obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware.
 Onderwerp afdrukken
Entone instabiel na firmware upgrade
cawul
@Ludus Lullus: en... ?
Hoe bevalt de nieuwe Entone?
Of heb je 'm nog niet ontvangen?
Ben erg benieuwd, want van de berichten hier word ik niet echt vrolijk.

Wij zullen hier, over niet al te lange tijd, ook glasvezel krijgen.
Ik dacht eraan om van de gelegenheid gebruik te maken om een nieuwe tv te kopen en
onze 'oude' samen met de decoder naar de slaapkamer te verhuizen.

Maar kennelijk moet ik dat nog maar even uitstellen: als ik terug moet naar de coax decoder,
dan kan ik dat apparaat maar beter in het tv meubel in de woonkamer laten.
Of in de slaapkamer tv kijken natuurlijk.

Trouwens, wat mij niet duidelijk is:
als je een "Alles-in-1 Totaal Glas"-pakket neemt en je kijkt via coax, wat MIS je dan voor wat betreft TV?
m.a.w. wat krijg je met glas wél (TV), wat je niet hebt bij coax?
Uitzending gemist? haal ik nu op via Internet, zet een op USB schijf, klaar.
Daarnaast - kennelijk zijn de mogelijkheden via Entone beperkt.

Video on demand: ik weet niet of dat ik zal gebruiken.

=
 
Murgen
Een aantal extra kanalen, coax abonnement wordt gratis en een extra Hard Disc voor opnames, lijkt mij zo.
 
cawul

Quote

Murgen schreef:

Ben jij ook ooit begonnen op een 300 baud modem?


Off-topic ik weet het...,
ja - en ik was 1530 gulden kwijt toen . . .
BauschmodemCTS2424AMH-160313-111809_zps9d9a5ecc

Maar ja dat was ook de tijd (1986) dat je voor 20MB 2100 gulden (eur.950) kwijt was.

Hardeschijf20MB2100gulden-16-03-201311-30-30_zps63db272b

Rekening houdend met de indexering van 1986 zou die schijf nu 3500 gulden moeten kosten.

Voor 10 3M 3.5 diskettes 89 gulden (= eur.4 per stuk) betaalde (nov.1985)

3Mdiskettes89gulden-16-03-201311-40-10_zps0379a5d7

zag ergens een spindel VERBATIM 25 x DVD-RW - 4.7 GB - 4x voor 35.70 = eur.1.43 p/st.
die 3m diskettes, 89 gulden doorgerekend is t/m 2012 zo'n 148 gulden.

M'n eerste pc was 5000 gulden, de Commodore PC10 (hiervoor had ik de C64, Amiga), had 640mb RAM en 2x 5.25"floppy-drives.

Conclusie uit het testverslag van toen

//
Een prima computer voor een prijs die niet voor mogelijk werd gehouden. Een computer die technisch kan worden vergeleken met de IBM-PC. Het punt compatibiliteit was niet volledig' testbaar en bovendien, compatibiliteit van nu, is dat ook compatibiliteit van de toekomst? De documentatie kon niet worden beoordeeld. Er kon ook niet wekenlang worden getest. Met dit alles rekening houdend, is de enige conclusie: f 5695 voor de PC10 met twee diskdrives, 256 Kbyte RAM, een monitor en een toetsenbord betekent een absolute prijsdoorbraak. In ons exemplaar was niet één component te vinden die niet afkomstig was van een gerenommerde leverancier. Voor meer dan f 10.000 kan men een precies vergelijkbare computer kopen, alleen staat er dan IBM op het typeplaatje. De PCIO biedt momenteel een werkelijk unieke prijs-prestatieverhouding
//

Tja . . . kon het even niet laten Smile

Als je nu komt voor een pc-tje wordt alles boven de -zeg- 1500 euro als 'te duur' gezien.

OnTopic now
 
Ludus Lullus
De nieuwe entone doet t voorbeeldig. Geen blokkerig beeld meer. Geen vastlopers in de afgelopen drie dagen en de bediening met de logitech harmony werkt naar behoren. Opnemen nog niet getest.
De voordelen va iptv boven coax zijn eigenlijk minimaal. Mijn hoofdreden om op glas over te stappen was niet de televisie maar de internetsnelheid. Omdat ik relatief ver weg van de telefooncentrale zit was de maximale adsl2 snelheid niet te halen. De glasverel inclusief telefoon is even duur als de oude xs4all verbinding met telefoon en zonder tv.

Internetaansluiting was ik al erg tevreden over. IPTV is nu ook op de goede weg...
 
Adios
Maar we komen allemaal tot dezelfde conclusie dat IPTV nu eigenlijk niks toevoegt ten opzichte van de coaxkabel. Sterker nog, ik vind het een minder product, want je hebt minder regionale zenders in je basispakket en je hebt weer een losse ontvanger nodig die stroom vreet en weer een afstandsbediening erbij en een overbodig afschuwelijk verblindend display waar de honden geen brood van lusten.
 
Ludus Lullus
Mwah... afstandbediening had ik al universeel. Stroom vreten... Wat dat betreft mee eens. Ik vind het een absoluut nadeel dat ik m niet echt uit kan zetten. Blauwe display... ding staat in de kast :-)
 
cawul
@Ludus Lullus: thanks!

Gelukkig - dat de decoder het nu goed doet. Stelt mij (een beetje) gerust.

Neem aan dat heb je ook telefoon hebt van Caiway?
DECT FSK (voor nr herkenning)?
Hoe bevalt dat?

=

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 16 2013 12:49:10:
@4K: maar eh .. als je het alles in 1 totaal glaspakket van Caiway neemt, dan _moet_ je toch die Entone decoder gebruiken?
Je Humax is dan 'afgeschreven', of je kunt 'm hooguit dan voor een 2e tv gebruiken elders in de woning.
(Moet nog even nakijken of je extra moet betalen ivm gebruk van twee CAM's)

=
Gewijzigd door cawul op 16 maart 2013, 12:49
 
Ludus Lullus
Mijn nummerherkenning werkt niet goed. komt ws omdat ik er een fritzbox tussen heb zitten. Soms doet ie t we en soms niet. maakt me niet zo uit. Ik neem m op of ik laat m gaan... wie er belt merk ik wel als ik m opneem :-)
 
Murgen
@ cawul. Lol, maar 300 bps was v.21, jij kocht daar een echt 1200/2400 bps modem.

IPTV staat nog in de kinderschoenen, ik heb het toch gedaan vanwege de 150/150 Mbps internet en omdat XS4all/KPN me een 40/4 VDSL upgrade beloofden en me een 25/2,5 leverden. En ik zag dat de DSLAM in de centrale geknepen werd, dus geintje KPN.
 
Murgen
Nee, je leest het goed: IPTV staat nog in de kinderschoenen. Net als digitale televisie voor ieder zichzelf respecterende TV-producent DVB-C decoders gingen invouwen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone instabiel na firmware upgrade', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Advertentie