obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld telefonie problemen met CaiWay/Delta Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding stoort
cawul
Enne ...
opgelost??

=
 
alexjolan
Beste caiway webcare. Sinds ik aangesloten zit op de glasvezel heb ik op de telefonie ook de constand de vliegtuigtoon waardoor het onmogelijk word om een normaal gesprek te voeren.
Voorheen op de kabel had ik dat nooit. Is het niet mogelijk dat ik de telefonie totdat jullie het probleem gevonden hebben via de kabel kan laten lopen?

graag hoor ik van jullie
A. Knape Maassluis
 
Adios
Dat zou logisch zijn, maar je zal ongetwijfeld als antwoord krijgen dat dat niet kan.
 
Martijn
Enige tijd geleden aangegeven dat er een brom op de telefoon lijn zit, soms is het zelfs zo erg dat het geluid heel erg op de achtergrond is en de brom overgaat in een irritant zoemend geluid.
De caiway (webcare) was ermee bezig en zou er op terug komen als er een oplossing was.
Nu zijn we bijna 2 maanden verder en nog altijd niks, het wordt tijd dat ik geld terug ga krijgen voor niet geleverde diensten denk ik :-(

Glasvezel is toch niet wat ik ervan verwacht had, hopend op betere tijden
 
Adios
Zowiezo kan Caiway jou die telefoondienst niet in rekening brengen lijkt me.
Dat vliegtuiggeluid blijft maar terugkomen ondanks vele verhaaltjes van opgelost en huppetub.
Ondertussen zit de Caiwayklant met de gebakken peren.
 
Adios
Wij kunnen niet terug naar de kabel in Loenen en Krimpen, maar wij kennen niet het probleem van het vliegtuiggeluid. Wink
 
Martijn

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

@martijn. Kun je een korte uitleg geven hoe de aansluiting van het glasvezelmodem naar de (dect) telefoon is gerealiseerd?
- Welke dect telefoon merk en type heb je?
- Heb je de ''oude'' KPN aansluiting herbruiks met de 4-poot aansluiting in de woonkamer?. Deze ''varkenssnuit'' veroorzaakt vaak een zoem of bromtoon.
- Waar staat het dect station/ te dicht bij je modem of router? Dit kan storingen veroorzaken.
- Heb je de kabel 2-aderig aangesloten of met 4-aders RJ11 kabel. Alleen 2-aderig is juist?
- Staat er een wifi modem of alarmcentrale in de buurt? Minimaal 80cm verwijderen van je dect

Allemaal vragen waarom dit soort omschreven storingen/problemen ontstaan. Niet wegnemende dat het extern kan zijn maar misschien kun je dit bovenstaande even nagaan.

Ik hoor graag je antwoorden hoe de status is.


Hallo Optimizer,

Bedankt voor je antwoord, ik heb het een en ander nagekeken.
Hieronder de antwoorden:

1) Merk telefoon: Philips type dect 515
2) Oude kpn aansluiting is opnieuw gebruikt, geen nieuwe kabels getrokken. De rede hiervoor is omdat er nooit problemen geweest zijn met de tel. zowel voorheen analoog als sinds jaren digitaal via de kabel. Nu sinds glasvezel is het probleem ontstaan.
3) Het dect station staat in de woonkamer. Router, modem enz. staan in de meterkast.
4) De kabel is 2-aderig aangesloten, hij bestaat uit 4 aders welke wel in de connector zitten maar waarvan er maar twee weer gekoppeld zijn in de "varkenssnuit".
5) Er staan geen wifi modems, alarmcentrales of ander elektrische apparaten dichtbij de dect centrale.

Ik verwacht ook nog steeds dat het probleem extern is en dat het veroorzaakt wordt door de apparatuur die bij het glasvezel pakket zit.
Voorheen met Voice over IP bij het kabel abonnement (super) nooit problemen gehad. De verbinding was toen altijd helder en geen storingen, behalve dan dat de kabelverbinding best vaak storingen ondervond.
Voor de rest qua internet en storingen geen problemen met glasvezel. Mooie snelheden 330 up/down en nagenoeg nooit storingen.
De Tv-decor ben ik niet helemaal tevreden over maar ja, smaken verschillen. Ben denk te gehecht aan mijn Humax. Welke dan ook nog vrolijk iedere dag aanstaat :-)

In ieder geval bedankt voor je reactie en ik hoop ook dat de Caiway snel van zich laat horen.

Mvg. Martijn
 
Adios
Bij mij staat het Dect Station bijna tegen het glavezelmodem aangeplakt in de meterkast. Maar ik heb nooit een zoemtoon of bromgeluiden.

Dus waarom zou dat nou opeens bij hem iets uitmaken?

Als Caiway zijn zaken niet op orde heeft, moet iemand thuis zijn halve huis verbouwen om dan tot de conclusie te komen dat het toch aan Caiway of de gebruikte apparatuur van Caiway ligt?
 
Martijn
Hallo Optimizer,

Ik heb de telefoon centrale rechtstreeks aangesloten op het modem met een twee aderige kabel zonder "varkenssnuit"
Toch ook maar eens proberen of het verbetering brengt. Al denk ik nog steeds dat het aan de apparatuur ligt, dit ook vanwege de reactie die ik van Caiway kreeg.

Inmiddels heb ik namelijk van het Caiway Webcare team vernomen dat de bron van de storing is achterhaald en dat de leverancier van het genexsis modem een oplossing gaat realiseren.
Verder heeft de Caiway het met mij netjes afgehandeld en ik was ook blij verrast met hun reactie. Smile Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding stoort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Verbinding valt telkens weg CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 01 mei 2022
Instabiele verbinding CaiWay/Delta Glasvezel modem : 1 06 mei 2021
Advertentie