obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
CaiWay ontvanger bij glasvezel aansluiting?
Adios
En laat ook medeburgers weten dat ze straks alle DVB-C apparatuur in de kliko kunnen gooien.

Des te meer mensen dit beseffen, des te groter het verzet hoop ik.
 
Adios
Ik adviseer je naar burgemeester en wethouders een mail te sturen.
Ook alle gemeenteraadsleden moet je per mail op de hoogte brengen van wat er speelt.

Veel mensen zijn zich niet bewust wat er technisch op hun afkomt.
Je moet nu van je laten horen voordat het te laat is.

Breng zoveel mogelijk dorpsgenoten op de hoogte van wat er speelt.

Reggefiber en XMS geven niet voor niks DVB-C door !!

http://www.tv-telefonie-internet.nl/news/625/reggefiber_komt_met_dvb-c.html
Gewijzigd door Adios op 12 april 2010, 11:00
 
Adios
Dus in Loenen kunnen jullie je DVB-C apparatuur en coaxkabels ook binnenkort in de wilgen hangen Angry

Ik kan alleen maar zeggen; breng zoveel mogelijk dorpsgenoten hiervan op de hoogte en mail massaal naar gemeenteraadsleden, wethouders en de pers.

Wat Caiway nu doet is gewoon te schandalig voor woorden.
 
Eddict
vrijdag 23 april 2010
DIGITALE TELEVISIE OVER COAX BLIJFT BESCHIKBAAR

Naar aanleiding van de reacties van een aantal klanten in bleek dat een behoorlijk aantal huishoudens in Krimpen aan den IJssel gebruik maakt van een pakket digitale tv-kanalen dat niet door Caiway wordt geleverd. De overgang naar IPTV via glasvezel zou voor deze huishoudens hun investeringen in DVB-C apparatuur gedeeltelijk nutteloos maken. Om deze reden heeft Caiway besloten om voor deze huishoudens een pakket digitale tv-zenders via de coax te leveren. Caiway bepaalt op korte termijn hoe het aanbod er precies uit zal zien. Vast staat dat dit aanbod in ieder geval zal bestaan uit enkele van de pakketten die Caiway ook in de rest van haar verzorgingsgebied levert.

Klanten die dus geïnvesteerd hebben in DVB-C-apparatuur kunnen deze in ieder geval blijven gebruiken. Ook na 1-1-2012. Wel zullen we na de voltooiing van het glasvezelnetwerk in 2012 de distributie van analoge TV stoppen. Tevens blijft analoge radio beschikbaar. In andere regio’s gaat Caiway al helemaal digitaal op 10 oktober 2010.
Handtekening
-----------------
www.eddict.nl

 
magicwizz

Quote

Eddict schreef:
vrijdag 23 april 2010
DIGITALE TELEVISIE OVER COAX BLIJFT BESCHIKBAAR

Naar aanleiding van de reacties van een aantal klanten in bleek dat een behoorlijk aantal huishoudens in Krimpen aan den IJssel gebruik maakt van een pakket digitale tv-kanalen dat niet door Caiway wordt geleverd. De overgang naar IPTV via glasvezel zou voor deze huishoudens hun investeringen in DVB-C apparatuur gedeeltelijk nutteloos maken. Om deze reden heeft Caiway besloten om voor deze huishoudens een pakket digitale tv-zenders via de coax te leveren. Caiway bepaalt op korte termijn hoe het aanbod er precies uit zal zien. Vast staat dat dit aanbod in ieder geval zal bestaan uit enkele van de pakketten die Caiway ook in de rest van haar verzorgingsgebied levert.

Klanten die dus geïnvesteerd hebben in DVB-C-apparatuur kunnen deze in ieder geval blijven gebruiken. Ook na 1-1-2012. Wel zullen we na de voltooiing van het glasvezelnetwerk in 2012 de distributie van analoge TV stoppen. Tevens blijft analoge radio beschikbaar. In andere regio’s gaat Caiway al helemaal digitaal op 10 oktober 2010.



Thnx voor het Persbericht Smile Ik zal het vanavond ook op de nieuwpagina plaatsen..
 
Adios
Dit is toch geweldig nieuws !!!

Ook gaat Caiway net zoals overal een klein boeket zenders in DVB-T doorgeven in Krimpen aan den IJssel.
Alleen erg jammer dat in Krimpen het basicpakket achter de smartcard gaat. Ik vind dat we in Krimpen omdat we dezelfde prijs betalen voor het basicpakket als alle andere Caiwayabonnees ook dezelfde rechten en mogelijkheden moeten hebben met het basicpakket.

Die smartcard geeft belemmeringen die een hoop andere Caiwayabonnees niet hebben.

Ik denk dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is.
 
magicwizz

Quote

Alleen erg jammer dat in Krimpen het basicpakket achter de smartcard gaat.
Krimpen zat zelf al met het basic pakket achter de smartcard dus begrijp het grote probleem niet echt. In Gouda (REKAM gebied) en Loenen gebruiken ze ook smartcards om ons basic pakket te kunnen bekijken.

Quote

Die smartcard geeft belemmeringen die een hoop andere Caiwayabonnees niet hebben.
Welke bellemeringen geeft de smartcard dan?


Wees blij dat ze DVB-C blijven aanbieden...
 
Adios
KabeltvKrimpen propte inderdaad het basispakket achter de smardcard, maar had tegelijkertijd een groot analoog pakket om in heel je huis zonder meerkosten televisie te kunnen bekijken. Caiway schakelt het analoge pakket uit. Een hele andere situatie ontstaat dus in Krimpen.

De belemmering van het achter de smartcard knallen van het basicpakket is dat iedereen die alleen het basicpakket wil zien met een nieuwe televisie met ingebouwde digitale kabeltuner, wel een CAM moet kopen voor 50 euro per toestel! Pus een smartcard!! Je jaagt dus de Krimpense kijker per televisietoestel op torenhoge kosten.
Als het basicpakket ongecodeerd is zoals bijna overal in het Caiwaygebied, hoeft dat niet.


Bovendien kunnen de klanten van Caiway in het gebied waar het basicpakket ongecodeerd is, onbeperkt in heel hun huis naar het basicpakket kijken, net zoals met analoge televisie mogelijk was.

Als Caiway zograag in Krimpen het basicpakket wil coderen, krijg je dan van Caiway kostenloos een onbeperkt aantal smartcards en CAM's voor het aantal dat je nodig hebt per huishouden? Alleen dan benader je de mogelijkheden en kostenbeheersing voor de klant van een ongecodeerd basicpakket.

Vergeet niet doordat Caiway het analoge pakket uitschakelt, de kijker geen keus heeft!
Het minste wat Caiway dan moet doen is er voor zorgen dat de kijker voor het basicpakket in zijn gehele huis, niet op extra kosten wordt gejaagd.

Zodra je het basicpakket achter de smartcard knalt, jaag je de kijkers die verplicht moeten overstappen op digitaal op enorme kosten per toestel! (CAM/smartcard)

Het minste wat Caiway moet doen om de kijker tegemoet te komen is alle CAM's die nodig zijn voor alle toestellen in het huis met ingebouwde digitale kabeltuner kostenloos verstrekken aan de klant.
Tevens mogen de smartcards voor het basicpakket niks kosten en moet deze ook zonder restricties in aantallen verstrekt worden per huishouden. (alleen dan krijg je gelijke ontvangstmogelijkheden met het gebied waar Caiway het basicpakket niet codeert)

Als Caiway de CAM's en smartcards teveel geld kost, dan moet het basicpakket maar gewoon het ongecodeerd. De Krimpense kijker betaalt nu of straks het normale Caiwaytarief, dus heeft ook recht op hetzelfde product zonder enige restrictie!

Als Caiway niet kiest voor één van deze twee opties zijn Krimpense kijkers dus veel duurder uit met het basispakket dan de meeste andere Caiwaykijkers. Dat zou natuurlijk te schandalig voor woorden zijn en zal zeker leiden tot nieuw verzet wat er ook is gebeurd met het eerdere voornemen om de coax geheel uit te schakelen in Krimpen.

Ik mag hopen op gezond verstand van Caiway en dat de Krimpense kijker dezelfde rechten en mogelijkheden krijgt als de meeste andere Caiwayklanten!

In Gouda zijn er twee aanbieders; Rekam en Caiway. Dat speelt in Krimpen niet.
In Loenen speelde hetzelfde. Analoge televisie van kabeltv Loenen en digitaal van Caiway.

Hier in Krimpen is alles gewoon van Caiway dus dat speelt niet hier.

Bovendien is over goed een jaar in Krimpen, het gewone Caiwaytarief van toepassing. Om nu voor goed een jaartje een hoop ellende over de burgers uit te storen met smarcards en coderingen, terwijl je weet dat je dan weer een hoop Krimpenaren in het harnas jaagt, lijkt me een beetje kortzichtig en dom.

Je moet nu zaaien om te oogsten in de toekomst. Dat doe je niet door het basicpakket te coderen, terwijl iedereen weet dat bijna in het hele Caiwaygebied dat niet zo is.

Zeker gezien de slechte start in Krimpen van Caiway, lijkt het me verstandig te pronken met de mooie kanten van je product.
Nu heeft Caiway iets prachtigs en unieks, vergeleken bij andere kabelaars; HET ONGECODEERDE BASISPAKKET !!!

Dan moet je iets wat zo mooi, toegankelijk en uniek is in de Nederlandse kabelwereld en wat altijd een groot visitekaartje is van Caiway niet om zeep helpen!
Gewijzigd door Adios op 06 mei 2010, 11:04
 
kweenieman
Het wordt hier nu wel heel vervelend in Krimpen aan den IJssel:

- Analoog gaat er sowieso uit
- DVB-C gaat er gedeeltelijk uit?
- DVB-T wordt nu proefgedraaid (ik kan Ned 1, 2, 3 momenteel op deze manier ontvangen) !!!!!!!!???????
- Prijzen televisie gaan omhoog
- Internet is absurd duur (in combinatie abonnement) en extreem asymmetrisch qua up/down (WFT!!!!)


Verder las ik nog ergens dat de directeur van Caiway er niet eens van op de hoogte was dat er DVB-C in krimpen wordt geleverd.....

Wie heeft er bij Caiway eigenlijk de touwtjes in handen? Een Chimpansee? Het ergste is eigenlijk dat zo een directeur vaak een ton of wat per jaar verdient......

*EDIT*

Aha, ze lijken zich nu redelijk bewust te worden van de problemen: http://www.caiwayglasvezel.nl/site/nl/krimpen/sitemap/kolom3/meeroverglasvezel/veelgesteldevragen/veelgesteldevragenoverglasvezel/demeestgesteldevragen

Ik ben vooral geinteresseerd in het DVB-T aanbod over de COAX vanaf 2012. Dat zou de goedkoopste oplossing zijn voor 2de en 3de TVs. Ik denk echt dat de tijd van ongecodeerd digitaal verzenden wel een beetje voorbij is. Hier heb ik ook op zich nog wel begrip voor.

Graag zou ik voor 2de en 3de TVs dus DVB-T hebben met een tuner en kaart samen voor maximaal E30 per TV. En verder gewoon DVB-C over de Coax voor TV 1. Glasvezel is verder totaal niet interessant tenzij ze 30/30Mb symmetrisch internet gaan aanbieden voor een zacht prijsje.
Gewijzigd door kweenieman op 06 mei 2010, 13:51
 
Adios
Voor zover ik weet biedt iedere glasvezelaanbieder, symetrische snelheden aan, dus ik verwacht dat Caiway dit ook snel zal doen.

Ik heb zelf geen moeite met uitschakeling van analoog. Sterker nog; er zijn genoeg abonnees op andere kabelnetten die smachten naar uitschakeling van analoog, omdat dit teveel ruimte in beslag neemt en ruimte voor HD zenders tegenhoudt.

Maar waarom Caiway in Krimpen het basicpakket wil coderen begrijp ik totaal niet.
Zo maak je kijken naar het basicpakket onnodig duur en ingewikkeld op meer toestellen in je huis.

Dat DVB-T pakketje is leuk voor oude toestellen, maar is wel erg beperkt.
Als het even kan; Ga voor het basispakket van Caiway!@
Heb je gelijk 14 HD zenders zonder meerkosten. Iets wat geen andere kabelaar ze nadoet!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CaiWay ontvanger bij glasvezel aansluiting?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
Advertentie