obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Zenders niet te vinden Hmax iRHD 5050c
MaffieJoosie
Ik heb van het weekend het glasvezel pakket standaard aan gelegd van Caiway.
Bij dit pakket heb ik de Humax iRHD 5050c genomen.

Deze heb ik netjes aangesloten en ben ik begonnen bij de instal wizard.
Als ik de zenders moet instellen en ik laat hem zoeken, dan vind hij helemaal geen zenders.

Als ik de andere aansluit, de entone, dan gaat hij netjes een update binnen halen en na een minuut of 5 heb ik beeld.

Als ik bij de Humax in de instellingen kijkt, dan zie ik dat de laatste update stampt uit het jaar 2010 (maart).
Bij de Humax kan ik geen update uitvoeren want dat staat zogenaamd in het grijs en wordt over geslagen als ik daar heen navigeer.

Via het forum heb ik kunnen lezen dat er kennelijk geen update meer beschikbaar is voor dit apparaat, maar het hoe en waarom heb ik niet kunnen ontdekken.

De humax is uitgerust met een sleuf waar eventueel een smartcard in kan.
Moet het niet zo zijn dat er een smartcard in moet, om de zenders te ontvangen?
 
maanmist
Maart 2010 is ook de laatste update geweest.
Maar was ook verder niet nodig want apparaat werkt prima.
Heb je wel de frequentie etc ingevuld?
http://www.myhumax.info/faq_iHDR5050c...eenzenders
 
MaffieJoosie
Ik heb alles ingevuld wat in het boekje stond, frequentie, netwerk ID en symboolsnelheid.
Maar hij vindt nog niks.
 
erlinden
Je weet dat de Humax een DVB-C ontvanger heeft en op de kabel aangesloten moet worden...?
 
MaffieJoosie
huh! eeehhh....nee. Een DVB-C ontvanger? In de handleiding staat dat ik hem op de UTP kabel kan aansluiten en een HDMI kabel naar de TV en dan moet hij werken volgens de handleiding. Maar ik begrijp hier uit dat hij nog op een COAX kabel aangesloten moet worden. Dus dan is hij aangesloten op twee kabels, de UTP kabel die op de glasmodem aangesloten is en de oude COAX kabel die uit de muur komt.
 
erlinden
Tenzij jij een andere handleiding hebt dan deze: op pagina 15 staat voor het eerst de RF-kabel.

In de handleiding van mijn blu-ray speler staat ook dat ik hem op het netwerk kan aansluiten Wink
 
maanmist
Humax moet op coax. Utp heeft niet zoveel zin. Snap niet dat als je een glasvezel pakket besteld er een Humax bij besteld. Leuk voor extra tv maar bij je hoofd tv niet bruikbaar.
 
MaffieJoosie
Helder....Ik heb een half uur met caiway aan de lijn gehangen toen ik het pakket ging bestellen. Bij mij ging het vooral om de interactieve tv en dat ik programma's op kon nemen. Op de site staat dat je bij een standaard pakket een standaard HD ontvanger krijgt https://www.caiway.nl/pages/registrat...-5300C.jpg deze kan volgens caiway kennelijk helemaal niks op het gebied van interactieve tv, althans het kan wel maar dan moest ik externe HD eraan koppelen en dat staat op de site van Humax, vandaar dat ik de Humax 5050c erbij bestelde. Toen alles binnen kwam zag ik dat er een Entone bij geleverd was, waar ik dus alles mee kon doen wat ik wilden.

Ik betaal dus nu extra huur voor Humax 5050c terwijl ik die helemaal niet nodig heb.
Zal ik hem nog terug kunnen sturen en een gewone HD ontvanger kunnen krijgen?

We gaan wel even bellen met Caiway...
 
maanmist
Zeg je toch dat je het verkeerd begrepen hebt.
En in feite is dat ook zo, toch?
 
MaffieJoosie
Ja misschien wel...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zenders niet te vinden Hmax iRHD 5050c', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Advertentie