obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
CaiWay ontvanger bij glasvezel aansluiting?
erpece
In mijn woonplaats Krimpen start binnenkort de aanleg van het glasvezelnetwerk waarover CaiWay haar diensten gaat aanbieden. Momenteel kijken wij digitale (HD) tv via de Humax 5050c. Deze PVR bevat ook opnamemogelijkheden.

Als ik de informatie doorlees over de tv diensten over het glasnetwerk, kan ik nergens info vinden over de ontvanger die daarbij wordt geleverd door CaiWay.

Kan iemand mij vertellen:
- welke ontvanger dit is/wordt
- wat de mogelijkheden en specs zijn
- kan ik mijn huidige DECT telefoon (analoog PSTN) aansluiten op het modem

Ik las ergens dat de Airties Air 7120 geslecteerd is als settop box, maar deze heeft volgens mij geen opnamemogelijkheden.

http://www.airties.com/product-detail...mp;dil=eng


Edit: Linkje klikbaar gemaakt
Gewijzigd door Highway op 26 maart 2010, 16:34
 
Adios
Het is een ramp wat Caiway van plan is in Krimpen.

Ik kreeg doodleuk in een mail antwoord dat Caiway geen DVB-C gaat gebruiken over het glasvezelnetwerk ( raar want juist steeds meer glasvezelaanbieders gaan dit doen.
Ook wordt de bestaande coax gezellig uitgeschakeld, zodat straks iedereen in Krimpen die in zijn hele huis coaxkabels heeft aangelegd met een groot probleem zit!!

Ik vind dat Caiway hier wel erg makkelijk over denkt.

Ook de mensen die nu een platte televisie met ingebouwde DVB-C tuner hebben en wellicht aan de muur hebben gehangen en helemaal geen losse kastjes willen.

Caiway denkt blijkbaar totaal niet aan het comfort van de klant maar alleen aan het slijten van zijn interactieve losse ontvangers die alleen met een UTP aansluiting werken.
Gewijzigd door Adios op 29 maart 2010, 11:15
 
suedje

Quote

Fiber90 schreef:
Het is een ramp wat Caiway van plan is in Krimpen.

Ik kreeg doodleuk in een mail antwoord dat Caiway geen DVB-C gaat gebruiken over het glasvezelnetwerk ( raar want juist steeds meer glasvezelaanbieders gaan dit doen.
Ook wordt de bestaande coax gezellig uitgeschakeld, zodat straks iedereen in Krimpen die in zijn hele huis coaxkabels heeft aangelegd met een groot probleem zit!!

Ik vind dat Caiway hier wel erg makkelijk over denkt.

Ook de mensen die nu een platte televisie met ingebouwde DVB-C tuner hebben en wellicht aan de muur hebben gehangen en helemaal geen losse kastjes willen.

Caiway denkt blijkbaar totaal niet aan het comfort van de klant maar alleen aan het slijten van zijn interactieve losse ontvangers die alleen met een UTP aansluiting werken.


Haal je nu geen 2 dingen door elkaar?
Bedoel je met de COAX uitschakelen niet dat ze stoppen met de analoge doorgifte?
 
Adios
Nee, per 1 januari 2012 wordt zowel analoog als DVB-C uitgeschakeld over de coax in Krimpen.
Gewijzigd door Adios op 29 maart 2010, 13:24
 
Adios
Daar zakt je broek toch van af?
 
erpece
Inmiddels ben ik een stuk wijzer:

- Iedereen die nu in Krimpen een CAI aansluiting heeft, krijgt gratis en verplicht glas. Je hoeft je hiervoor dus niet aan te melden.
- Je bent niet verplicht diensten van CaiWay af te nemen.
- Analoge TV over coax stopt inderdaad per 1-1-2012. Je moet uiterlijk dan naar CaiWay of een tv aanbieder over VDSL (?) of Digitenne.
- Digitale TV over coax stopt zodra er tv-diensten over het glas wordt afgenomen, maar uiterlijk ook per 1-1-2012
- De settop box bij alle tv abo's over glas is de Airties Air 7120. Deze kan niet opnemen. Er kan uberhaupt NIET van tv opgenomen worden (!!!!!)

Wij wachten dus wel eventjes af. We hebben een Humax 5050c die het nog doet tot 1-1-2012. Hopelijk hebben ze tegen die tijd wel een IP-PVR waarmee opgenomen kan worden.
 
Adios
Dit is toch te belachelijk voor woorden!!

Caiway weet dat veel mensen graag wat op willen nemen.

En waarom bieden ze geen DVB-C aan over glasvezel?
Het juiste glasvezelmodem in de meterkast en je bent klaar!!

Andere glasvezelaanbieders doen dat namelijk wel, juist om de mensen tegemoet te komen dat hun recent aangeschafte hardware niet waardeloos wordt.
 
erpece

Quote

Fiber90 schreef:
Dit is toch te belachelijk voor woorden!!

Caiway weet dat veel mensen graag wat op willen nemen.

En waarom bieden ze geen DVB-C aan over glasvezel?
Het juiste glasvezelmodem in de meterkast en je bent klaar!!

Andere glasvezelaanbieders doen dat namelijk wel, juist om de mensen tegemoet te komen dat hun recent aangeschafte hardware niet waardeloos wordt.


Helemaal mee eens.

Ik ben een mail aan het dichten aan een gemeenteraadslid die ik goed ken, om dit onder de aandacht te brengen. De gemeente Krimpen heeft hier haar goedkeuring en steun aan verleend en zal het niet leuk vinden als hier veel klachten over komen. Dat laatste lijkt me niet zo'n uitdaging op deze manier.

Daarbij neemt de gemeenteraad zelf ook wel eens een programmaatje op, stel ik me voor....Smile
 
Adios
En weet je, wat voor mail je hierover ook stuurt aan Caiway, je krijgt een standaard antwoord terug dat bestaat uit knip en plakwerk uit bestaande tekstblokken. Inhoudelijk op de knelpunten die ik aangeef in mijn mail gaan ze niet in.

Wat ik wel doe is zoveel mogelijk mensen die ik ken in Krimpen van dit feit op de hoogte stellen. Ik hoop dat Caiway hierdoor zijn halstarrige en klantonvriendelijke houding bijstelt.

Er zijn wel gezinnen met meer dan 1 humax PVR in huis en Caiway zegt maar doodleuk, jammer maar helaas!!!

Ik vind dit te schandlig voor woorden.

caiway_doet_het
Gewijzigd door Adios op 29 maart 2010, 16:35
 
Thommie
Ik weet niet meer zo gauw wat ik dat heb gehoord of gelezen maar er zou toch een mogelijkheid zijn/komen om de ingebouwde DVB-C tuner te kunnen gebruiken met glasvezel !
Ik denk dat ze anders met de start van glasvezel een hoop klanten gaan missen want als je net gewend bent TV kijken zonder losse decoder...

Verder is het jammer qua service dat er niet voor de settop box met ingebouwde wifi wordt gekozen (of voor iets extras aanbieden) de 7124.

Tot slot vind ik de aangeboden Alles in 1 pakketten nogal duur (los van het eerste jaar) - ik mis bv. de mogelijkheid om voor 5 of 10 euro meer wel (gedeeltelijk) gratis te kunnen telefoneren. Je bent dan genoodzaakt een veel duurder pakket te kopen (+30 euro). Je hebt helemlaal niets extra's met glas bv. (nog geen interaktieve TV, geen wifi mogelijkheid, geen router functionaliteit) - slechte start dus
Gewijzigd door Thommie op 02 april 2010, 17:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CaiWay ontvanger bij glasvezel aansluiting?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
Advertentie