obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Tweede Entone 515 huren van Caiway
Party247
Bedankt voor je reactie Jaco,

Ik zou graag een tweede tv boven aansluiten, echter ik heb geen coax noch is er een utp kabel getrokken door de vorige bewoner.
Ik hoopte dat die Devolo's een uitkomst zouden kunnen bieden.

Ik inmiddels wel internet maar krijg geen tv

Overigens zijn de devolos aangesloten op een externe router op de modem rechtstreeks krijg ik überhaupt geen verbinding
 
Sokje
Ik denk dat Devolo best goed werkt. KPN werkt er vaak mee en hoor van veel mensen die heb hebben dat het prima werkt.
 
Jaco Hage

Quote

Sokje schreef:

Ik denk dat Devolo best goed werkt. KPN werkt er vaak mee en hoor van veel mensen die heb hebben dat het prima werkt.


Het KPN platform haalt de stream uit dezelfde IP range. Bij KPN kun je dus switchen via 1 netwerkkabel wat je wil en die IP decoder vist daar zelf zijn MPEG stream uit. Caiway werkt met een eigen IP platform.
Opzicht blijft het het allemaal IP en eigenlijk is fase gerelateerd de kanshebber om powerline goed te laten werken. Of te wel de "groep" aansluiting in de meterkast moet hetzelfde zijn.
Kortom het kan werken maar het kan ook zijn als je een stekker van een magnetron in het stopcontact stopt er een disconnect komt in de powerline.
Het is dus niet te garanderen. Niet met een goed fase netwerk, en niet met de IP verdeling.
Ook bij KPN aansluitingen zie ik doordat veel fout gaan. Mensen krijgen blokjes of traag internet.

Werkt het? Het is meer geluk dan wijsheid.
 
Party247
Bedankt voor de reacties kunnne jullie mij miss in lekentaal uitleggen hoe ik die powerline het beste kan aan sluiten ?

In de woonkamer zit het nl bedraad als ik me niet vergis in poort 2 en van poort1 gaat er een kabel naar een extra kastje ( router)voor het alarm.als ik in de router de powerline doe heb ik wel internet maar geen iptv.

Als die van de woonkamer uit de modem haal en de powerline rechtstreeks op de modem aansluit heb ik geen internet noch iptv. Of doe ik iets fout?
 
Jaco Hage

Quote

Party247 schreef:

Bedankt voor de reacties kunnne jullie mij miss in lekentaal uitleggen hoe ik die powerline het beste kan aan sluiten ?

In de woonkamer zit het nl bedraad als ik me niet vergis in poort 2 en van poort1 gaat er een kabel naar een extra kastje ( router)voor het alarm.als ik in de router de powerline doe heb ik wel internet maar geen iptv.

Als die van de woonkamer uit de modem haal en de powerline rechtstreeks op de modem aansluit heb ik geen internet noch iptv. Of doe ik iets fout?


Je mag mij uiteraard even bellen dan wil ik horen welke netwerkapparatuur je verder hebt.
Een netwerkkabel kun je splitten alleen heb je dan maximaal 100Mbit/s. Feitelijk zat voor IPTV en media / TV's
Er zijn ook nog andere oplossingen maar afhankelijk van de randapparatuur, en soms is er wat programmeer werk nodig. ( dat noemen ze VLAN)
Ik schat de kans erg klein dat je het werkend krijgt via een powerline om beide signalen over het stroomnet heen te sturen.
Afijn, ik wil er best persoonlijk in duiken maar eigenlijk niet uitvoerbaar met wat ik nu weet over je systeem.

Voel je vrij om te reageren en misschien weet een van de andere forum gebruikers een ander antwoord / oplossing te geven of ervaring te delen?

Note:
Overigens kan een powerline niet direct op een internetpoort van een modem. Er is eerst een vertaling nodig van het IP adres en een apparaat die specifieke IP adressen uitdeelt.
Tip:
Je kunt een hoop proberen om apparaten direct op het modem aan te sluiten maar dan loopt het modem vol met Mac / IP adressen en werkt het straks helemaal niet meer. Dan zal het modem steeds minimaal 30seconde uit en aangezet moeten worden.

Misschien een tip om even iemand ter plekke te laten oordelen wat wel en niet kan. Het zou namelijk vervelend zijn als straks steeds je verbinding wegvalt.
Gewijzigd door Jaco Hage op 15 maart 2017, 22:57
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede Entone 515 huren van Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie