obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Stroomverbruik Entone Amulet in standby
ANK
Onlangs de Entone Amulet ontvanger geïnstalleerd en deze draait goed.
Echter omdat hij vrij warm blijft in standby, stroomverbruik gecontroleerd. dit is ongeveer 13 watt.
Lijkt mij te veel. Volgens Entone moet deze ontvanger een "Deep Sleep"mode heben die tot 99% het verbruik reduceert.
Hoe kan deze 'deep Sleep"mode geactiveerd worden?
Voor een moderne ontvanger is 13 watt in standby echt te veel !
 
wsliggers
De zgn. 'Deep Sleep mode' activeer je door de stekker er uit te trekken. Wat een vreselijk gezeur........................
 
ANK
De harde schijf blijft inderdaad continue draaien. Echter in de "standby" stand zijn de Live TV functies niet actief (evenals de meeste andere functies). De HD is dus niet nodig en kan worden uitgeschakeld. De enige functie waarvoor de HD nodig zou kunnen zijn in standby is het opnemen van geplande programma's. Ook hiervoor kan de HD worden uitgeschakeld tot het programma begint. Andere HD recorders hebben deze voorziening al lang.
 
martan
De HDD vervangen voor een SSD is ok een optie.
Dan wordt ie ook veel minder warm
#idee?
 
Adios
Dus het een energieslurpende PVR?

WEG ERMEE DAN MAAR !!
 
martan
Een s-vhs video recorder met een humax ontvanger is goedkoper in stroom verbruik dan de entone zelf.
Deze optie heb ik nu.
Waarschijnlijk gaat de entone uit en alleen aan als het echt niet anders kan. (pauze / play optie bv.)
 
Adios
Ik snap niet dat de Entone door de energiekeurig is gekomen, of is hij binnenhaald via een U-bocht?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat een PVR in standby maximaal een bepaalde hoeveelheid stroom mag verbruiken.

Als ik jullie verhalen zo lees, zit de Entone daar kilometers boven.
 
martan
Wat mij opviel is als de display uit is in de standby ook de HDD niet meer draait. Wel wordt de CPU nog lekker warm. #jammer
 
sikkek
Dit heeft alles te maken met de aanpassingen de Caiway aan dit apparaat doet. Een standaard Entone 465 (zonder Caiway firmware), gaat wel netjes in deep sleep en wordt weer wakker zodra het moet (geplande opname etc). Zie ook http://www.entone.com/assets/File/Data%20Sheets/Amulet_410-460%20(v2_0911EU).pdf
 
sikkek
Volgens Entone zelf niet, zie pdf...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stroomverbruik Entone Amulet in standby', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Opneem storing entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 5 20 jun 2019
Advertentie