obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
IPTV en internet via een kabel?
Jurgen
Ik ben een nieuw forum-lid en overweeg de overstap van glasvezel, maar wil eerst nog het eea weten. Ondanks flink wat speurwerk heb ik nog niet het juiste antwoord gevonden.

1. Er loopt al een CAT5e kabel vanaf meterkast (ASUS Router RT-N66U) maar de TV. Daar heb ik via een switch mijn smart-TV, BD-speler en multimedia reciever op aangesloten. Het makkelijkste is om daar meteen ook de Entone op aan te sluiten. De netwerkkabel loopt via de kruipruimte en het wordt lastig om een tweede netwerkkabel te trekken (zonder te boren in mijn plavuizen).

Klopt het dat je het IPTV signaal uitsluitend op poort 2 van het glasmodem kan aansluiten en dat die poort geen verder internet service biedt?

De Caiway telefonische verkoopservice ‘dachten’ dat combineren wel mogelijk is maar dat het beter was 2 aparte netwerkkabels te gebruiken.

2. Mijn alarminstallatie zit gekoppeld aan de KPN-lijn. (via QuattroVOX-3 ISDN centrale). Kan ik de alarminstallatie direct in Tel-2 van het glasmodem aansluiten.?
Ik heb ergens gelezen dat alleen Tel-1 op het glasmodem actief is. Het alternatief is om de alarminstallatie uit te breiden met een webmodule, maar dan ben ik weer > E250,- verder.

Wie kan mij helpen?
 
bbonsel
Beste Jurgen,

Het klopt dat poort 2 alleen IPTV levert. Maar ik wil je in overweging geven om een basispakket glas te nemen. dat geeft je 75/75mbit internet maar je houdt je coax infrastructuur voor de TV. en de entone decoder die bij je 150/150 mbit glasabonnement zit is waardeloos. Levert niets extra t.o.v. je oude pakket (als je al hd keek via een Humax decoder) maar die werkt beter (reageert namelijk wel op je afstandsbediening).
Ik heb na een maand spijt dat ik dat niet heb gedaan.
succes
 
Jurgen
Bedankt voor de goeie suggestie. Gezien de vele negatieve berichten over de Entone is een 75/75 abo wellicht het beste en met het 'ouderwetse' digitale kabel HD-beeld is niets mis mee.
 
Adios
Er is nu ook een enquête rechts onderaan over de Entone zie ik.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPTV en internet via een kabel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 1 27 aug 2023
Lokale omroepen worden toegevoegd aan IPTV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 03 jul 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie