obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel gouda
Adios
Ik neem aan dat Rekam niet kiest voor IPTV maar gewoon DVB-C op de glasvezel?
 
frank32
REKAM legt sinds 2010 glasvezel naar huizen. Overal waar ze glasvezel aangelegd heeft, is de oude coax-kabel weggehaald. De woningen die via glasvezel zijn aangesloten, ontvangen dus al jaren via glasvezel 1 hun REKAM DVB-C kabeltelevisie of Caiway DVB-C kabeltelevisie en DOCSIS kabelinternet. Aan beide kanten van de glasvezellijn zit een media-converter, waardoor de glasvezel functioneert als een coaxkabel.
Meer info: http://www.pbnglobal.com/en/news-even...etherlands

Glasvezel 2 is bij die woningen al die jaren ongebruikt gebleven. Op vezel 2 gaat DDS nu internet en bellen aanbieden.
 
Adios
Ik dacht dat in Lekkerkerk UPC zit ? Wist niet dat daar ook de Rekam zit.
 
RaymondG
Gisteren telefonisch contact met zowel Rekam, Caiway als DDS gehad. Een verslag wat besproken per partij:

- Rekam: Het glasvezel netwerk is opengesteld voor elke aanbieder voor internet en televisie. Iedereen mag dus zijn diensten aanbieden over het netwerk. Enkele zakelijke partijen zijn al actief en DDS is de eerste partij die kan leveren op het netwerk van Gouda en sluit ook klanten aan met snelheden tot 1gbit/s. Caiway mag ook zijn diensten leveren, echter houdt Caiway zelf de boot af en wil zelf geen diensten op het glasvezel netwerk van Rekam aanbieden, omdat het netwerk niet geheel verglaasd is. Pas al geheel Gouda glasvezel heeft wil Caiway zijn diensten aanbieden.

- DDS: Bestellen is inmiddels mogelijk. Leveren duurt iets langer, omdat er aanloop problemen zijn. DDS levert voor het eerst internet via Glasvezel en er schijnen hier en daar nog problemen te zijn in de levering, maar zou snel opgelost moeten zijn. Ze willen wel nog graag mensen die willen testen voor ze. Contact hiervoor kan met: helpdesk@dds.nl.

- Caiway: Glasvezel diensten leveren ze niet, omdat het hun netwerk niet is en op korte termijn willen ze ook niets aanbieden. Televisie diensten zullen niet uitgebreid worden met bijv. een 2e scherm of extra premium (HD)zenders. Denk hierbij aan Film1 volledig HD of Fox sports 6. Ook zullen er nog steeds geen ondemand diensten actief worden welke bij elke andere kabelaanbieder in het reguliere pakket zit. Internetsnelheid voor mensen op het Coax netwerk wordt ook niet aangepast. Dat we hier gelijk en/of beduidend meer betalen dan bijv Twente waarbij de snelheid in Twente vele malen hoger ligt doet er niet toe. Wij hebben hier maar te doen met de snelheden die ze leveren. Ze erop wijzen dat op zowel het DSL netwerk van KPN als Glasvezel netwerk van Rekam providers zijn die tegen lagere kosten diensten aanbieden met hogere snelheden en ze zichzelf daardoor de markt uit prijzen en klanten nog meer weglopen leverde geen reactie op.
 
Domino
DDS hangt met Kamer van Koophandelnummers aan mekaar. Het is geen heldere zaak. Nergens staat iets gegrond dan wel professioneel omschreven.
Ik heb ze al een paar keer gebeld maar geen response retour als ik naar de achtergrond vraag waarom Zwolle en Amsterdam KvK's aan elkaar geknoopt zitten, de hoed en de rand en het adres niet bestaat....

Wat een lul verhaal over ''test'' klanten daar hebben ze ''0'' belang bij. Ja alleen om je aan te sluiten en te incasseren. Wink

Excuus, ik krijg er net zo nare nasmaak van als bij Euphony destijds ...
Gewijzigd door Domino op 18 oktober 2014, 23:59
 
Adios
Caiway besteelt de Gouwenaar op een schaamteloze manier.

Als de Twentenaren een veel hogere snelheid krijgen op de coaxkabel, hebben jullie omdat jullie hetzelfde betalen daar toch ook recht op?

De Twentenaren hoeven ook niet maandelijkse bij te betalen voor de smartcards.
Jullie moeten zelfs in Gouda voor het basispakket voor extra smartcards maandelijks bijbetalen aan Caiway per smartcard.

Zeer onrechtvaardig dat Caiway met zoveel verschillende maten meet.

Ik heb hier geen woorden voor!
 
RaymondG
Hierbij een initiatief gestart om het uitknijpen van de Goudse abonnees een halt toe te roepen.

Nu Caiway zelf bewijst om sneller internet aan te kunnen bieden verwacht ik wel dat dit ook in andere regio's gelijk zal worden.

https://www.facebook.com/pages/Caiway...2104940691

Doe mee, like en deel!
 
Adios
Ik wil wel maar kan niet meedoen, want hier in Krimpen biedt Caiway geen internet op de coaxkabel.

Uitsluitend op de glasvezel.

Ik zou in ieder geval ook op het Gouda forum, ruchtbaarheid geven van jouw actie, zodat veel meer Gouwenaren zich bewust worden van de ongelijkheid die Caiway over jullie uitstort.


http://www.forumgouda.nl/
 
RaymondG
Aansluiten mag altijd. Focus ligt op de kabel maar ook op andere punten kunnen er veel verbeteringen plaats vinden.

Mij word vaak de mogelijkheid geboden om binnen Caiway met de juiste personen te praten. Dus niet webcare en/of klantenservice. Het is dan ook een mogelijkheid om op die manier ook andere punten van verbetering onder de aandacht te brengen.
 
Highway
We hebben eens hier op het forum een poging gedaan om met caiway in gesprek te komen.

Na toezeggingen hebben ze zich toch teruggetrokken.
Caiway luistert niet naar haar klanten en wil ze al helemaal geen invloed geven.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel gouda', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie