obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Caiway CI+ CAM
JasperM
Ik heb dit week-end een Caiway CI+ CAM gekocht in de Caiway Shop. Er zit geen handleiding oid bij, daar schijnt Caiway nog mee bezig te zijn.

Ik heb eerst de firmware van mijn TV (Sony 32W5500) bijgewerkt naar de vereiste minimale versie.
Daarna heb ik de TV laten zoeken naar de digitale zenders van Caiway.
Vervolgens de CAM kaart in mijn TV geïnstalleerd met de smartcard.

Het werkt nu als een zonnetje.
 
suedje
Kan je misschien vertellen wat je van de beeldkwaliteit vind van de zenders, nu je via de DVB-C tuner van de Sony tv kijkt?
Als het kan graag van zowel de HD- als de niet HD zenders.
Ik ben zelf namelijk aan het kijken naar een nieuwe tv, en mijn oog is gevallen op de Sony 40W5500. Qua specificatuies hetzelfde als jouw tv, alleen een groter formaat.
Alvast bedankt
 
JasperM
Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Ik zou als ik jou was wel even in een RTV zaak gaan kijken om beeldkwaliteit van verschillende merken (en types) naast elkaar te zien. Ik zie bijvoorbeeld verschil tussen een Sony V5500 en W5500 met name bij beelden waar de camera langzaam draait. Bij de V5500 wordt het beeld schokkerig.

De HD beelden zijn prachtig alleen heb ik geen ervaring met andere merken. Wel heb ik soms het gevoel dat het kijken naar een HD uitzending vermoeiender voor je ogen is omdat alles zo scherp wordt weergegeven.

Bij snelle bewegingen in HD, bv een snelle voetbalactie gaat wel detail verloren. "Motion flow"=100Hz verbeterd dit wel maar heeft als nadeel dat de studio beelden soms wat schokkerig worden, daarom kun je Motion flow ook aan en uit zetten (uit, middel en hoog). Ik denk alleen dat dit inherent is aan LCD technologie en de snelheid waarmee beelden ververst kunnen worden. Op het moment dat ik mijn Sony kocht was dat (ook prijstechnisch) volgens mij het beste wat je kon krijgen.

Overigens was de kwaliteit met een externe decoder aangesloten op scart ook al behoorlijk goed en ook beelden ontvangen via het analoge kabelsignaal zijn in vergelijking met andere merken ook heel goed.

Succes met je keuze.

Quote

suedje schreef:
Kan je misschien vertellen wat je van de beeldkwaliteit vind van de zenders, nu je via de DVB-C tuner van de Sony tv kijkt?
Als het kan graag van zowel de HD- als de niet HD zenders.
Ik ben zelf namelijk aan het kijken naar een nieuwe tv, en mijn oog is gevallen op de Sony 40W5500. Qua specificatuies hetzelfde als jouw tv, alleen een groter formaat.
Alvast bedankt
 
suedje
Vanmiddag op pad geweest, en thuis gekomen met een Samsung 40B650, ipv een Sony 40W5500. Heeft ook een DVB-C HD tuner, en het werkt perfect.
Toch bedankt voor de info.



Quote

JasperM schreef:
Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Ik zou als ik jou was wel even in een RTV zaak gaan kijken om beeldkwaliteit van verschillende merken (en types) naast elkaar te zien. Ik zie bijvoorbeeld verschil tussen een Sony V5500 en W5500 met name bij beelden waar de camera langzaam draait. Bij de V5500 wordt het beeld schokkerig.

De HD beelden zijn prachtig alleen heb ik geen ervaring met andere merken. Wel heb ik soms het gevoel dat het kijken naar een HD uitzending vermoeiender voor je ogen is omdat alles zo scherp wordt weergegeven.

Bij snelle bewegingen in HD, bv een snelle voetbalactie gaat wel detail verloren. "Motion flow"=100Hz verbeterd dit wel maar heeft als nadeel dat de studio beelden soms wat schokkerig worden, daarom kun je Motion flow ook aan en uit zetten (uit, middel en hoog). Ik denk alleen dat dit inherent is aan LCD technologie en de snelheid waarmee beelden ververst kunnen worden. Op het moment dat ik mijn Sony kocht was dat (ook prijstechnisch) volgens mij het beste wat je kon krijgen.

Overigens was de kwaliteit met een externe decoder aangesloten op scart ook al behoorlijk goed en ook beelden ontvangen via het analoge kabelsignaal zijn in vergelijking met andere merken ook heel goed.

Succes met je keuze.

Quote

suedje schreef:
Kan je misschien vertellen wat je van de beeldkwaliteit vind van de zenders, nu je via de DVB-C tuner van de Sony tv kijkt?
Als het kan graag van zowel de HD- als de niet HD zenders.
Ik ben zelf namelijk aan het kijken naar een nieuwe tv, en mijn oog is gevallen op de Sony 40W5500. Qua specificatuies hetzelfde als jouw tv, alleen een groter formaat.
Alvast bedankt

Gewijzigd door suedje op 15 november 2009, 21:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway CI+ CAM', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie