obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
IPTV via router?
Zooi
LS,

Ik heb vanaf mijn router al een UTP kabel lopen naar de woonkamer zodat ik Internet op mijn TV heb en mijn Media Player en Humax op mijn netwerk zijn aangesloten, waardoor ik die apparaten via mijn PC kan benaderen.

Nu wil ik ook, vanwege opamen die met de Entone zijn gemaakt, met mijn PC deze TV ontvanger kunnen benaderen. Kan dit, ZONDER een extra UTP kabel te trekken?
 
Zooi
Idd, helaas.

Evenzogoed bedankt voor het uitzoeken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 15 juni 2013, 01:49:28:
Nu heb ik nog wel een andere kwestie:

Ik heb inmiddels de ASUS RT-AC66U aangesloten en geconfigureerd. In die instellingen kwam ik ook een onderwerp IPTV tegen. De router kan dit dus ondersteunen. Je moet echter wel allerlei technische gegevens hebben. Is er iemand die mij kan vertellen welke keuzes ik moet/kan maken?

Maar eerste komt natuurlijk de vraag of ik met de juiste instellingen in mijn router voor IPTV het TV signaal plus de aansluitingen voor Media Player, TV en Humax via 1 kabel vanaf de router naar een switch kan laten gaan en daaraan deze 4 apparaten kan aansluiten?

Het gaat om de volgende gegevens: ISP Profile, IPTV STB Port (= 1 van de 4 poorten van de router, of de eerste twee dan wel de laatste twee, afhankelijk van de keuze bij het eerste onderwerp), DHCP routes, Enable of Diasble multicast routing, Enable of Disable efficient multicast forwarding en UDP Proxy(Udpxy).

Is er iemand (van Caiway wellicht) die mij de benodigde gegevens kan leveren?

Greetings,
Zooi
Gewijzigd door Zooi op 15 juni 2013, 01:49
 
viatin
Hallo Optimizer.co

Al antwoord ontvangen van Asus?
 
viatin
Bedankt voor de update.
Inderdaad jammer, dan maar een tweede kabel naar mijn woonkamer trekken.
 
IPv6-Router
Trunk maken met behulp van twee manageable switches. Ik ga met een cat5e kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer. In de meterkast een Netgear gs105e-100pes en in de woonkamer een Netgear gs108e-100pes. Twee vlans configureren en IGMP snooping aanzetten op het vlan voor IPTV (Multicast).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPTV via router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 1 27 aug 2023
Lokale omroepen worden toegevoegd aan IPTV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 03 jul 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Advertentie