obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid internet te traag??
rickhorst
Sinds zaterdag heb ik mijn glasvezel pakket ontvangen. Installeren ging goed en verliep zonder problemen. Ik voor het standaard pakket gekozen (150/150mb) maar de snelheid valt tegen wanneer ik via speedtest mijn snelheid test (via reggefiber of Caiway site 65/80 MB max). Dit is natuurlijk niet de bedoeling!! Kan dit een fout bij Caiway zijn?? Router is niet het probleem (300mb), bedraad behaal ik dezelfde snelheid.
Probleem is ook dat ik een brief met activeringscode hebt ontvangen, welke ik niet kan activeren... Iemand anders hier ook problemen mee??

Groeten Rick
 
rickhorst
Beste Optimizer,

Bedankt voor je antwoord!
Na het proberen om via vaste verbinding te testen welke snelheid er bij mij binnen komt is het helemaal in de soep gelopen. Wanneer ik mijn laptop direct op de glasmodem had aangesloten had ik geen internet verbinding, terwijl ik dit wel had met mijn router aangesloten op de modem. Dit vond ik erg raar. Ik heb toen via mijn Router (TP-LINK WR1043ND) bedraad getest en de verbinding was aanzienlijk hoger (circa rond 120 mb down/100 mb upload). Na het opnieuw opstarten van mijn router lukte het mijn router ook niet meer om een internetverbinding te krijgen (wordt geen IP en DHCP informatie opgehaald, zoals gewoonlijk staat dit in mijn router ingesteld op dynamic DHCP).

Vanmorgen heb ik met Caiway gebeld om het probleem voor te leggen. Het advies wat er werd gegeven is om de glasmodem en router opnieuw op te starten. Dit had ik gisteren meerdere malen gedaan (zefls factory reset), en tevens de hele nacht de stroom van modem en router afgehaald. Dit was helaas niet de oplossing want nog steeds is mijn internet verbinding weg. Het vreemde is dat mijn TV signaal WEL werkt. Het binnenkomende signaal is goed (alle lampjes branden groen en Caiway kan dit bevestigen) maar het probleem lijkt in de modem zelf te zitten.
Caiway kwam met het voorstel vanavond wanneer ik thuis ben de modem+router weer een half uur uit te zetten, om daarna opnieuw op te starten, wanneer dit niet werkt een andere oplossing zoeken.

Is er een mogelijkheid om de instelling in mijn glasmodem te bekijken/veranderen d.m.v. inloggen met IP adres, zoals ik ook kan doen bij mijn Router??
 
rickhorst
Badankt voor je hulp en goede uitleg! Nadat ik vanmiddag thuis kwam werkte alles weer prima! Ik heb nog een aantal settings in mijn router geprobeerd te veranderen om mijn snelheid te verbeteren maar helaas heeft dit niet geholpen. Bedraad direct vanaf mijn glasvezel heb ik 170down/150upload, zeer goed dus!
Ik had toch verwacht dat een gigabit router met 300mb wireless de snelheid van glasvezel aankan, als ik de specificaties lees moet dit volgens mij ook lukken, kan niet geloven dat door signaalsterkte/afstand het signaal bijna 60% afzwakt!!! De afstand is minder dan 2 meter vanaf meterkast naar woonkamer. Toch ben ik bang dat ik een nieuwe router moet aanschaffen om aan mijn wensen te voldoen!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid internet te traag??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Advertentie