obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Sitecom WLR-4000 wifi instabiel
Alberto
Beste mensen ik heb hulp nodig:
Sins kort heb ik glas via Caiway 75Mb

Probleem is dat wifi instabiel is.

Alles is aangesloten zoals het moet, maar zodra ik een download start voor films of iets klapt de wifi eruit en zelfs ook de bekabelde line heel vreemd.
Download heb ik niet vol staan op 75Mb, heb zelf 18Mb gedaan en dan gebeurt het zelfde.

Settings is router lijken mij goed ik gebruik kanaal 3 word niet gebruikt.

Ik heb echt geen idee meer naar uren/dagen rommelen geen succes.

Als ik mijn bekabeling direct op de glas modem aansluit is er geen probleem kan ik vol downloaden en blijft verbinding top. Maar zodra ik de router er tussen zet voor WIFI gaat het fout. Dit moet toch settings zijn in de router, maar ik weet niet welke.
Nieuwe firmware gebruikt maar geen success.

Kan iemand mij helpen, wordt hier een beetje gestoord van.

Alvast bedankt voor de informatie,
groet Alberto
 
jj1987
Heb je een goede cat5e of cat6 kabel tussen glas en router?
Al een harde reset gedaan?
Draai je niet perongeluk 2 dhcp servers? Waardoor er conflicten optreden?
Zit de adapterstekker van de sitecom in een stekkerdoos met meerdere of een apart stopcontact?
Heb wel eens meegemaakt dat dit verschil uitmaakt. Het is gek maar t kan.
Sitecom staat bij mij niet hoog op mijn lijstje. Heb een accesspoint en router ervan gehad, beiden instabiliteitsproblemen en volledig uitvallen van de router. Heb nu al 3 jaar tp-link en ben daar zelf erg tevreden over.
 
Alberto
Bedankt voor je reactie:
Ja heb een goede CAT6 kabel
Hard reset gedaan ja
Steker zit in zelfde stopcontact (zal morgen is andere gebruiken)

Sitecom begin ik nu ook aan te twijfelen met dit gezeur :-)

Hoor graag nog wat meer gebruikers over eventuele oplossingen.

Bedankt
 
jj1987
Cat6 zelf de kabel geknepen of prefab met gegoten stekkers?
Als je hem zelf geknepen hebt kan het een losse ader zijn. Als het een prefab is moet t goed zijn. Om het uit te sluiten kun je wel een andere proberen. Je zal de eerste niet zijn met een nieuwe maar kapotte kabel.
Laat de uitkomst maar weten.
Tp-link vind ik betaalbaar en goed spul. Nooit vastlopers of uitval. Niet dat ik er aandelen in heb maar vind t goed spulThumbs Up
 
Alberto
Kabel is goed, heb ook andere gebruikt, en zelfde probleem. Shock
 
jj1987
Je kunt ook overwegen een accesspoint aan te schaffen. Dit omdat het minder complex is als een router. Waarschijnlijk heeft het glasmodem al een routerfunctie.
Router op router geeft problemen mits niet goed ingesteld. Weet niet of het glasmodem ook een dhcp heeft?
 
Alberto
Bedankt voor je antwoorden, maar ik heb nu deze setup, ik weet 100% zeker dat er meerdere met deze setup zijn.
Wil dus graag weten wat ik nog meer kan doen zodat de verbinding op WIFI gewoon stabiel blijft.

Heb router nu op een andere plek gezet en in een andere stopcontact is kijken wat er gebeurt.

Maar graag hoor ik nog meer reactie betreft eventuele settings in de router of misschien wel in de Laptop.
 
wsliggers
@alberto, wat voor wifi-beveiliging gebruik je? WEP/WPA? of WPA2.....
 
erlinden
Misschien kan je nog wat meer info geven:

- waar download je mee (torent/usenet/iets anders)?
- download je bedraad of draadloos?

Zoals je het tot nu toe omschrijft vermoed ik dat je torent gebruikt wat je router omver trekt. Dat lukt met torrents met bijna elke router, afhankelijk van het aantal connecties dat je toe staat.

Mijn tip (in geval van torent): beperk het aantal connecties en zorg ervoor dat de maximale upload minder is dan je bandbreedte.

O ja, doe na een Firmware update voor de zekerheid nog een factory rest en configureren daarna je router... dat wil ook wel eens schelen.
 
Alberto

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Wat zegt Caiway over je issue ?


Dat het bij caiway goed zit zien het signaal, moet setting zijn in router sitecom.
Dus had ik niet veel aan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom WLR-4000 wifi instabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Advertentie