obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
meerdere pc op sitecom 300 X4 router
menkyo
Ik heb mijn nieuwe Sitecom 300N X4router aangesloten. Deze wil ik alleen bekabeld gaan gebruiken.
Inmiddels er achter gekomen dat de glasvezel kabel NIET in de blauwe eternet ingang moet prikken, maar juist in de 1e UTP poort.
Ik heb dus inmiddels internet (met de maximale snelheid Clap)
Nu wil ik er een andere PC bij aansluiten en hier beginnen de problemen... De 2e PC krijgt geen verbinding, terwijl deze toch in het thuisnetwerk is opgenomen.
In de taakbalk staat wel een geel uitroepteken, en geen rood kruis. Dus dat is al iets..

Er zal ongetwijfeld ergens een instelling moeten worden aangepast, maar welke??

alvast bedankt
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
menkyo

Quote

Start na 5 minuten je pc op.
Login in de router en stel eerst de router in. Zet de "cloud" uit en zet de "hardware versnelling'' aan. Bij de overige instellingen maak een macclone tot je PCSucces


Ik heb dus bijna alles gedaan zoals beschreven. Alleen de laatste opmerking begrijp ik niet helemaal:Bij de overige instellingen maak een macclone tot je PC
Graag iets meer uitleg a.u.b. want in de config van de router kan ik dit niet vinden.

met groet
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
menkyo
Het is eindelijk gelukt. Je moet erg goed zoeken voor de clone-mac maar heb 'm gevonden Zal gelijk een 'how to' beschrijven voor de Sitecom N300 X4:
Je moet bij 'instelhulp zijn > kies hierbij Handmatig configureren > Dynamisch IP Adres
- voer hier je Mac adres in > klik op Clone Mac-adres > klik op toepassen
- ik heb daarna wel windows(8) het probleem zelf laten oplossen mbt netwerkproblemen.

Bedankt voor het meedenken Optimizer, het is mij uiteindelijk gelukt! Thumbs Up
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
menkyo
Dat gaat niet lukken, ik heb alles bekabeld en niets draadloos...
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'meerdere pc op sitecom 300 X4 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Apple TimeCapsule en 2 Airport Extremes achter Genexis router vallen continu weg Eigen netwerk : 2 15 okt 2020
Advertentie