obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Wordt via glasvezel de geadverteerde snelheid gehaald?
cawul
Ben benieuwd of, via Caiway, daadwerkelijk de 'geadverteerde' snelheid wordt gehaald
via glasvezel en of die snelheid ook stabiel is.

Via de kabel kan dat fiks fluctueren, ADSL heeft al helemaaal z'n beperkingen.
Je moet voor ADSL bij voorkeur naast de centrale wonen, of in dezelfde straat.

=
 
erlinden
Kan zeggen dat de kabel bij mij behoorlijk stabiel is qua snelheid, hoop je volgend jaar antwoord te kunnen geven op je vraag ROFL

Wat ik hier lees op het forum moet dat geen probleem zijn.
 
rhuijben
Tot op heden maakt Caiway hier de belofte ruimschoots waar. Gemiddeld net geen 80 MBit up/down bij het 75 MBit abonnement.

Die snelheid vind ik niet zo spannend eigenlijk want die haalt de gemiddelde server toch niet per user, maar die extreem lage pingtijd (+-3ms naar de Ams-IX) is geweldig.
 
glpg634
Ja, absoluut. Als ik mijn pc rechtstreeks aan het glasvezelmodem hang haal ik 163 megbit per seconde met een 150 megabit abonnement. Moet ik wel zeggen dat de tv er niet aanhangt, die kijk ik gewoon via coax.

Ik ben dus zeer tevreden!
 
Speedy_B
Mijn abonnement is laatst omgezet van "Alles-in-1 Glas Basis" naar "alles in 1 standaard". Daarbij zou ook mijn snelheid van mijn internet verhoogd worden van 75/75 naar 150/150 per 1 augustus. Tot op heden haal ik nog steeds maar rond de 90/90. Hebben meer mensen hier last van?
 
Speedy_B
al het modem gereset? Yep (met het entone gedoe)
Andere CAT5e kabel direct van modem op de PC getest? Yep
Is de router wel geschikt? Yep
Is de netwerkkaart wel geschikt? Yep

Volgens mij zijn ze gewoon vergeten om het geheel om te zetten.
 
wimanena
hallo snelheden worden zeker gehaald 150 abbo
nu geniddeld 180\180 mb ligt waarschijnlijk aan je netwerk
kaart staat die op 1gb full duplex
 
Speedy_B

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Ik heb je een PB gestuurd.


PB gereplyed
 
Speedy_B

Quote

wimanena schreef:

hallo snelheden worden zeker gehaald 150 abbo
nu geniddeld 180\180 mb ligt waarschijnlijk aan je netwerk
kaart staat die op 1gb full duplex


Mijn netwerkkaart is goed geinstalleerd / ingesteld. Waar ik nog benieuwd naar was of je altijd al een 150/150 abonnement hebt gehad of dat je eerst ook een 75/75 had. In het eerste geval zal het best goed gaan.
 
Speedy_B
Abonnement was overgezet. De snelheid op mijn pc komt niet hoger dan 90 / 90 omdat ik ook de rode kabel had gebruikt die door caiway wordt meegeleverd. Dit is dus een 100mbit kabel. Van het weekend maar even een nieuwe kabel maken en klaar is kees.

Op de modem kreeg ik 180 / 180 mbit netjes dus.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wordt via glasvezel de geadverteerde snelheid gehaald?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV-kijken wordt nóg leuker Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 24 04 mei 2022
Advertentie