obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
humax 5300c
jj1987
Beste Rien,
Woon ook in Ambacht, je kunt gewoon je dvd recorder gebruiken. Gewoon aansluiten op de kabel en dan opnemen.
Je hebt hier in Ambacht nog steeds 15 analoge zenders. Dus analoog opnemen en digitaal kijken.
Of wat eerder aangegeven is een 5200 kopen. Of via marktplaats een 2e digitale ontvanger kopen (die heb je al voor een paar tientjes) en die op je dvd recorder aansluiten. Kun je met de ene ontvanger digitaal tv kijken en de ander digitaal iets anders kijken.
Het is wat omslachtig 2 ontvangers maar t kan wel.
Heb zelf ook een dvd recorder en heb de 5300 erop aangesloten met scart.
Natuurlijk geen HD maar wel t voordeel strak beeld en je kunt het ook op dvd branden om te bewaren.
 
rien
Bedankt voor de reactie.
Mijn vraag is , hoe heb je het aangesloten,ik las in je bericht dat je het met scartkabel heb gedaan.
Als het in simpel nederlands uitgelegd kan worden dan kom ik er wel uit.
B.v.d.
Rien.
 
jj1987
Je sluit de HDMI uitgang van de irhd-5300 aan op je tv. Je kijkt dan HD op je tv.
Je sluit de irhd-5300 met een scart aan op een INgang van je dvd recorder.
Als je bijv. RTL4 kijkt op de 5300 dan zet je je dvd-recorder op AV1 of Line 1 (weet niet welk type je hebt) dan neemt hij digitaal op via de scart. Hoop dat t zo duidelijk is.

Als je niet perse digitaal hoeft op te nemen kun je dat scart verhaal overslaan en de recorder ook gewoon aan de kabelantenne aansluiten en gewoon zoals voorheen opnemen analoog en digitaal kijken via je 5300.
Het voordeel is dan dat je het een kunt kijken en t ander opnemen.
 
rien
Bedankt jj1987,
Dus als ik het zo aansluit kan ik 1 zender kijken en de andere opnemen.
Of geld dat alleen voor optie 2.
Mijn dvdrecorder heeft 2 scart aansluitingen en een hdmi aansluiting.
 
rien
Optie 2 aansluiten.
( is analoog opnemen )
Je kunt via de Humax het ene kijken en via de DVD recorder kun je analoog een ander programmanummer opnemen. )

De coaxkabel gaat eerst naar de Humax en van de Humax naar de DVD recorder.
In het menu van de DVD recorder kun je bij de ''installatie'' de zenders opnieuw opzoeken. Je zal er ca 15 vinden.

gaat er een kabel van humax out naar dvd in en gaat er ook een kabel in dvd out naar de tv, en kan ik op deze manier ook mijn opgenomen programma weer bekijken.
 
rien
Dus als het goed begrijpt is dit het aansluitschema, zodat ik kan opnemen en een andere zender kijken.
 
rien
Oké bedankt.
 
rien

Quote

rien schreef:

Oké bedankt.
Het heeft even geduurd maar het werkt.
Klopt het dat als ik wil opnemen,dat ik geen tijd kan invoeren om de opnamen te starten!
En guide werkt niet , klopt dat ook.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'humax 5300c', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Humax 5050c - Undelete mogelijk? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 03 mei 2019
Opnemen met humax 5300c Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 25 dec 2018
Advertentie