obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezelmodem blijft updaten
Ivanvanduuren
Korte samenvatting:
-glasvezelpakket ontvangen, geïnstalleerd.
-Wel power- en verbindingslampje branden (continue), update lampje blijft echter eindeloos knipperen. Modem komt dus niet online.
-Monteur is geweest. Conclusie: modem kapot. Nieuw modem wordt opgestuurd.
-Nieuwe modem ontvangen, aangesloten, zelfde probleem.

Iemand zelfde probleem gehad?
 
Ivanvanduuren
Helemaal niemand die enig idee heeft hoe ik dat modem online krijg?
 
rayblo

Quote

Ivanvanduuren schreef:

Helemaal niemand die enig idee heeft hoe ik dat modem online krijg?


Heb je ook al geprobeerd de stroom voorziening eraf te halen voor een half uur? en dan er weer op?
 
Ivanvanduuren
Meerdere malen. En telkens minstens een uur om te resetten.
Ik lees overal over mensen die ook hebben dat het updatelampje blijft knipperen, maar dat komt dan bijna altijd doordat ze geen signaal hebben (verkeerde patch in de wijkkast). Ik heb echter wél een signaal.
aanvullend: heb alle varianten onderhand wel geprobeerd: Bestaande modem (coax) uit, wifi-router uit, UTP-kabel er in, UTP kabel er uit. Zelfs de monteur van schuuring dacht dat het modem kapot is. Maar de nieuwe doet het ook niet. Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is met een telefoontoestel erop aangesloten/

Gaat trouwens om een Genexis Live Titanium.
 
erlinden
Waarom heb je nog niet geprobeerd met een telefoontoestel te testen?
Wat zegt Caiw?
 
Ivanvanduuren
Telefoon er nog niet aangehangen, eigenlijk omdat ik die niet heb (ga die functie niet gebruiken). Is dat essentieel voor installatie dan?
Caiway heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. Daar ben ik mee gestopt na voor een vermogen te hebben verbeld (minimaal 15 mensen voor je gemiddeld).
 
erlinden
Tja...en toch is Caiw de partij bij wie je je moet melden. Als je nou wel kan bellen via het modem Wink

Vaak kan je in goed overleg wel compensatie krijgen voor kosten die jij moet maken...
 
Ivanvanduuren
Snap ik. Ik dacht alleen voordat ik weer een half uur aan de lijn hang voor ik caiway te pakken krijg, eerst eens hier proberen of iemand weet wat er fout gaat. Wellicht is het iets simpels.
 
Ivanvanduuren
Vanavond nog even geprobeerd met telefoonkabel ook aangesloten. Geen resultaat. Updatelampje blijft knipperen.
 
Ivanvanduuren
Activatie lukt in z'n geheel niet. Het modem blijft updaten en komt niet online, dus kom je niet op die pagina. Sterker nog, aangezien in de handleiding staat dat je eerst je router eruit moet trekken (bestaande verbinding), kom je zonder internetverbinding op geen enkele pagina.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezelmodem blijft updaten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Instellingen Nokia glasvezelmodem Instellingen software : 2 11 feb 2023
Mail blijft hangen in spamfolder (-filter?) van Webmail Storing : 3 23 dec 2021
Multiscreen blijft VR_15 error geven in Safari op iMac Instellingen software : 2 05 feb 2018
Asus wifi router blijft knipperen CaiWay/Delta Glasvezel modem : 11 20 feb 2017
Mail Windows 10 blijft synchroniseren Algemeen : 1 28 sep 2016
Advertentie