obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
trager snelheid met 300/300mb verbinding.
Hansdecocq
Hallo

Voordat mensen gaan roepen dat dit typisch een caiw probleem is, moet ik iedereen teleurstellen.
• Support heeft mij MEER DAN KEURIG en CORRECT geholpen (ook al is het resultaat niet bevredigend). Super houding.
• Het probleem van de vertraagde snelheid zit in (mijn) MS-Windows configuratie.

Hoe weet ik dat: Als ik in de SAVE MODE MET NETWERK ONDERSTEUNING opstart haalt mijn systeem zonder problemen de 300/300mb snelheden ( en zelfs hoger dan dat). Dat geeft hoopSmile
Als ik Windows Ultimate 7 in de normale mode start, stort de snelheid in.
( natuurlijk zijn er vertragende elementen op het systeem zoals de router, firewall. viruschecker etc.) maar zelfs als dat accepteer, stort de snelheid in naar 150-180 mb UP en 4-10MB down en dat is vervelend.

1) Ik heb een lijst van services gedumpt in de SAVE MODE en uiteraard in ook de services gedumpt in de Normaal mode.

Vervolgens door services in verschillende combinaties geprobeerd te deactiveren maar ik kan niet achterhalen welke service(s) nu verantwoordelijk zijn voor het in elkaar storten van de snelheid op mijn systeem.

2) Ook heb ik uiteraard gekeken welke processen in de autostart zitten en deze uitgeschakeld maar dat heeft eveneens geen invloed om de snelheid in positieve zin.

3) Ik kan ook niet meer naar youtube filmpjes kijken om een of andere reden.

Heeft iemand suggesties voor mij?

Mijn configuration is
Windows7 Ultimate 64bit
64GB Geheugen
SSD Drive
Uiteraad alle drivers en patches zijn up to date.
Virus protective via Comodo Internet Pro 2013
 
Hansdecocq
Misschien is deze oplossingen voor anderen interessant die eveneens met een snelheid degradatie ter maken hebben.

In SAVE Mode doet Caiway Glas het super ( >300MB DOWN en > 300MB UP)
In Normale Mode valt de snelheid extreem terug ( ~150 mb en 10 mb UP)

Na lang zoeken vond ik een oplossing die werkt voor mijn systeem:

M.b.v. van CfosSpeed was ik in staat lijn te kalibreren en het programma heeft goede trafic shaping opties. Daarnaast is de online documentatie helder en begrijpbaar. Op bijgesloten plaatjes is het resultaat te zien. De download is nog wel geen 300 mb maar dat wordt veroorzaakt door de router, firewall, virusprotectie etc en de upload snelheid is meer dan acceptabel > 280MB Thumbs Up

Dus als je ook problemen hebt met de snelheid van de verbinding, probeer dan eerste in de SAVE mode met netwerk-ondersteuningen te kijken of de "normale" snelheid wel krijgt.(sluit je computer rechtstreek aan, dus test niet via een router).
Als je nu (in SAVE mode) inderdaad de snelheden wel haalt, dan is de kans >90% dat er inderdaad een mis-configuratie in je Windows (NORMAAL) omgeving, iets waar de provider weinig aan kan doen.
CfosSpeed kan mogelijk een oplossing bieden. Er is een gratis proefversie beschikbaar en de koop-versie is echt goedkoop.
Nb: Ik heb geen bindingen, in welke vorm dan ook met CfosSpeed
 
cawul
Hi, niet dat ik een antwoord heb hoor, dat op voorhand, maar een paar vraagjes:
-wat voor hardware gebruik je?
- bedraad of wireless?

als je zoekt op:
internet speed faster in safe mode

dan kom je nogal wat hits tegen.

zo zag ik b.v. op http://forums.speedguide.net/showthread.php?240826-Fast-downloads-only-in-safe-mode dat iemand z'n snelheid terug kreeg door Zone Alarm te de-installeren.
(een ander gaf aan dat wanneer je achter een NAT router zat, een firewall vrij weinig zin had)

Ik weet niet wat voor AV-software je hebt, of je een router gebruikt, een dubbele firewall, etc.

Deze link http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/489946/slow-internet-as-user-fast-in-safe-mode/
en het gebruik van de MiniToolBox http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/
kan misschien ook helpen?
(zie met name de post van 28 March 2013 - 04:08 PM)

Enfin, ik zit op ADSL, dus het is voor mij ook maar een blinde gok :-)

succes
=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trager snelheid met 300/300mb verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Verbinding valt telkens weg CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 01 mei 2022
Advertentie