obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
digitale radioverinding maken
T0M@
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn radio aansluiting op het digitale kanaal aangesloten krijg.
Ik heb een Samsunt tv aangeloten op de kabel maar hoe krijg ik mijn radio verbonden met het digitale radio signaal?
Ik heb dus geen aparte settopbox nodig voor mijn tv.
Maar waarschijnlijk is die wel nodig voor de radio.
Ik moet hem verbinden via een van de scart aansluitingen van die settopbox via een scart - tulp verloopstekke.
Maar ik heb het al verschillende keren geprobeerd maar krijg geen signaal .
Wie kan me hierbij helpen?
 
T0M@
Ik had een samsung decoder met daarop aangesloten een tv,(oude beeldbuis tv mer 3 scartaansluitingen) een dvd-recorder en de geluidsinstallatie hierop via Scart aangesloten zodat ik het geluid van de tv, dvd-recorder en het digitaleradiosignaal kon ontvangen via mijn geluidsinstallatie.
De geluidsinstallatie was verbonden met de coaxkabel zodat ik het analoge signaal ook via de geluidsinstallatie kon horen.
Toen begaf mijn TV het en heb ik een smart tv aangeschaft met een ingebouwde digitale tuner zodat ik mijn tv aan kon sluiten zonder de Samsung decoder van Caiway.

Maar toen had ik wel mijn tv weer aangesloten maar ik wilde ook mijn dvd-recorder er weer tussen zetten

Ik heb van alles geprobeerd en zelfs de Samsung decoder er weer tussen gezet omdat volgens de gebruiksaanwijzing het mogelijk moet zijn om de dvd recorder er tussen te zetten en weer programma`s op te nemen, ook al is het beperkt tot de zender waar de tv op dat mment is afgestemd. Maar ik krijg alleen een zwart signaal opde recorde en het lukt me niet om het signaal via de dvd-recorder te laten lopen. Ik kan wel dvd`s afspelen maar opnemen lukt me niet.

Ook heb ik geprobeerd om het digitale radiosignaal van Caiway weer naar mijn geluidsinstallatie te krijgen.
Dit moet volgens de gebruiksaanwijzing van de Samsung-decoder mogelijk zijn, maar ook dat lukt me niet.

Het valt niet mee om het allemaal simpel en duidelijk neer te schrijven maar simpelweg probeer ik om de dvd-recorder zo aan te sluiten dat hij weer een tvprogramma kan opnemenen ten tweede wil ik graag het digitaleradiosignaal weer op mijn geluidsinstallatie kunnen ontvangen.

Ik weet niet of je met dit verhaal uit de voeten kunt maar ik hoor graag je advies.
 
Adios
Die DVD recorder, heeft deze een DVB-C of DVB-T tuner aan boord? (typenummer en merk? )
Ik vraag dat omdat vaak de wat oudere modellen alleen een analoge tuner aan boord hebben en dan kan je dus geen televisieprogramma's opnemen.



Je zegt dat de geluidsinstallatie verbonden was met de coaxkabel. Bedoel je dat je tuner in de geluidsinstallatie was aangesloten op de radiouitgang van je wandcontactdoos?

Heb jij het type samsung decoder voor me? En wat voor geluidsinstallatie gebruik je?
Zulke vraagstukken zijn leuk om op te lossen toch?
 
T0M@
Ik vind het over het algemeen ook leuk om dit soort problemen uit te vogelen maar nu kom ik geen steek verder dus als jij ook van puzzelen houdt....

Welnu het modem is een Samsung DCB-9401R
De DVD-recorder is een pioneer DVR-520H (analoge tuner)
mijn geluidsinstallatie is een Marantz ST-17

Je zegt dat de geluidsinstallatie verbonden was met de coaxkabel. Bedoel je dat je tuner in de geluidsinstallatie was aangesloten op de radiouitgang van je wandcontactdoos

Dat klopt een rechtstreekse coax van wandcontact naar de coaxaansluiting van de tuner.

Ik vraag dat omdat vaak de wat oudere modellen alleen een analoge tuner aan boord hebben en dan kan je dus geen televisieprogramma's opnemen.

Vlgs mij is het dus een dvd recorder met analoge tuner maar ik heb hem toch gebruikt en er programma`s mee opgenomen, ook nadat er alleen maar digitale uitzendingen werden doorgegeven! Dus zou dat nu weer mogelijk moeten zijn lijkt me.
 
wsliggers
Op je Samsung TV zit een S/P-DIF uitgang, die een digitaal audiosignaal afgeeft middels een Optische uitgang, een 'tulp' uitgang of beide. Dit signaal is om te zetten naar analoog L en R audio, middels een DAC (Digital to Analoque Converter) Zo'n DAC is niet meer zo duur, ±€75,00 bij Radio Rotor in Amsterdam o.a. en het merk/type is CYP AU-D3. De stereo uitgang (dus L en R audioanaloog)is eenvoudig aan te sluiten op je versterker middels het bekende Rood/Zwarte tulpkabeltje.

Ah, lees net dat je een DCB-9401R hebt, die heeft geen L/R-audio uitgang, dus heb ik dat verhaal maar weggehaald.
Gewijzigd door wsliggers op 22 oktober 2013, 21:20
 
T0M@
Ik ga het weer eens proberen.
Ik kom er op terug
Bedankt zover
 
wsliggers
De oplossing die Optimizer aangeeft vwb je audio aansluiting zal wel werken, maar is niet optimaal. Een hoofdtelefoon aansluiting is 'laag-ohmig' en een versterkeringang hoog-ohmig. Dat geeft een verschuiving in je frekwentiekatakteristiek!! Minder tot weinig lage tonen en meer hoog. 't Is maar wat je wilt.
Ga je voor kwaliteit, dan is een DAC de mooiste oplossing. CD-kwalteit!!
 
wsliggers
Nou nou Optimizer, zo kannie wel weer. Je moet geen appels met peren gaan vergelijken. Wat jij in bovenstaande bedoelt: een Speakersetje met ingebouwde versterker voor je PC of draagbare audio, ja, dat is min of meer op elkaar afgestemd. Die 3mm jacket-cable wordt er bij geleverd.
Wat @Tom heeft is een Marantz versterker of tunerversterker. Daar zal de gemiddelde ingangsimpedantie voor Tuner/Aux/Tape zo'n 40kOhm (40000 ohm) bedragen, voor de CD-ingang zo'n 20kOhm lager.
Een 'low-impedance' headset heeft een impedantie van 16-32 Ohm, een High-impedance tussen de 100 en 600 Ohm. Zo ook de uitgangen. Hoe je het ook wendt of keert: je hebt een misaanpassing en ja, er komt geluid uit de speakers, natuurlijk, maar of dat het geluid is zoals je het wilt horen......ik denk het niet.

Ik weet niet precies wat je met je laatste zin bedoeld: maar een coaxkabel voor TV/Radio en DAC heeft een impedantie van 75 Ohm.
 
wsliggers
Natuurlijk Optimizer, ik weet dat jij het goed bedoeld.
 
Adios
Kan je niet beter investeren in een kabel DVR in plaats van een DAC ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'digitale radioverinding maken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Digitale ontvanger Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 24 sep 2022
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Geen Digitale Kanalen wel Analoog in Malden Digitale radio of televisie storing : 7 19 jul 2018
Kwaliteit SD zenders digitale tv Digitale radio of televisie storing : 2 15 sep 2015
Storing analoge en digitale radio Almelo Digitale radio en televisie, tips & truuks : 2 17 aug 2015
Advertentie