obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware.
 Onderwerp afdrukken
Entone Installatie - Unable to upgrade firmware
bergfvd
Ik moet me een beetje schamen: had 'm eerst inderdaad niet op de juiste poort aangesloten op het modem.
Inmiddels wel gedaan, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Het ligt niet aan de kabel: een speed test over de kabel met de laptop (even andere poort gebruikt dus) geeft een downloadsnelheid van ruim 160Mb.

Het enige dat ik nog kan bedenken, is dat ik er iets met de activatie niet goed gegaan is. In de brief stond wel een activatiecode, maar dit is alleen van toepassing als je een smartcard hebt, stond erbij. Deze stap heb ik dus overgeslagen bij activatie, omdat ik geen smartcard heb.
 
Ben
Htr,
Nee ik de kabel op breuken gecontroleerd door deze te verbinden met het oude modem (Internet via de DSl van xs4all, doet het nog bij ons) en de xbox/bluray, hierdoor kon ik zien of deze kabel nog werkte, wat ook het geval was.
Ik heb trouwens net als Ferry niet de activatie code gebruikt aangezien deze alleen voor een smartcard gebruikt moet worden..... Misschien is dit de fout geweest?
Hij gaf trouwens dezelfde melding toen ik deze aan/uit had gezet. Dit heb ik trouwens al meerder malen toegepast.
 
Htr
Maar is deze kabel een cat 5e kabel anders zou je de nieuwe kabel even moeten proberen die in het pakte van caiway zit en je hoeft niet meer te activeren dit gaat van zelf
Als de Elton om code vraagt kan je dit veranderen via mijn caiway links bov nieuw wachtwoord maken
Gr. Htr
 
bergfvd
Ik heb een aanknopingspunt: als ik inlog op 'mijn caiway' wordt gevraagd om het MAC adres van de TV ontvanger. Als ik deze invul, krijg ik de volgende melding:
"Het door u ingevoerde MAC-adres is onjuist. Probeert u het nog eens. Indien u van mening bent dat er iets niet klopt, neem dan contact op met onze klantenservice: 088 - 2249 111 (lokaal tarief)."

Zou het kunnen zijn dat het MAC adres niet of onjuist is ingevoerd bij de Caiway en daarmee de ontvanger geen toegang krijgt tot het netwerk?
 
Htr
Geen idee ik hen nooit een Mac adres in hoeven voeren
 
Ben
De kabel die ik gebruikte kwam uit het pakket van Caiway.
Dus aan de kabel kan het niet liggen.
Toen ik namelijk de kabel uit de entone trok terwijl deze bleef hangen op de melding (Unable to upgrade firmware) gaf deze vervolgens de melding aan 'no utp cable connected' dus de entone merkte dat er geen kabel meer inzat. Toen ik deze had uitgezet en daarna de kabel er weer ingedaan had, toen kwam de melding 'unable to upgrade firmware' weer op het scherm. Hieruit leid ik af dat de entone wel een verbinding tot stand brengt, of is dit een foute aanname?

Als ik naar de indicatie verlichting van de modem kijk zie ik een constante groene en een knipperend oranje verlichting, als ik daarentegen naar de entone kijk zie ik alleen een constante oranje verlichting. Wat zegt dit?
 
Htr
Caiway even bellen kunnen inloggen in je entone
Gr. Htr
 
bergfvd
Ben, zou jij ook eens kunnen inloggen bij Caiway en kijken of je dezelfde melding krijgt?
 
Ben
Ferry,

Ik krijg dezelfde melding. Waarschijnlijk is het een fout bij Caiway.
 
bergfvd
Bedankt, Ben. Da's een lichtpuntje dan: symptomen zijn gelijk. Morgen maar bellen naar de Caiway met MAC adres bij de hand...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone Installatie - Unable to upgrade firmware', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Opneem storing entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 5 20 jun 2019
Advertentie