obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Kwaliteit TV-signaal Hendrik Ido Ambacht
HiaWay
De HD-beeldkwaliteit vind ik tot nu toe goed, mooi strak en zuiver.

Wat me wel opvalt na een aantal dagen gekeken te hebben is dat bij sommige zenders het beeld soms schokkerig verloopt, congestie in het datatransport denk ik.

Hoe zijn de ervaringen van andere CaiWay TV-kijkers in Hendrik Ido Ambacht?
 
HiaWay
De coaxkabel welke ik gebruik is RG59, zwarte vrij dikke coaxkabel en vrij nieuw, en geen splitters.
De signaalsterkte is 36% volgens de Humax 5050C.
 
HiaWay
Bedankt voor je aanbod, maar ik ga eerst zelf even op onderzoek uit waar het mogelijke signaalverlies door komt.
Ik heb zelf ervaring in HF-techniek, al sinds 1977 radioamateur dus als er ergens een 'apehaartje' scheef zit vind ik het wel.
Het enige wat ik mis is een meetontvanger voor de kabelfrequenties, zou makkelijker zijn i.v.m. het constateren van het binnenkomende signaal in de meterkast en dan verder zoeken waar het verlies optreedt Wink

Maar goed ik kan ook de Humax direct met een kabel koppelen bij het binnenkomende signaal en zien wat dan de signaalsterkte is. Ik ga binnenkort aan de slag, je hoort van me wat de bevindingen zijn Smile

Wellicht is het aangeboden signaalnivo van de kabel aan de lage kant.
 
Caiway Webcare
Beste HiaCaiWay,

we horen je bevindingen graag. Indien we iets kunnen doen ontvangen we graag een melding.

Wel zijn er komende week nog werkzaamheden.

Doordat we geen adresgegevens van je hebben plaats ik de volledige melding.

Dit bericht is van belang voor alle Caiway abonnees woonachtig in Hendrik-ido-ambacht.

Als gevolg van werkzaamheden kunt u in week 15 onderbrekingen ervaren met de diensten van Caiway.

De werkzaamheden worden van 8-4-2013 t/m 12-4-2013 tussen 08:00 en 16:00 uitgevoerd, bijgevoegd ziet u de straten waar deze werkzaamheden plaatsvinden.

Aardbeigaarde
Bramengaarde
De Schoof
Dijkmeesterstraat
Dorpsstraat
Druivengaarde
Duyvesteyn
Eemsteyn
Elzengaarde
Frankensteyn
Hoge Kade
Kerkstraat
Landmanshof
Moerbeigaarde
Ravesteyn
Reeweg
Scheepmakersstraat
Schildmanstraat
scholen volgerlanden
Steenbakkersstraat
Touwslagershof
Vlasserssingel
Vlassersstraat
Weteringsingel
Willem de Zwijgerstraat
Wittensteyn
Zoutziedersstraat

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
rien
Ik wil toch even reageren op deze oude klacht,
Na enkele malen contact gehad met caiway i.v.m. de slechte kwaliteit van div zenders o.a rijnmond atos en met regelmaat ook andere zenders.hebben ze me een nieuwe splitser toe gestuurd,maar het probleem is er nog steeds,alleen als ik de splitte er tussen uit haal dan gaat het beter met de zenders,maar dat is niet de bedoeling,met regelmaat kijken we op 2 tv's en dat wil ik wel zonder die hangende , stotterden beelden blijven doen.Dus caiway even wakker worden.dit is al langer aan de gang, maar word een beetje moe van het iedere keer bellen naar caiway.
 
rien
Nee de installatieservice is niet gedaan door jullie.
De RTV aansluiting zit in de woonkamer , waar de hoofdaansluiting zit weet ik niet.
In ieder geval , bedankt voor de snellen reactie.Wink
 
rien
Er zit een splitter in de rtv om op 2 tv te kijken, de splitter komt bij caiway vandaan, die is beter als de splitter die ik zelf gekocht had, maar dat is achteraf niet het geval.
En wil je een foto van de aansluiting aan de wand , waar de splitter zit.
 
Adios
Wat voor coaxkabel gebruik je?
 
rien
sorry maar en foto versturen lukt niet, ik gebruik een standaard kabel,maar vraag mij af of het daar aan ligt,want als ik de splitter weg haalt is het beeld van de stotterden zenders een stuk minder,of geheel weg.ik heb nog wel een kabel liggen van cai ik zou die kunnen proberen,of heeft u nog een idee wat ik kan doen,want ik word het een beetje zat,als ik tv rijnmond disc tlc ng ngw en nog wat zenders wil kijken splitter er uit.
ned 1,2,3,rtl sbs veronica en nog een paar zenders geen probleem.
 
Adios
Beste Rien, de gebruikte coaxkabel samen met de hechting aan de connector is het belangrijkste in heel de keten.

Ik geef je even het voorbeeld van bij mij thuis en hoop dat je dat wat inzicht geeft.

Ik gebruik zelf de Hirschmann/Triax KOKA 125H coaxkabel. Dat is een coaxkabel die nog een paar stappen verder gaat in afscherming dan de in Nederland veel gebruikte KOKA 799. Tevens is de demping lager.

Hij is ook niet duurder dan de KOKA 799, als je maar weet waar je hem koopt.

Ik heb het abonnee overnamepunt in de meterkast. Daar heb ik een vierwegsplitter op aangesloten met F- connectoren.

Vanaf deze splitter is het ongeveer 10 meter naar iedere kamer.

Ik heb geen antenneversterker in gebruik en mijn signaal is overal perfect.

Een antenneversterker gebruik je pas als je al het andere in de keten op orde hebt en dan je signaal niet sterk genoeg is.

Ik garandeer je wat Optimizer zegt klopt. Het maakt heel veel ui als je de hele keten in je huis voorziet van goede coaxkabel en connectoren en splitter gebruikt.

Ik wil nog wel je thuis komen helpen ook, want HIA is niet zo ver vandaan Krimpen. Ik garandeer je dat ik je signaal in heel je huis goed krijg en waarschijnlijk zonder antenneversterker.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kwaliteit TV-signaal Hendrik Ido Ambacht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Suggesties hoe om te gaan met slechte kwaliteit Storing : 5 30 sep 2019
geen tv signaal Rhoon Storing : 2 02 jun 2019
Geen radio en tv signaal Storing : 1 19 jan 2019
NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT Algemeen : 77 23 jul 2018
Advertentie