obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Instellingen Linksys E2000
Zooi
LS,

Ik heb sinds een week glasvezel (300/300). Ik heb de PC uitgang van het glasvezelmodem aangesloten op mijn router. Mijn DL snelheid is echter maar maximaal zo'n 90 Mbs. Ik heb inmiddels uitgevonden dat mijn poorten maar max 100 Mb doorgeven waar ze geschikt zijn voor 1 Gb (de lampjes zijn blauw i.p.v. groen).

Heeft het zin om de bandwith te wijzigen van 2,4 in in 5GHz?
Of is er een andere oplossing?

Ik hoor het graag.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 09 juni 2013, 12:26:45:
[Aanvulling op vorig bericht]

Na nog wat meer lezen en een aantal malen router resetten, kabels los en weer aansluiten, spanning eraf en er weer op, heb ik het nu voor elkaar dat ik rond de 170 Mbps krijg. Dat is dus nog lang niet de beloofde 300 Mbps of zelfs maar in de buurt ervan en ook niet de ongeveer 240 Mbps die ik wel krijg als ik een kabel aansluit direct van glasvezelmodem op switch of PC.
Verder is de verbinding verre van stabiel. De snelheden variƫren flink Het gebeurt ook wel dat ik een aantal minuten niet sneller kom dan max 40 Mbps Angry. Later herstelt dit zich dan weer. Ik vind het maar erg vreemd!

Iemand suggesties .. of moet ik maandag maar ff de TD van Caiway bellen?

Greetz,
Zooi
Gewijzigd door Zooi op 09 juni 2013, 12:26
 
Zooi
Thnks, Optimizer voor je snelle reactie (als altijd Wink ).

Firmware is up to date; router gereset; 192.168.1.1 gewijzigd 192.168.1.254; geen mac-clone gedaan; configuratie via browser gedaan; wireless vind ik niet zo belangrijk, maar dat is als heel wat sneller dan voorheen, dus ben ik er wel happy mee Thumbs Up. Snelheid wired geeft geen verschil te zien.

Hoe kan ik zien of er "poorten gedeeld staan"? En hoe kan ik dat dan eventueel verhelpen?

CIAO,
Zooi
 
Zooi
Vuurmuurtjes uitgeschakeld (op Router en PC): geen verschil. Zie bijgaande speedtest.

Dus toch een andere router Sad

Aanbevelingen?
Zooi voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Zooi
Thnks voor je info. Ik ga me eens oriƫnteren op een andere router.

Greetz,
Zooi
 
Zooi
Kun je me de link sturen naar dat bericht?
Ik kan nergens iets hierover vinden, noch op het forum, noch op de sites van ikgavoorglas of op caiwy.nl?

CIAO,
Zooi
 
Adios
Het gekke is als ik dan op Krimpen klik dat opeens die nieuwe pakketten weer verdwenen zijn en ik vanaf 51 euro per maand zie.

Begrijp er echt niks meer van.
 
Adios
Landelijk ?

Wij hebben in Krimpen en Loenen geen Alles in 1 easy, Relax of Comfort.

Ook is bij ons het goedkoopste glasvezelpakket 51 euro per maand voor 50 mb/s

Terwijl het overal 40 euro per maand is voor 75 mb/s.

HOEZO LANDELIJK ??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen Linksys E2000', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Instellingen Nokia glasvezelmodem Instellingen software : 2 11 feb 2023
Wat zijn nou eigenlijk de juiste POP-instellingen? Instellingen software : 4 09 aug 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Advertentie