obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box met glasvezel
PermP
Wie kan mij helpen. Ik heb sinds vandaag glas, maar krijg de FritzBox niet aan de praat. Ik heb de netwerk kabel tussen modem en Fritz op LAN 1 geplaatst en aangegeven dat het een cable modem is. Dat levert geen werkende verbinding op. Vervolgens de laptop direct op het modem geplaatst, en via IPCONFIG /all alle DNS, Gateway en subnet zaken opgeschreven. Die overgenomen (zie bijlagen). Dat levert dan een vreemde situatie op, waarbij de Fritz zegt dat er een werkende internet verbinding is, maar vervolgens blijkt het niet mogelijk om zijn eigen software te checken.

Kortom, ik doe iets niet goed maar wat?

Alvast bedankt voor hulp!

Paul

Ps: ik heb dat ding speciaal aangeschaft vanwege glas en de prima ervaring die ik met het vorige model heb.
PermP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Murgen
Ik heb het in December met een FB7390 geprobeerd en het werkte maar de FB raakte regelmatig zijn DNS kwijt en zette die op 0.0.0.0.. Ik weet niet of hij geschikt is voor de hoge snelheden (150 Mbps bij mij).
 
PermP
weet je nog hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik zoek me echt helemaal suf.
 
PermP
Ik heb nu mijn oude fritz boxje weer draaien en dat gaat echt uit de kunst. Maar... zelfde settings bij de nieuwe Gigabyte van Fritzbox krijg ik niet aan de praat. Ofwel hij is kaduuk ofwel het werkt gewoon niet. Hij kan nog terug en dat is ook precies wat er gaat gebeuren.

Ik zoek dan wel een nieuwe met de volgende spec's:
Gigabyte met minimaal 4 poorten
minimaal 1 USB poort
Gastennetwerk
2,4 GHz en 5 GHz WiFi
Ik moet van buiten naar binnen PC's kunnen benaderen (RDP dus, waarbij ik wel specifieke poorten moet kunnen configureren voor specifieke virtuele PC's op de server).

DECT ingebouwd zal wel niet haalbaar zijn, daar is de Fritz volgens mij uniek in. Betekent weer kabeltjes omleggen....

En uiteraard moet het met glas werken als een tierelier.

Wie heeft goede ervaringen??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box met glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie