obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
geeft glasvezel modem meerdere ip'adressen uit
bertbadkuip
Binnen kort wordt hier overgestapt van tele 2 naar glasstart van Caiway, tv blijft gewoon op interactieve ontvanger zitten van HUMAX. Aansluiting is van de week aan de vezel gemaakt.
Vraag is nu of de modem meerdere ip''s kan uitgeven. Nu geeft de tele2 modem de adressen uit via 2 poorten die geschikt zijn. Hierop zit nu 1 kabel naar een switch in de huiskamer en 1 kabel naar de nas die ook in de meterkast staat. Op de switch in de huiskamer zitten een kabel naar 1 pc in de woonkamer en naar een media streamer.Er loopt ook dan weer een cat5 verder naar zolder met hierop een router die ik gebruik als extra accespoint, op deze staat dus dhcp uit en en is het ip adres in de range van de tele2 modem gebracht.Op deze router zit een vaste pc en evt reparatie pc's kan ik zo bijprikken ivm losse cat5 kabel die hier nog extra ligt. Ik weet dat ik nu dus een router bij het glasvezel modem erbij moet hangen maar moet die ook echt als router fungeren of kan ik hem als accespoint instellen voor draadloze apparatuur beneden en als doorgeefluik naar de overige apparaten? Een router heb ik nog over dus dat is niet het probleem.
 
bertbadkuip
Dat begrijp ik allemaal wel, maar de vraag is geeft de glasvezelmodem meerdere ip adressen uit? De rest van de setup werkt nu ook met een router(tele2 modem is tevens router)Vaak hebben modems bijvoorbeeld zoals vroeger de copperjet van Alice ook maar 1 poort, maar het apparaat had wel degelijk een routerfunctie, switch er op en je kon er in je huisnetwerk alles aanhangen wat je wilde.

Als dat niet kan dan zal ik de te plaatsen router ip adressen uit laten delen.

Ik weet uit ervaring dat router achter router soms problemen geeft, als de glasvezel modem dus een routerfunctie blijkt te hebben dan zal ik de poort van de modem aansluiten op een lan poort van de router(ipv wan) en de router in de range brengen van de modem zodat de router puur werkt als switch en wifi toegangspunt. Uiteraard zet ik dan dhcp uit. Deze instelling is nu van toepassing op mijn router die op zolder staat(bereik vergrotend) en werkt perfect. Snelheid naar buiten is nu niet zo best, adsl 12,7 mbits netto over om over de upload maar te zwijgen, maar wel heel stabiel intern netwerkje en dat moet zo blijven snappie. Omdat ik radioprogramma's moet uploaden is een wat snellere up belangrijk voor me, ik ga dan van 1 mbits naar 75 mbits.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
 
bertbadkuip
Wat ik bedoel is het volgende, werkt de modem ook als router?
Dus m.a.w. ,als ik er een switch aan hang kan ik dan meerdere pc's er aan hangen?
 
erlinden
Nee
 
bertbadkuip
Kijk dat is helemaal duidelijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geeft glasvezel modem meerdere ip'adressen uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Advertentie