk beter.

Tja.. ik zou het verder ook niet weten.

=
RwNPdY

=

2les8B
=
 
Migow
Weet je die speedtesten zeggen mij niet zoveel en ofdat iknu 60 of 120 haal via me tablet of phone zal me een worst zijn. Maar me laptop vond ik toch wel iets belangrijker en ja dan wil ik toch wel dat ik niet teveel zou verliezen. Nou met de spullen die ik nu heb ist super en ook het internet is super stabiel en dat is met die goedkopere routers ook nog wel eens een probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet snelheid G500 per 01-07-2015', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Advertentie