obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
In IJsselstein word ik gedwongen voor glas te kiezen, slecht!
msbeintema
Ik ga binnenkort verhuizen naar IJsselstein. Ik woon straks in een appartement met mijn eigen meterkast op de begane grond en mijn appartement op de 2e verdieping. Naar mijn appartement zijn twee buizen getrokken, voor telefoon en coax. Ik wilde misschien wel glasvezel nemen, maar er zit nog geen glasvezel in mijn meterkast. Dan zou ik dit moeten laten aanleggen. Het is de vraag of dat wel mag van de verhuurder, en dan nog moet ik naar de 2e verdieping 3 kabels trekken voor internet, tv en telefoon. Er kunnen geen drie kabels in één leiding. Dit zou betekenen dat ik bijv. de telefoonkabel verwijder, zodat ik per leiding 2 draden naar boven kan sturen. Dit is me te veel gedoe, een PowerLAN is geen stabiele optie en dan nog heb ik boven geen telefoon/tv via glas, alleen tv via coax, het kost me te veel (huur trekveer/trekpomp dan wel door een professioneel installateur laten doen of zelfs kosten voor glasvezelmodeminstallatie), en waarschijnljik mag het allemaal niet eens van de verhuurder omdat de bestaande draden moeten blijven zitten en de verhuurder geen 'polonaise aan het pand' wil.

Dus wil ik dan maar gewoon Alles in 1 HD bestellen. Want in mijn eigen woonruimte zit al een coax-aansluitpuntje. Maar wie schetst mijn verbazing? Zodra ik d.m.v. de postcodechek heb aangegeven dat ik in IJsselstein woon, biedt de site me geen enkele mogelijkheid om Alles in 1 HD aan te vragen. Ik word letterlijk gedwongen voor glas te kiezen! Ja, alleen Basis TV bestellen kan dan weer wel. Waar slaat dit op? Zeer klantonvriendelijk van Caiway!
 
msbeintema
Het wordt nog mooier, Caiway zegt dat ik er rekening mee moet houden dat alleen coax (basis tv) binnen afzienbare tijd helemaal geannuleerd wordt, en dat iedereen in IJsselstein glasvezel door de STROT geduwd wordt. Wat een maffiapraktijken! Glasvezel, an offer you can't refuse....

[edit] haha, typisch! Cbizz (de zakelijke variant van Caiway) kan wel kabelinternet leveren over basis tv van Caiway. het is pure onwil bij Caiway dat ze geen alles in HD pakketten meer leveren. heel, heel slecht.
Gewijzigd door msbeintema op 26 juli 2013, 09:59
 
msbeintema
ik wil wel die hogere investering doen, maar ik mag het niet van mijn verhuurder! bovendien overdrijf je zwaar de behoefte aan glasvezel. de gemiddelde gebruiker heeft zat aan 15Mbit p/s. dat zeg je alleen maar om je eigen installatiediensten te verkopen.

kennelijk moet ik maar internet nemen van Tele2 en tv via coax van Caiway. belachelijk dat mij geen alles in 1 oplossing kan worden geboden in mijn situatie. of misschien ga ik elke dag wel met een utpkabel door het trappenhuis lopen, als ik thuiskom, en als ik ga slapen rol ik de boel weer op en leg het in de meterkast....
 
popmart1970
@optimizer.co zoals je aan de datum van aanmelding kunt zien is msbeintema pas heeel kort op dit forum actief/aanwezig!!! Heeft dus geen idee tegen wie hij ageert!! De wat langer meedraaienden onder ons weten wat je doet op dit forum en op welke manier!!!

Daarvoor niets meer dan lof !!!!

Thumbs Up
Handtekening
Caiway....Iets moeten slikken is niet erg......behalve als het door je strot geduwd wordt!! Thumbs Up
 
msbeintema
ik heb 1,5 dag lang meegekeken, en ik ben er van overtuigd dat Optimizer superservice levert met zijn bedrijf, geode Facebookpagina ook, maar een reactie dat 'glasvezel de toekomst is' neem ik niet serieus. niet voor de gemiddelde gebruiker. daar mag ik toch iets van zeggen?

afijn, de webcare van Caiway bidet een veel betere oplossing dan de telefonische afdeling verkoop (die dingen beweert die niet waar zijn). er komt kosteloos een monteur van Caiway langs om de situatie te bekijken en als de monteur vindt dat glasvezelaanleg in mijn situatie geen redelijke optie is, mag ik toch nog voor een HD alles in een abonnement kiezen.

kortom: neem contact op met de webcare, daar zitten mensen die weten waar ze over praten.
Gewijzigd door msbeintema op 26 juli 2013, 11:26
 
wsliggers
Fijn, we hebben er weer iemand bij die 'de klok heeft horen luiden, maar niet weet dat de appel ver van de boom valt. Tjongejonge.....wat kan iemand in zichzelf geloven.
 
pauke
Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat als je caiway belt je alleen glas kan nemen en naderhand bieden ze toch coax aan.
btw er zijn meer providers als caiway ,als ik het goed begrijp hoef je geen 100 MB download
 
oombas

Quote

pauke schreef:

Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat als je caiway belt je alleen glas kan nemen en naderhand bieden ze toch coax aan.
btw er zijn meer providers als caiway ,als ik het goed begrijp hoef je geen 100 MB download


Niet via kabel of glas.
Ook al ben ik niet de jongste, toch deel ik de opvatting dat glas de toekomst heeft vergeleken bij coax.
Al is het maar de storingsbestendigheid tegen blikseminslagen.
Via coax heb ik voor tienduizenden guldens schade aangericht zien worden en mogen herstellen.
Voor mij is ook een belangrijk punt vóór glas, de symmetrie van de internetverbinding.
Heen en weer 150Mbit en aansluitend klagen de mensen hier dat ze die snelheid niet halen omdat hun apparatuur vooroorlogs is.
Er is een alternatief en dat is niet duur ook.
Online.nl, mijn dochter heeft het sinds kort.
TV, internet.
Het TV aanbod is naar mijn weten digitenne.
Zij is er wel tevreden over, het is voor die kinderen aanmerkelijke goedkoper dan UPC, wat ze hadden.
Een systeem dat met Caiway over de kabel vergelijkbaar is, al is Caiway beter.
Telefoon doet ze alleen nog maar mobiel, zo gaat dat met die jongelui.
Dan is er ook Telfort.
Hier werkt glas prima, al heb ik het nog niet zo lang en waren er in het begin wat storingen met de TV.
Internet via de glasmodem heeft vanaf de eerste seconde prima gewerkt en met volle snelheid op een PC die het aankan.
 
msbeintema
Het liefste zou ik glasvezel willen, daar ben ik heel eerlijk in, maar het moet wel mogelijk zijn qua infrastructuur. Daar komt bij dat op de bestaande telefoonlijn mijn huidige aanbieder Telfort niet mag leveren, en zo meerdere internetproviders. Het is een lijn die eigendom is van KPN o.i.d. en Telfort kan mij daarom niet meer leveren. Heel jammer, want over Telfort ben ik heel tevreden. KPN vind ik veel te duur voor wat ze bieden.

Ik wacht af wat er met Caiway gaat gebeuren.
 
oombas
Hier snap ik niet zo veel van.
Ruim 8 jaar geleden heb ik een abonnement genomen bij Tiscali, dat enkele jaren later werd overgenomen door Telfort, dat een dochter/merk is van KPN.
Naast dat ADSL abo met VOIP telefonie, had ik ook mijn analoge KPN lijn aangehouden.
Mijn telefoontikken 24/7 had ik indertijd bij Tiscali afgekocht voor 5 Euro per maand.
Die telefoon was mijn 'outbound' telefoon, daar belde ik dus mee.
Mijn vaste telefoonlijn, als vermeld in het telefoonboek, werd door mij gebruikt voor 'inbound', daarop werd ik gebeld.
2 telefoontoestellen dus met een eigen nummer, het ene via VOIP op mijn ADSL en de andere mijn analoge van KPN.
Beide over dezelfde telefoonlijn.
Afgelopen week kreeg ik van Telfort de aanbieding om vooral weer van hun diensten gebruik te maken, mocht ik dat wensen.
Dus van je verhaal begrijp ik niet veel, zo niet niets.

http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Bedrijfsprofiel/merken/telfort.htm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'In IJsselstein word ik gedwongen voor glas te kiezen, slecht!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
(Glas) Modem en Powerline Hardware instellingen : 4 15 mrt 2021
Advertentie