obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Hoe vaak vinden updates plaats?
jj1987

Quote

Jaco Hage schreef:

Exact. De spijker op zijn kop !
Humax zou dit ook op zijn site moeten ondersteunen met downloadfirmware of wat mij betreft via de netwerkaansluiting.


Enerzijds waar! Dat updaten via de kabel is traag en naar mijn inziens ouderwets. Maar ze hebben waarschijnlijk verschillende versies van updates voor de verschillende kabelaars. De een heeft on demand en de ander niet. Wat mij opviel na een factory reset is dat er geen mogelijkheid "caiway" in zit als provider. Wel ziggo etc... In feite geen probleem want de netwerk frequentie kun je handmatig instellen. Heb het idee dat Humax de provider Caiway er "maar een beetje" bij doet. En het caiway personeel weet er helemaal niks van af. Er staat wel degelijk een update klaar maar niemand die daar over rept, geen vermelding op de website etc.. Zal vanavond mijn versie van de 5200 doorsturen naar webcare. Hopen dat er wat gebeuren gaat. Mijn ticket over de storing met radio 538 staat ook al vanaf december open...
 
jj1987
Vandaag benaderd door caiway. Er komt maandag gratis een monteur ivm het niet willen updaten van mijn humax 5200. Ben benieuwd. Eerst de vraag of ik BER fouten had. Maar aangezien vorig jaar door t hele huis a 350 euro hirschmann spul is gelegd en mijn signaalsterkte 84% en 100% kwaliteit is en dus prima in orde is gaan ze verder zoeken. Ben benieuwd wat firma Schuuring hier verder aan gaat doenSmile
 
WimHart
Hier het zelfde verhaal.
Helaas was ik niet thuis en hebben ze dit ingesproken op het antwoord apparaat.
Signaalsterkte hier 74% en 100% kwaliteit BER 0

Volgens mij wordt dit goed opgepakt door Caiway
 
jj1987

Quote

WimHart schreef:

Hier het zelfde verhaal.
Helaas was ik niet thuis en hebben ze dit ingesproken op het antwoord apparaat.
Signaalsterkte hier 74% en 100% kwaliteit BER 0

Volgens mij wordt dit goed opgepakt door Caiway


Heb jij er nog een versterker tussen hangen? Ik wel, maar das ook een hirschmann ghv41m dus lijkt me niet dat t daar aan ligt.
 
WimHart
Hier geen versterker.
 
jj1987
Signaalwaardes zijn goed. Ber is 0.
Er zit een kabel van 15 meter tussen de contactdoos (edc1000). Kabel is koka799.
De kabel zit op de 2e uitgang van de ghv41m. Deze versterkt 3-4,5db. Deze waarde lijkt mij goed aangezien er een splitter tussen de edc1000 en de tv. Dit omdat ik de tv en de humax 5200 heb aangesloten. Ik had de humax eerst direct op de edc1000 gedaan en de tv dan doorgelust via de humax. Maar de tv verloor dan bij inschakelen van de humax even zijn signaal. Nu krijgt de tv en de humax zijn "eigen" signaal en dit werkt prima. Om de tv aan te sluiten is een Koswi en kokwi gebruikt met koka799. 2 jaar terug is er een nieuwe wijkversterker geplaatst door Schuuring omdat caiway toen hier in ambacht het netwerk retourgeschikt heeft gemaakt. Hoeveel db er op het aop staat zal maandag uitwijzen met de monteur. Heb eens getest met een kabel direct van aop naar humax. Toen ook BER waardes 0. Analoge tuners in huis hebben een goede ontvangst. Geen ruis en volle signaalsterkte. Analoge tv zijn in t hele huis ook alle zenders helder en zonder enige ruis. De aansluiting van zolder zit op de 4e aansluiting van de versterker. Ook daar geen klachten. Ben benieuwd wat Schuuring er aan kan doen. Ik denk zelf dat die software versie gewoon verkeerd op het netwerk zit van caiway. De 5300 update wel. Heb er een 3tal van en allen updaten prima. Nu kan de software van de 5200 natuurlijk in een andere transportstream zitten.
Heb de coax installatie zelf aangelegd en wil mezelf totaal niet ophemelen, maar heb wat jaartjes in de techniek gezeten. Dus als er iets niet zou kloppen zal me dat verbazenSmileBen benieuwd maandag!
 
jj1987

Quote

Jaco Hage schreef:

Helder, ik twijfelde ook niet zo aan je installatie jj1987, vooralsnog niet gezien te hebben zijn de specs OK.

Bovenstaande was een aanvullende opmerking op ''wat'' ook kan gebeuren. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt. Smile

Waardeer je meedenken Smile
Heb wel een foto maar weet die zo niet te posten via de iPad.
 
jj1987

Quote

WimHart schreef:

Hier het zelfde verhaal.
Helaas was ik niet thuis en hebben ze dit ingesproken op het antwoord apparaat.
Signaalsterkte hier 74% en 100% kwaliteit BER 0

Volgens mij wordt dit goed opgepakt door Caiway

Heb jij ook een afspraak met een monteur gemaakt?
 
WimHart
Afspraak met monteur is gemaakt, maandag komen ze het bekijken.
Caiway pakt mijn probleem goed op.

De Humax staat zonder versterker op 1 meter van de Caiway aansluiting.
 
cawul
Inmiddels contact gehad met Quantiselectronics.

Met hen aan de telefoon de huidige versie van software van mijn Humax 5050c gecheckt.
Die was verouderd.

Dit probleem is op te lossen middels een software update, t.w. naar versie 10.0.31
Updaten zou 1-2x per dag gebeuren en dan veelal in de nacht, zei men aan de telefoon.

Hoe zijn de ervaringen met deze versie?

Humax-knop "Menu"->Status (onderste icoon)
De softwareversie staat op de regel ´Programmatuur´



-

Quote

24-4-2014 15:41
April 2014: Software update HUMAX IHDR-5050C

Gebruikers van de HUMAX IHDR-5050C kunnen nu nieuwe software downloaden van het Ziggo-en CAIW-netwerk. Het betreft softwareversie 1.00.31.

De belangrijkste wijzigingen zijn:
1. Verschijnen van enkele seconden groen beeld na opstarten ontvanger is verholpen.
2. Als de ontvanger op ZOOM gezet is (via de wide-knop op de afstandsbediening), zal deze functie na zenderwisseling weer uitgezet worden. Dit geldt ook na het herstarten van de ontvanger.

U kunt de software downloaden via 'Menu'- 'Installatie'- 'Software Update'

De download duurt ca. 8 min. en mag niet onderbroken worden.
De ontvanger start daarna automatisch opnieuw op.
De update kan niet ongedaan gemaakt worden.
-
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe vaak vinden updates plaats?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel verbinding maar vaak kort geen internet Eigen netwerk : 2 06 mei 2020
Wie bepaalt de plaats in de woning CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 14 31 dec 2017
TV ontvangst haapert vaak Digitale radio of televisie storing : 9 31 dec 2014
UIT-knop ivm vaak resetten CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 7 17 mrt 2014
Zenders niet te vinden Hmax iRHD 5050c Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 12 02 sep 2013
Advertentie