obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Ga ik problemen krijgen?
menkyo
Hallo,
ben als newbee op zoek naar antwoorden en kom niet goed uit, dus graag jullie mening;

Uit mijn oude caiway-modem loopt een UTP kabel naar een router (sitecom DC-210s). Volgens mij kan deze niet meer aan als 100 Mb,
dus ga ik de snelheden niet halen met mijn aankomende glasvezelaansluiting.
Nu wil ik een gewone doodnormale router hebben om 2 pc's aan te pluggen. Dat lijkt een normale vraag, maar alle topics die ik heb gelezen gaan
over draadloze routers...
Heeft iemand een advies?

alvast bedankt,

Cor
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
Adios
Er zijn veel meer draadloze routers te koop tegenwoordig dan bedrade. Je hoeft je niet druk te maken over de term draadloos.
Een draadloze router functioneer op de LAN poorten exact gelijk als een bedrade router.

Je kunt dus gerust een draadloze router kopen via Caiway of waar dan ook. Het grote voordeel van een draadloze router is dat je draadloos je smartphone of tablet kan verbinden met het internet.

En je kan dan je computers gewoon bedraad aansluiten zoals je nu gewend bent.

De meesten die een draadloze router hebben gebruiken thuis met hun smartphone de draadloze ( WIFI) verbinding om verbinding te maken met het iternet. Dat kost namelijk geen data verbruik van de simkaart Smile
 
menkyo
Dat is al een stuk duidelijker!

Ik ben er inmiddels wel achter dat het een gigabit router moet worden.
Is er nog een bepaald merk, type of soort router waar ik voor moet kijken? Of maakt dat feitelijk niet echt uit. Ik zie zo ontzettend veel soorten en prijsklassen
dat kiezen weer 'natte vingerwerk' gaat worden...
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
menkyo
Dank allen voor het meedenken,
ik ga verder met zoeken ed. Om gemiddeld weer 100 euro uit te geven voor een router is weer een grote tegenvallerMad
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
menkyo
Dat is goed nieuws!
Ga 'm morgen direct halen,bedankt voor de tip Smile
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
Adios

Quote

robert038 schreef:

Quote

menkyo schreef:

Dank allen voor het meedenken,
ik ga verder met zoeken ed. Om gemiddeld weer 100 euro uit te geven voor een router is weer een grote tegenvallerMad


Als je even verder kijkt kun je sinds gisteren ook er 1 kopen bij Caiway voor 29,95.

https://www.caiway.nl/site/nl/internetentelefonie/internetentelefonie/internet/draadloosinternet/wifirouter

Ik kan er ook 1 kopen als ik het zo lees.


Dus gauw een starpakket bestellen, Roberto .
 
cawul

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Mijn klantervaring spreken over een zeer goede ervaring met een Asus RTN66 of beter, een Asus RTAC66 of de Linksys EA6700 of TPlink WDR4300 / 4900.

Mijn voorkeur zal bij een Asus of TP link liggen.



Zonder afbreuk te doen aan andere merken komt de Asus RT-N66U en/of RT-AC66U in vele testen als besten uit de bus.

In een recente review van het blad c't (nr.11/2012) wordt over de RT-AC66U geschreven

//
De RT-AC66U is nagenoeg hetzelfde als Asus’ huidige 11ntopmodel RT-N66U.
De fabrikant heeft alleen de 5GHz-WLAN-chip vervangen door de. BCM4360 en
verder het flashgeheugen. uitgebreid van 32 naar 128 MB.

etc.etc.

//


en in de conclusie
//
Als je op dit moment al een zo snel mogelijk draadloos netwerk wilt hebben,
kun je het best voor de Asus RTAC66U gaan.
Deze router presteerde in onze metingen dankzij de externe antennes beter
dan de concurrenten van D-Link en Netgear.


etc.

//

v.w.b. de N66U - zie ook:
http://tweakers.net/pricewatch/293777/asus-rt-n66u/reviews/
http://computertotaal.nl/hardware/26086-asus-rt-n66u.html


Zelf heb ik de N66U (bedraad).

==
 
erlinden

Quote

robert038 schreef:

[quote]Dus mijn probleem is eigenlijk heb je die Asus wel nodig i.c.m. Caiway want de snelheden snelheden blijven echt de komende jaren max 300mbit/s. en misschien heb je over een paar jaar weer totaal wat anders.
Zeker voor de mensen die een 75 of 150mbit/s abonnement hebben die hoeven echt geen dure Asus.

Dit is heel erg beredeneerd vanuit de gedachte dat al het draadloze netwerkverkeer met Internet is. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het heel fijn is om ook wat sneller naar zaken als een NAS te kunnen schrijven en van te lezen.

Het is dus volledig afhankelijk van alle wensen die je hebt...(en of de prijs pret verhouding goed is)
 
cawul

Quote

robert038 schreef:

Ach Cawul de markt blijft veranderen. Lees nu weer op tweakers over nieuwe routers van D-link
http://tweakers.net/nieuws/89775/d-link-introduceert-nieuwe-80211ac-routers.html
...
Dus mijn probleem is eigenlijk heb je die Asus wel nodig i.c.m. Caiway want de snelheden snelheden blijven echt de komende jaren max 300mbit/s. en misschien heb je over een paar jaar weer totaal wat anders.
Zeker voor de mensen die een 75 of 150mbit/s abonnement hebben die hoeven echt geen dure Asus.


Da's waar... En inderdaad, je weet niet wat de toekomst brengt.

Een overweging zou kunnen zijn: hoelang hou je de router en wat kan er in de tussentijd gebeuren, waardoor je misschien genoodzaakt bent een nieuwe router zou moeten kopen.

Ik had tot een paar maanden geleden een Draytek 2200E+ (in 2005 gekocht, eur.102). Hij was niet kapot, maar ik had problemen met af en toe een wegvallende ADSL-verbinding. Mijn provider stelde dat het misschien aan de router kon liggen, die toch al wat ouder was. De verbinding werd weer stabiel, maar toch heb ik een andere router gekocht (om op dat punt geen discussie te hebben en ook met de gedachte dat glasvezel er aan zat te komen). Strikt noodzakelijk was het niet.
De Draytek had een max van 10Mbit/s, destijds prima.

Eind 2010 was glasvezel met 40Mbit/s het snelste (bron ZDnet)
3 jaar later gaan we richting de 300Mbit/s (KPN hier en daar geloof ik zelf 500Mbit/s)
Misschien is over 3 jaar 1Gbit/s 'normaal'.

Overigens, voor mij persoonlijk gold: ik geef de voorkeur aan een product dat uitstekend uit de testen komt.
Als je de 'meerprijs' uitsmeert over de levensduur, dan valt het wel mee... Smile
=
 
cawul
Sorry, het woordje 'gemiddeld' was ik vergeten (met gemiddeld 40Mbit/s...)
Was een vergelijking tov ADSL enzo.
hm...

ikweenie of dit bericht aankomt: iedere website die ik nu aanklik krijg ik Server niet gevonden
wat nou weer..

=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ga ik problemen krijgen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Caiway Glasvezel - FiFa (FUT) en Gaming ervaringen Vs problemen Storing : 1 14 jun 2020
Wachtwoord problemen op Imac Instellingen software : 1 29 feb 2020
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Advertentie