obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
Vraag over glasvezel router/UTP kabels
Totaal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken
Vraag over glasvezel aansluiting
Luffy
Pas geleden een bestelling gedaan voor Caiway alles-in-1 glas compleet, dus moet het pakket nog verwachten!
Ondertussen heb ik een aantal vragen.

1. Hoeveel internet poorten/aansluitingen zitten er op het glasmodem?
Ik las ergens dat het aanbevolen word het hoofd pc direct aan te sluiten op het glasmodem.
Wij maken gebruik van 2 pc's en 1 televisie. Ik zou graag de pc's direct willen aansluiten op het glasmodem en de televisie (en evt. laptop/smartphones/tablets via wifi) op de router.
Of treed er geen snelheidsverlies op als de pc's worden aangesloten op de router?

2. Ik heb begrepen dat het netwerk kabel voor de tv/pc's een (bijgeleverd) UTP kabel is. Hoeveel UTP kabels worden er bijgeleverd? En hoeveel meter(s) zijn die?
En er mag dus geen gebruik worden gemaakt van standaard internet kabels?
 
erlinden
Ik heb even gezocht en vond deze handleiding. Volgens mij (maar als ik het verkeerd heb hoor ik het graag!) heb je een aansluiting voor tv, een voor telefoon en een voor Internet. Zodra je meerdere apparaten (ook draadloos) wil aansluiten moet je een router plaatsen.

Uiteraard ben je vrij om eigen netwerk kabel in te zetten, de meegeleverde (aantal bij mij onbekend) is gewoon service.
 
Luffy
Bedankt Erlinden, de handleiding heeft mijn vragen kunnen beantwoorden. De twee kabels zijn 15 en 10 meter, helaas zal ik nieuwe kabels moeten kopen.
Er word in de handleiding aangeraden om CAT5e te kopen, nu heb ik even rond gezocht, maar bijna overal staat dat CAT5e tot 100Mbps gaat.
Ik heb een 300Mbps pakket besteld... zou dat kloppen? En zal CAT6 ook gewoon werken?
 
erlinden
Vanaf CAT 5 (zonder e) haal je Gigabit, echter verschilt de prijs van CAT 6 niet erg veel met die van CAT 5e (CAT 5 wordt niet meer zo veel aangeboden), dus gewoon CAT 6 gebruiken (toekomstbestendig Smile).

Lees anders eens dit topic op Tweakers.net, daar staan nog tips ten aanzien van netwerkkabel.
 
Luffy
Ga ik doen Cool Bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag over glasvezel aansluiting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Geen optische aansluiting op Aria 7X Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 10 aug 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie