obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
welke router...
mcnicos
Hallo allemaal,

Sinds kort hebben wij een alles in 1 hd relax pakket van caiway, en deze bevalt prima! Nu wil ik een nieuwe router gaan aanschaffen en zit te twijfelen tussen de sitecom x5 en de cisco ea4500... Wie kan me helpen de juiste keus te maken?

Bedankt alvast!
 
Han
Je vraagt een aankoopadvies tussen een VW Golf en een Mercedes... Wink

De Sitecom N600 X5 kost rond de 65 euro en de Linksys EA4500-EW rond de 120 euro. De Sitecom is een gemiddelde router die qua stabiliteit en Wireless bereik nog wel eens te wensen over laat, dat zelfde geldt voor de Linksys qua bereik. Dus de keuze tussen die twee is makkelijk, de prijs is bepalend qua keuze, de Sitecom is beter wanneer je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat is mede door het grote prijsverschil, appels met peren dus.

Wil je echt een top router hebben dan dien je de Asus RT-N66U te kopen, die kost rond de 115 euro (goedkoper dan de Linksys). Het voordeel van de Asus is dat deze enorm stabiel is en een geweldig Wireless bereik heeft (3 externe antennes). Ook beschikt de Asus over een mooie en vooral makkelijke interface waardoor de router eenvoudig is in te stellen, volop gebruikersgemak dus Smile

Zoek je een alternatief voor de Asus qua prijs, dan kom je uit op de TP-Link TL-WDR4300. Deze heeft de zelfde eigenschappen als de Asus (ook drie externe antennes en goed bereik) maar kost iets meer dan de helft van de Asus (64 euro). Bijkomend voordeel van de TP-Link is de hogere Wifi snelheid Smile

Asus RT-N66U:
http://www.bobshop.nl/nl/computers/netwerk-producten/wifi-router/asus/rt-n66u-router/p45934?ref=tweakers&utm_source=tweakers.net&utm_medium=vergelijker&utm_campaign=datafeed

TP-Link TL-WDR4300
http://www.bobshop.nl/nl/computers/netwerk-producten/wifi-router/tp-link/tl-wdr4300-n750-router/p45382?ref=tweakers&utm_source=tweakers.net&utm_medium=vergelijker&utm_campaign=datafeed

(bovenstaande linkjes zijn naar de Bobshop webshop, deze doen gratis verzenden dus voor die prijzen heb je ze ook thuis Smile
 
rayblo

Quote

pedariba schreef:

Ik zat te kijken naar de ASUS RT-AC66U, TP-Link Archer C7 of de Linksys AE6700.
Wie kan mij helpen in deze keuze.
Het prijs verschil weet ik maar het gaat ook om het bereik en snelheid en stabieliteit.
Ik heb glasvezel 150/150Mb.

Welke router kan je dan het beste nemen


Zelf ben ik zeer te spreken over de tp-link wdr 3600 snel stabiel!!! en makkelijk in de installatie
 
erlinden
Tja...als je serieus een mening wil hebben: ga eens op internet zoeken naar ervaringen.

Daarnaast is het heel makkelijk om een lijst hier neer te kwakken van modellen, maar zonder inzicht van welke devices op welke manier verbinding maken blijft het "glazen bol" werk.
 
tderoos1
Aan de hand van reviews uitgekomen op een Netgair Nighthawk router, is wel wat duurder dan de meeste consumenten routers € 169,00 maar wat een verschil. Overal in huis een stabiele Wifi verbindig, zelf achter in de tuin en op zolder door 2 betonnen vloeren heen (router hangt in de meterkast)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'welke router...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke zender erbij Welke zender wil je er nog bij hebben? : 15 10 mei 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
welke videorecorder gebruik je Interactieve TV, Pay Per Event : 1 24 sep 2021
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Advertentie