obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid Aalsmeer
woutereilander
Goedemorgen,

Sinds kort heb ik een glasvezel aansluiting in Aalsmeer.
Het geactiveerde pakket bevat internet 150MB up/down.
Bedraad rechtstreeks op het modem van Genesix, komt de laptop niet verder als 80 MB
Hoe kan dit?

Gr

Wouter
 
Rocky050196
Ik heb hetzelfde probleem als Wouter. De beloofde 150 down / 150 up wordt bij lange na niet gehaald. Allereerst zit er een hemelsbreed verschil in de down- en upsnelheid. Ik ben nu 3 dagen bezig om op verschillende momenten een speedtest uit te voeren. Gisteren bijvoorbeeld heb ik op 5 verschillende tijdstippen een test uitgevoerd. De resultaten waren: 90-21 / 57-16 / 81-18 / 46-14 / 92-19 (dit is down-up). Aanstaande maandag komt er iemand van CAIWAY bij me thuis, om een en ander te bekijken.
Dan is er ook nog de tv-ontvanger (ENTONE). Wil ik gisteren een opname gaan plannen volgens het stappenplan, zoals beschreven in de handleiding, kom ik erachter dat de herhaalfunctie (wekelijks, dagelijk, elke werkdag, enz....) niet door het apparaat wordt opgeslagen. Ook de opnametijd verlengen lukt niet. De klantenservice wist mij doodleuk te vertellen dat ze bekend waren met dit probleem. Op mijn vraag waarom CAIWAY een apparaat beschikbaar stelt, wat niet volledig functioneel is, had de dame in kwestie geen antwoord. Ik vind 't een slechte zaak dat CAIWAY geen melding maakt van het probleem met deze tv-ontvanger. Het komt bij mij allemaal over alsof CAIWAY alleen maar oog heeft om zoveel mogelijk abbonnees binnen te halen, en dat de GOEIE werking van de apperatuur momenteel maar een bijzaak is. Ik hoop dat CAIWAY op dit bericht gaat reageren.....
 
woutereilander
Ja hij CAT 5 en hoger.
Het is een wat oudere laptop. De netwerkadapter is een Realtek PCIE FE family controller.
Hiervan kan ik de eigenschappen niet echt configureren.
Ik heb nu de volgende apparaten voor draadloos aangeschaft.
Router D-Link DHP-1565 en als netwerkadapter een WIFI usb stick D-Link DWA160.
Met deze komt hij draadloos ook niet verder dan 80MB. rare is ook dat de upload snelheid consequent sneller is dan de download snelheid.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
 
Frank_k
In Kudelstaart wordt de snelheid bij lange niet gehaald.

Na reeds een nieuwe route the hebben aangeschaft, een Asus RT-AC66U, omdat de Site computer welke wij bij het totaal pakket erbij kregen telkens vastliep, is de snelheid nog steeds niet wat het moet zijn.
Direct op het modem heb ik 220/160 gehaald, waar dit 300/300 zou moeten zijn.

Op dit moment haal ik net 160/160, bij lange na niet wat het pakket zou moeten zijn.

En ja, ik heb alles geprobeerd wat je boven hebt genoemd.
Gewijzigd door Frank_k op 27 juli 2013, 14:15
 
Htr
Glasvezel hier in kudelstaart 310/301 up en douw snelheid
 
Htr
Snelheid glasvezel als je dit niet haalt bekabeling cat. 5e
Netwerkkaart moet wel de snelheid van glasvezel aan kunnen en dit geld ook voor router 's en switch in het netwerk als dit niet goed is zal je nooi de snelheid halen
Zie het maar zo met een paard en wagen kan je ook geen 120km gaan
 
Htr
Ha die Wouter
even een vraag hoe oud is deze laptop ik denk dat deze laptop de snelheid niet aan kan .
en wat voor kabel gebruik je na je laptop toe kan de netwerkkaart de snelheid wel aan
ik heb nu glasvezel en heb geen problemen met de snelheid
gr Harry
Gewijzigd door Htr op 28 juli 2013, 14:32
 
woutereilander
Hallo Harry,

Het is een Toshiba L670D-11N van een jaar of 4 oud.
Het is ook vreemd dat vaak de upload snelheid veel hoger is dan de downloadsnelheid en dat er gedurende de dag mega verschillen zijn in beide snelheden.
 
Htr
wouter
wat voor soort kabel gebruik je en zit er nog een router tussen glasmodem en laptop
 
JeffreyH
Heb sinds 1 week nu glasvezel van Caiway,
En ik mag zeggen dit werkt prima mensen!

Gemiddeld 320 Download en 315 Upload maar ook soms 400mbit download en 350 Upload.

En ik woon toch echt in Aalsmeer met Postcode: 1432-- en geen problemen hier tot nu toe

1: Kabels moeten cat5e zijn om echt de snelheid aan te kunnen
2: Draadloos is het bijna niet te doen om 300/300 te halen.

Groet!
Handtekening
Met vriendelijke groet,
Jeffrey HoekmanWink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Aalsmeer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie