obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid verhoging(en) 2010
DH64
Wacht met smart weer op een bericht van snelheidsverhoging en ik hoop ook een wat ruimere data limiet voor de groot verbruikers onder ons en afschaffing van de zogenaamde fair use policy of is dat te veel gevraagd ? Smile
 
Dr-Pepper
Ze beginnen wat achter te lopen met snelheid inderdaad..

Die datalimiet heb ik nooit begrepen...
 
DH64
Het wordt tijd dat Caiway ook eens gaat komen met droom deals zoals bij UPC en Ziggo, waar wachten ze nu nog op ? Frown

Caiway loopt altijd achter Angry
 
Marchidde

Quote

DH64 schreef:
Het wordt tijd dat Caiway ook eens gaat komen met droom deals zoals bij UPC en Ziggo, waar wachten ze nu nog op ? Frown

Caiway loopt altijd achter Angry


Op landelijk niveau loopt Caiway misschien wat achter. In Utrecht heb ik inmiddels een 80Mb/s verbinding (zonder FUP Grin). Echter binnen Caiway's eigen markt heeft het een monopolie.. Enige concurrentie komt van ADSL aanbieders, verder ontbreekt er directe concurrentie binnen de kabelmarkt waarop Caiway zijn diensten aanbied.

De enige reden voor Caiway om de snelheden op te schroeven is wanneer KPN vanaf volgende maand zijn ADSL (VDSL) netwerk upgrade tot een maximale doorvoer snelheid van 40Mb/s... Dan nog is het de vraag hoelang ze er mee gaan wachten en wat de upgrade in zal houden.

Ik denk niet dat het veel meer dan 50Mb/s down en 5 Mb/s up zal worden. Begrijp me goed ik zie ook liever dat ze meteen naar 80Mb/s of 120Mb/s down en 10Mb/s up springen maar ik zie ze niet gauw zo'n grote stap maken. Hopelijk doen ze in ieder geval iets aan de FUP. Frown
Gewijzigd door Marchidde op 16 maart 2010, 22:55
 
DH64

Quote

Marchidde schreef:

Quote

DH64 schreef:
Het wordt tijd dat Caiway ook eens gaat komen met droom deals zoals bij UPC en Ziggo, waar wachten ze nu nog op ? Frown

Caiway loopt altijd achter Angry


Op landelijk niveau loopt Caiway misschien wat achter. In Utrecht heb ik inmiddels een 80Mb/s verbinding (zonder FUP Grin). Echter binnen Caiway's eigen markt heeft het een monopolie.. Enige concurrentie komt van ADSL aanbieders, verder ontbreekt er directe concurrentie binnen de kabelmarkt waarop Caiway zijn diensten aanbied.

De enige reden voor Caiway om de snelheden op te schroeven is wanneer KPN vanaf volgende maand zijn ADSL (VDSL) netwerk upgrade tot een maximale doorvoer snelheid van 40Mb/s... Dan nog is het de vraag hoelang ze er mee gaan wachten en wat de upgrade in zal houden.

Ik denk niet dat het veel meer dan 50Mb/s down en 5 Mb/s up zal worden. Begrijp me goed ik zie ook liever dat ze meteen naar 80Mb/s of 120Mb/s down en 10Mb/s up springen maar ik zie ze niet gauw zo'n grote stap maken. Hopelijk doen ze in ieder geval iets aan de FUP. Frown


Je slaat de spijker op zijn kop met de laatste zin, die verdomde zogenaamde FUP (geen data limiet) Angry wel dus een data limiet.
Hier in Gouda hebben we verder geen keus qua fiber snelheden.
Adsl2 netwerk stelt niet zo veel voor hier, nieuwbouw wijken waaronder mijn wijk (2700 meter) liggen ver van de centrale en die zogenaamde vdsl co-located upgrade zal ons niet veel helpen bij meer dan 1000 meter afstand. KPN en zijn partners hebben wel glasvezel aangelegd tot aan de nieuwe wijkkastten (FttC) ten behoeve van VDSL (all-ip netwerk). Dit ligt er al zo'n 18 maanden maar nog steeds niet uitgerold.
Caiway Ultra bevalt me goad maar die FUP is een doorn in het oog. Ik heb nog liever de afschaffing ervan dan een snelheids upgrade
Gewijzigd door DH64 op 16 maart 2010, 23:21
 
Adios
Caiway gaat 90mb/s aanbieden op glas.
 
Marchidde

Quote

Fiber90 schreef:
Caiway gaat 90mb/s aanbieden op glas.


Zucht, 'Fiber90' we weten het nu wel......Smile

Jij krijgt inderdaad glasvezel. Begin een feestje, schrijf een brief aan de koningin. En ja Caiway is begonnen met een glasvezel initiatief. Hiermee word een marginale groep mensen voorzien van diensten en dus internet over glasvezel.

Caiway is en blijft voorlopig hoofdzakelijk een bedrijf wat diensten aanbied over de kabel, niet glasvezel. Diensten over de kabel aanbieden blijft hun corebusiness, niet glasvezel. Dus ja jij krijgt een leuke verbinding, het overgrote resterende deel van de klanten, en waarschijnlijk het merendeel van de bezoekers van dit forum, zit de komende tijd gewoon op de coaxkabel.

( Snap je het nu? Je opmerking is misplaats, het gaat hier over kabel-internet, niet glasvezel, iedereen begrijpt wel dat er door Caiway andere snelheden worden aangeboden over glasvezel.. Geen toegevoegde waarde )
Gewijzigd door Marchidde op 17 maart 2010, 14:20
 
Adios
Zo misplaatst vind ik me antwoord niet. Via coax zijn ook veel hogere snelheden mogelijk en en ik denk dat Caiway de snelheden zo goed als mogelijk gelijk wil trekken.

Sorry dat ik je irriteer met mijn opmerking over de snelheid op glasvezel. Dat is geenzins mijn bedoeling.
 
DH64
Hallo Marchidde, Fiber90, Dr-Pepper en andere geïnteresseerden in deze topic Smile


Hebben jullie enig idee of Caiway al met voorbereidingen bezig is ten behoeve van de komende snelheidsverhogingen?

Deze week is Caiway volop bezig met werkzaamheden die worden uitgevoerd aan een centraal netwerkcomponent.

Bron: http://www.caiway.nl/site/nl/klantens...nonderhoud
 
magicwizz

Quote

DH64 schreef:
Hallo Marchidde, Fiber90, Dr-Pepper en andere geïnteresseerden in deze topic Smile


Hebben jullie enig idee of Caiway al met voorbereidingen bezig is ten behoeve van de komende snelheidsverhogingen?

Deze week is Caiway volop bezig met werkzaamheden die worden uitgevoerd aan een centraal netwerkcomponent.

Bron: http://www.caiway.nl/site/nl/klantens...nonderhoud


Dat zal vast wel niet. Ze zijn nu nog bezig met de verglazing van Krimpen.. Dus het lijkt me niet dat ze al bezig zijn met de voorbereidingen van snelheidsverhogingen. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid verhoging(en) 2010', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie