obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing Gouda
vlas
Hallo,

Hier een nieuwe abo van Caiway die sinds de aanmelding nog geen moment een fatsoenlijke verbinding heeft gehad en nog nooit zo'n wanproduct en ondersteuning heeft meegemaakt!

Als iemand mij ooit nog naar deze provider in combinatie met de Rekam vraagt zal ik zelfs nog het advies geven om maar naar de KPN te gaan heb je in ieder geval maar 1 loket om je problemen te spuien.

Heb het modem bij mijn ouders geinstalleerd volgens procedure. alles leek te werken echter de telefoon dus niet.
Komt de eerste ervaring met de "helpdesk" een betaald telefoon nummer met een procedure, ik vermoed dat deze helpdesk het meeste geld opleverd voor caiway.

Heb je uiteindelijk iemand aan de telefoon krijg je het standaard antwoord "kunt u het modem resetten en probeer ons hierna nog maar eens te bellen"
Splitter er tussenuit nieuwe kabels gekocht want ja aan hun apparatuur kan het niet liggen. Nieuwe telefoon getest hun test toestel aangesloten mocht allemaal niet baten!

Na een hele tijd heen en weer gesteggel ..ja hoor we leken erdoor te komen er zou een monteur komen. We hebben expliciet gevraagd of deze de aansluiting op impdantie en signaal kwam doormeten en de vraag neem meteen een spare modem mee, testen we alles in 1 keer.

Komt er een monteur..mijn vader kan zien dat hij in het verdeel kast buiten bezig is en ja het werkt..belt aan kijkt even bij het modem en begint dan over kabels die niet goed in het modem zouden zitten...methode om de rekening alsnog bij de gebruiker neer te leggen..
concreet het werkt een dag en daarna werkt het weer niet!!!

Weer een storing melden en door die hele "support" afdeling heen.

JAAA hoor er komt iemand om de kabel te meten..blijkt het probleem zit 7 meter verderop in de straat.. de straat moet open.
Niet duidelijk hoe lang het gaat duren...Via een kennis die ingang heeft horen we er zijnn nog 200 wachtenden voor u !!!

Na wat gebel en geregel ja hoor over een week gaan we kijken
Hoor ik van mijn ouders dat ze in de poort aan de achterkant zijn gaan graven..dat is toch echt ongeveer 25 meter verder dan wat de meting had aangegeven.
Geen terug koppeling gereed melding etc. etc

Wat mijzelf normaal lijkt is dat als je van mening bent dat je een storing hebt opgelost dat je even contact opneem met de eindgebruiker om te controleren of alles functioneert!
Bij Rekam en Caiway lijkt dat dus niet gewoon.

Op dit ogenblik zijn we al weken verder en het heeft nog nooit stabiel gewerkt..ik snap echt niet dat dit soort bedrijven nog bestaansrecht hebben in deze tijd..

Het minste wat ze kunnen doen is zorgen dat het werkt, excuses aanbieden en een financieele tegemoet koming voor alle ellende en frustratie en kosten.

Concreet als iemand dit leest en het idee heeft om van deze provider gebruik te gaan maken NIET DOEN!!!

Michel
 
Adios
Maar als al dat graven niet geholpen heeft, zou je toch bijna gaan denken dat het aan de binnenhuisinstallatie ligt bij je ouders .
 
vlas
Nee, het ligt niet aan de interne bekabeling/installatie.

Ze hebben de aansluiting direct in de woonkamer en die gaat door de muur direct naar buiten en niet zoals bij nieuwe huizen door de meterkast.
Ze hebben gemeten direct op de aansluiting zonder apparatuur of kabels van ons.
Wij hebben alle interne bestaande bekabeling vervangen door kabelkeur om ook van die discussie af te zijn.
Modem is nu met een kabel van kabelkeur van 1 meter lengte aangesloten..veel korter kan ik het niet maken.
By the way ook getest met deze korte kabel zonder spliter!

De meting gaf duidelijk aan dat het probleem buitenhuis lag anders zouden ze zowiezo niet gaan graven lijkt mij ;-))

Heb mijn ouders geadviseerd om maar contact op te gaan nemen met de rechtsbijstand.

Ik heb er in ieder geval niet zoveel vertouwen meer in

Michel
 
DH64
Hallo Michel,

Ik ben een plaatsgenoot van je en ik herken deze ellende nog van twee jaar geleden en het zal nooit gaan veranderen. Caiway geeft aan dat het aan Rekam ligt en andersom wanneer je Rekam belt. Het coax netwerk is het probleem in Gouda. Spit het forum maar is door van de afgelopen maanden en jaren.
Ik wil geen reclame maken voor een andere aanbieder maar ik zou zeggen over stappen naar KPN of het goedkopere Telfort die ook gebruik maakt van het KPN netwerk. Ik ben abonnee van Telfort en heb zeggen en schrijven 2 dagen storingen gehad in 18 maanden.
Geen idee in wat voor deel je van Gouda woont maar de hoogste snelheid die Caiway levert 50 mb bied KPN en Telfort ook over het bestaande telefoon netwerk. De meeste buitenwijken zijn voorzien van mini centrales/wijkkasten en bieden de hoogste VDSL2 snelheden van 50 mb.

Caiway/CIF zijn volop bezig met verglazen tot in de meterkast in bijna alle gebieden van ze maar Gouda wordt niet genoemd dus blijven de Caiway abonnees achter en door tobben met hun verbindingen....jammer Sad
Rekam vernieuwt zijn coax netwerk voor glasvezel kleinschalig en alleen dus waar de grond open moet voor vernieuwing van het riool bijvoorbeeld.

Sterkte met je verbinding en ik hoop voor je dat het allemaal goed zal komen.
 
Adios
Niet voor niks is het marktaandeel van Rekam het allerlaagste in Nederland van alle kabelaars. 54 procent. Op naar de 45 procent Rekam !!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Gouda', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie