obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid router ?????
erlinden
Michiel,

54Mbps is de maximaal totale snelheid die je op een G netwerk kan halen, dat staat los van de maximale throughput die je een kant op kan halen. Het is en blijft uiteindelijk een marketing term...

Er zijn enorm veel factoren die van invloed zijn op de uiteindelijke snelheid waaronder bijvoorbeeld andere draadloze netwerken in de buurt maar ook storende magnetrons enz. Ook kunnen firmware en drivers van invloed zijn.

Interessant is om te weten met welke snelheid je verbonden bent met het netwerk.
 
michielio
120Mbit tot 150Mbit als ik kijk via windows taakbeheer op 'netwerk' klik
 
Rav
Lees dit draadje maar eens door;

http://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1064&pid=9828#post_9828

Wat je bij je taakbeheer ziet staan moet je meer zien als je kanaalbreedte, wat erdoorheen kan gaan is een ander verhaal.
 
ckweb
@Richard

Richard schreef:
via Ctrl + Shift + Esc kom ik op 72 mb/sec


In taakbeheer zie je de theoretische maximale snelheid van de WIFI-verbinding, de speedtest meet de werkeljke snelheid in de praktijk.

Richard schreef:
Bekabeld vanuit router 92.7 53.30

Je kreeg met je LAN-verbinding 92,7 Mb/s. Het lijkt er op, dat je geen GigaBit-kaartje in je computer hebt. De maximale snelheid van de oudere netwerkkaarten is (theoretisch) 100 Mb/s.
 
michielio
de opmerking van Richard deel ik ook: iPhone wil best vaak niet laden (bv telegraaf nieuws) via Wifi, op 3G geen probleem.

Nogmaals de vraag: is het zinvol de firmware te updaten? Het glasmodem is specifiek voor caiway settings, dat snap ik. Maar de router zou toch alleen plat het internetverkeer moeten routen, wat heeft caiway daar met een specifieke firmware versie mee te maken?
 
cawul

Quote

rayblo schreef:

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Richard, wat je meet met speedtest.net is niet geschikt voor glasvezelsnelheden. Deze meter gaat ook maar tot 100Mbps.


Sorry , maar dit is onzin :



3011149488



Wat is de URL van die testsite ?
Ik zie regelmatig van dit soort schermprintjes voorbijkomen, maar als ik speedtest.net gebruik, krijg ik

6yl4

Overigens, dit is voor mij qua download een record. Ik kwam via die site nooit hoger dan 50Mbit/s :-)
 
erlinden
Als je in jouw plaatje kiest voor "SHARE THIS RESULT" kan je een URL opvragen van het plaatje (en dat kan je posten in het forum).

3156420399

Dit is trouwens "wireless-kabel"
 
cawul
Ah!
Grandioos - thanks!
 
darkstalker
...
[verkeerd bericht]
Gewijzigd door darkstalker op 10 december 2013, 16:22
 
darkstalker
...
derp, wou vorige bericht wijzigen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid router ?????', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Advertentie