obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Wie bepaalt de plaats in de woning
oombas
waar de glasaansluiting komt?
Vóór de installatie kregen we een kaart waarop we de plaats konden intekenen waar we de glasaansluiting wilden als we die niet in de meterkast wilden.
Die kaart moesten we achter het raam plaatsen, zodat de kabelploeg kon zien waar de kabel de woning in zou gaan.
De uitvoerder of iemand van soortgelijke strekking vertelde mij dat het feest niet door ging en dat alle aansluitingen in de meterkast zouden komen.
Mij is het gelukt om dat te voorkomen en de aansluiting naast de bestaande aansluiting te krijgen.
Dat kostte me best enige moeite.
In de flats bleek het gewoon onmogelijk, daar zijn alle aansluitingen in de meterkasten geplaatst.
Met alle problemen voor bewoners van dien.
Een relatie van mij in de binnenstad heeft ook haar uiterste best gedaan om de aansluiting in de woonkamer te krijgen en toen ze vertelde dat het elders wel kon (ze bedoelde mij), vertelde de man haar dat ik haar had staan voorliegen.
"In alle woningen komen de aansluitingen in de meterkast en anders krijgt u geen glas!"
Nu heeft Caiway een probleem, de mensen willen niet aan het glas, ze lopen met een ploegje druk te colporteren.
Zoekend op het internet vond ik bij info over CIF dat de aannemer de plaats bepaalt waar de aansluiting in de woning komt.
Wat dus strijdig is met het oorspronkelijke aanbod dat de bewoner het mocht bepalen.
De mensen die ik spreek geven Caiway de schuld, het is echter CIF die voor de glasvezel aansluitingen heeft gezorgd.
Caiway heeft geen aannemers ingehuurd, dat was CIF.
Is er hier iemand die weet hoe het zit?
Wie kunnen we er op aanspreken?
Of desnoods een schop geven?

97no93
 
Caiway Webcare
Beste 'oombas',

hartelijk dank voor je melding.

We hebben je bevindingen doorgegeven aan Cif en de aannemer.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
oombas
Dank u, Harma.
Het was een vraag, geen melding.
Dus deze reactie geeft mij nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Ik wacht het wel even af.
Dan nog iets, dat niet duidelijk genoeg is gecommuniceerd.
Het is natuurlijk heel handig, dat het het signaal op de kabel blijft staan.
Heel mooi verbeeld in een aansluitschema.
Wat er niet duidelijk genoeg wordt vermeld, is dat bij signaal op de kabel ook een abonnement hoort.
Het abonnement dat je al had en dat je gewoon moet blijven betalen.
Of is het zo dat je kunt overstappen op 'glas' en dat toch het signaal op de kabel blijft en je daar geen abonnementskosten meer voor hoeft te betalen?

Met vriendelijke groet

OB
 
kspronk
Had ook aangegeven waar ik wilde dat de glasaansluiting zou moeten komen namelijk naast de bestaande coax aansluiting.
Maar helaas dat is hier niet gelukt. Was zelf niet thuis en eerst is mijn zoon en vervolgens mijn vrouw door de "uitvoerder" het bos in gestuurd.
De uitvoerder vertelde "aansluiting komt in de meter kast en daarna komt het wel goed als het netwerk opgeleverd wordt door de Caiway"
Mooi verhaal maar daar klopt niets van.

De aansluiting zit nu op een voor ons echt een heel onhandige plaats aan de precies de verkeerde kant van het huis.
Er is geen eenvoudige manier om vanuit de meterkast naar de juiste plaats te komen. Moet ons hele bestaande netwerk overhoop gaan gooien alleen maar omdat de aansluiting niet op de juiste plaats zit.

Wil ook graag weten wie hierop aangesproken kan worden?
 
oombas
Tijdens de wedstrijd zijn de regels veranderd.
We kregen allemaal zo'n kaart en aansluitend wordt er geen rekening mee gehouden.
Werd het te duur?
Er zijn ook mensen die het ding bewust in hun meterkast wilden.
Dat is dan ook hun eigen keuze.
Overal zag ik die kaartjes voor het raam.
Ik prijs mijzelf gelukkig dat het mij wel is gelukt, die glasmodem hangt nu tussen KPN- en kabel aansluiting, onder de oorspronkelijke kabelaansluiting die we hier ooit hadden.
Zicht op de modem vind ik ook wel handig, nog belangrijker is het niet hoeven klooien met kabels.
Draadloos is geen optie vanuit de meterkast, dan lever je al het voordeel gelijk weer in.

Dan even OT, maar wel over de verbinding.
Gisteren stopte die Entone er mee, voeding er af en er weer aan bood een oplossing.
Vandaag viel het TV netwerk uit, ook terwijl ik bezoek had.
Daar vond ik later een melding van.
Gelukkig had ik de kabel nog in de TV, daar was het signaal nog aanwezig.
De methode om de zaak weer te herstarten na het vervangen van 'netwerkcomponenten' door Caiway is voor mij wel logisch, maar lijkt me voor leken geen praktische oplossing.
Het moet gewoon betrouwbaar werken.
Net als het analoge PTT netwerk.
 
kspronk
De aansluiting zit op de verkeerde plaats dus in de weer geweest met gaten boren kabels trekken ect.
Moet je natuurlijk niet doen als het eindelijk van dit geweldige weer is maar ja kon me niet meer bedwingen.

Het is de moeite waard geweest. Installatie verliep verder zonder problemen en het werkt als een dolle.
 
oombas
Mijn gelukwensen!
Uit de kroeg en van de straat!
Alleen is het dan ook "van de fiets".
Dit weer is mijn weer om op de fiets te zitten.
Goed om te lezen dat het bij jou ook gelijk werkt.
Als ik dit vergelijk met analoog, dan valt de vergelijking uit in het voordeel van dit.
 
wimlem
Bij mij wilde ze de aansluiting ook in de meterkast doen, bij de TV kabel. Ik heb hem ergens anders laten plaatsen wat geen enkel probleem was ;-)

Ik heb namelijk een aparte kast waar al mijn utp e.d. in uit komt. Hij moest wel onder de vloer kruipen, wat anders niet nodig was..
 
erickiel
Hier zit aansluiting ook op een onmogelijke plaats in de meterkast en deze is buiten de woning in de hal wilde graag glasvezel maar kost zoveel moeite, geen stroomlijnt aanwezig in meter kasten en een partij boren en klooien om kabels in huis te krijgen
 
oombas

Quote

oombas schreef:

Dank u, Harma.
Het was een vraag, geen melding.
Dus deze reactie geeft mij nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Ik wacht het wel even af.
Dan nog iets, dat niet duidelijk genoeg is gecommuniceerd.
Het is natuurlijk heel handig, dat het het signaal op de kabel blijft staan.
Heel mooi verbeeld in een aansluitschema.
Wat er niet duidelijk genoeg wordt vermeld, is dat bij signaal op de kabel ook een abonnement hoort.
Het abonnement dat je al had en dat je gewoon moet blijven betalen.
Of is het zo dat je kunt overstappen op 'glas' en dat toch het signaal op de kabel blijft en je daar geen abonnementskosten meer voor hoeft te betalen?

Met vriendelijke groet

OB


Dit probleem is door Caiway keurig opgelost.
Er was sprake van een vergissing bij de facturatie.
Vandaag ontving ik een creditnota.
Het 'alles in één' glas abo is inclusief het signaal op de kabel.

Dan nog even iets over de snelheid.
Van mijn zoon ontving ik een andere speedtest, die volgens zijn mededeling betrouwbaarder info geeft.
De cijfers zijn wat minder 'roze' gekleurd en bovendien in een wetenschappelijke notatie.
Dat laatste doet het hem wel.
Hier nog steeds voortreffelijk.

http://measurementlab.net/run-ndt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie bepaalt de plaats in de woning', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoe vaak vinden updates plaats? Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 31 28 mrt 2015
Aanleg glasvezel in de woning CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 6 27 jan 2013
Advertentie