obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid Glasvezel 150
Migow
Nee woon gelijkvloers en router staat in de kamer achter hoekbank. Lappie staat op meter of 5 weg. Op slaapkamer met phone zit ik nog rond de 45 en das meter of 10 weg. Maar als ik vuilnis in verzamelkliko beneden weggooi heb ik nog steeds vrrbinding en das toch wel meter of 20 weg; maar met name op de 5Ghz band haal je mooie snelheden, want daar ben ik nog de enigste in mijn flat Grin
 
Stormbreaker
Even iets nog gekkers: ik kom niet op Netco FPI Info fourstack van KPN, er staat dat toegang vanuit mijn regio verboden is. Heeft de Caiway een buitenlandse IP-lease voor mij gebruikt? Ook hier moet ik achteraan. Mocht ik bijv. ooit ESTA voor de VS aanvragen dan zou dit serieus problemen op kunnen leveren, iemand was laatst in de media van Vodafone en die hadden een adres uit Jemen...
 
Stormbreaker
Nee, als ik naar https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ga krijg ik daar de mededeling:
Access is not allowed from your region

En de site opent niet. Fourstack.nl opent wel maar het subdomein dus niet. Volgens mij heb ik dus een oud buitenlands IPv4 adres gekregen of is dit niet zo?
 
Stormbreaker
Helpt niet, het ligt aan het Ipv4 adres en de site die nog niet de nieuwe lease heeft opgepakt en denkt dat ik uit landen als Iran of Georgië kom.
 
Highway

Quote

Stormbreaker schreef:

Nee, als ik naar https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ga krijg ik daar de mededeling:
Access is not allowed from your region

En de site opent niet. Fourstack.nl opent wel maar het subdomein dus niet. Volgens mij heb ik dus een oud buitenlands IPv4 adres gekregen of is dit niet zo?


Ik heb hetzelfde met mijn vaste ip adres, met telfort mobiel internet via de gsm lukt het wel.
Handtekening
Wink
 
Stormbreaker
Mobiel en op het werk en met de aflopende KPN verbinding lukt het inderdaad wel.
 
Caiway Webcare

Quote

Stormbreaker schreef:

Nee, als ik naar https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ga krijg ik daar de mededeling:
Access is not allowed from your region

En de site opent niet. Fourstack.nl opent wel maar het subdomein dus niet. Volgens mij heb ik dus een oud buitenlands IPv4 adres gekregen of is dit niet zo?


Beste gebruikers.

Caiway heeft een reeks IPv4 adressen uit Duitsland gehaald. Wij hebben deze IP adressen waar nodig onder de Nederlandse vlag gezet.

Nu is het wel zo dat vele host providers van pagina’s een database gebruiken om de klant op weg te helpen. Mogelijk staat het betreffende IP adres in hun database nog niet juist dat het IP in Nederland bevindt.

Helaas kan Caiway hier zelf niets aan doen. Deze derde partijen dienen hun database up to date te houden.

Ik denk dat dit proces zoals bij DNS dat het 48 tot 72 uur duurt niet van toepassing is en dat zij zelf dit handmatig dienen te doen.

Mocht je door je IP adres verkeerde informatie krijgen van websites kunnen wij enkel melden om hun te berichten van dit probleem in de hoop dat zij een update doen.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Stormbreaker
Beste Arjan,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik ben zo opgelucht dat dit Duitse adressen zijn! Want er is iemand in de VS in de problemen gekomen met een ESTA aanvraag met een adres uit Jemen. Gelukkig heeft Caiway niet dergelijke adressen. Dat was dus Vodafone. Diegene is apart genomen louter omdat die ESTA aanvraag met dat IP ging. Maar Duitsland is bevriend met de VS dus al ziet de VS dat ik een aanvraag vanuit Duitsland doe, dan levert dit geen problemen op. Ik ga deze zomer echter naar Canada maar moet bijvoorbeeld APIS invullen. Ik moet er niet aan denken dat er door zo'n IP problemen ontstaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid Glasvezel 150', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Internetsnelheid Caiway Giga Snel CaiWay/Delta Glasvezel modem : 21 26 jan 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie