obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
glas in huis trekken
rhoov
Er worden op dit moment glas aansluitingen gerealiseerd in de straat. Het vervelende is dat de glas aansluiting in de meterkast komt terwijl al mijn bestaande kabels vanaf het isra punt komen in huis. Dit punt ligt aan de compleet andere kant van het huis.
Daar staan ook de televisie en de telefoon. Om nu in de toekomst het glasvezel modem aan te sluiten moet ik dus 3 kabels (utp) door mijn huis trekken om televisie, internet en telefoon naar de andere kant van het huis te krijgen. Dat is best een dikke bos kabels en zal niet door de bestaande plinten gaan.
Kan ik niet het glasmodem aan de andere kant van het huis zetten (in de buurt van de bestaande bekabeling), door ipv 3 x utp 1 x glasvezel te trekken. Vandaar kan ik deze dus op de bestaande apparatuur aansluiten.
Of is het mogelijk het via Dlan adapters te doen. Ik weet dat dat voor het netwerk wel zal gaan, maar ik twijfel of de televisie en/of telefoon dan ook via Dlan aangesloten kan worden.

Er is wel optie om via een omega profiel glas bij het israpunt te krijgen maar dat is wel heel lelijk aan de voorkant van het pand, en dat zullen we dus hoogst waarschijnlijk niet doen.

ben benieuwd naar ervaringen / opties
 
rhoov
Bedankt voor je antwoord optimizer..
Ik was er zelf al een beetje bang voor maar wilde het even zeker weten. Had de vraag ook al bij caiway neergelegd maar als ik daar antwoord op heb zijn we 4 jaar verder.

Die kabels trekken etc etc lukt me prima zelf, maar als ik hulp nodig blijk te hebben zal ik zeker aan je denken.

*gaat kabelgoten en utp kopen*


Gr
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'glas in huis trekken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(Glas) Modem en Powerline Hardware instellingen : 4 15 mrt 2021
Nieuwe glas modem Eigen netwerk : 14 21 dec 2020
Openstellen caiway glas voor andere providers CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 32 10 feb 2020
geen telefoon na activatie glas verbinding Storing : 5 24 dec 2019
alles in 1 Glas CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 2 22 mrt 2019
Advertentie