obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
CaiWay Full HD? Nee hoor.
HiaWay
Ik zat wat te lezen op de CaiWay website http://www.caiway.nl/site/nl/particul...jkgarantie waar ik las dat CaiWay beweert Full-HD aan te bieden en dit zelfs garandeert!

Zelfs onderaan deze pagina wordt dit nogmaals benadrukt waar tevens de aap uit de mouw komt, leest u even mee?

Quote

NB: Caiway levert een Full HD kwaliteit tv-signaal (1080i) voor alle beschikbare HD zenders. Sommige HD zenders geven niet alle programmaonderdelen in 1080i kwaliteit door.


Beste mensen, 1080i is GEEN Full-HD. Full-HD is 1080p.

Lees onderstaande quote welke op http://www.plasma-discounter.nl/pagin...ready.html staat, voor het verschil.

Quote

Verschil HD ready en Full HD
Zoals hierboven is uitgelegd, zegt HD dus iets over de beeldresolutie. Bij een HD ready televisie betekent dit dat de beeldresolutie minimaal 1280 bij 720 pixel is. Full HD wil zeggen dat deze televisies een nog hogere beeldresolutie hebben van 1920 x 1080 pixel (of beeldpunten). Daarnaast beschikken beide typen tv’s van digitale aansluitingen ook wel HDMI of DVI aansluitingen genoemd.


full-hd-of-hd-ready

Quote

Verschil 1080p en 1080i

Dan is er ook nog het verschil tussen 1080p en 1080i. Die ene letter, maakt wel degelijk een groot verschil. We beginnen met de 1080p televisies. Deze televisies hebben de hoogst mogelijke beeld resolutie die er op dit moment mogelijk is. De p is de afkorting van ‘progressive scan’ en betekent in gewoon Nederlands ‘volledige beeldtechniek’. Deze techniek houdt in dat er bij de beeldwissel van deze plasma en LED schermen alle 1080 verticale lijnen volledig benut worden. Kortom: deze techniek maakt het meest optimaal gebruik van alle pixels. 1080p wordt naast Full HD daarom ook wel True High Definition genoemd!

Bij 1080i ligt dat net iets anders. De i staat voor ‘interlaced’ wat zoveel betekent als ‘halve beeldtechniek’. Bij 1080i worden de 1080 verticale beeldlijnen per beeldwissel om en om benut. Met andere woorden: bij een beeldwissel wordt de helft van de pixels gebruikt en bij de volgende beeldwissel de andere helft. Deze techniek is van iets mindere kwaliteit dan de 1080p techniek, maar gebruikt ook de helft aan bandbreedte!


Full-HD garantie geven kan dus eigenlijk helemaal niet omdat dit ook niet aangeboden wordt.
 
Adios
De verwarring is ontstaan toen de eerste televisies van 1080 bij 1920 op de markt kwamen. Die kregen vanwege de resolutie het etiket Full HD.
Terwijl alle televisie-uitzendingen hoogstens op 1080i beschikbaar zijn
 
HiaWay
Daarom is Full-HD zoals door CaiWay wordt beweert niet juist.
 
HiaWay
Niet mee eens, een 1080i signaal is geen Full-HD omdat het signaal niet 'full' is, simpel. Een 1080i signaal is HDTV en een 1080p signaal is Full-HD.
Kijk hier maar naar de uitleg http://nl.wikipedia.org/wiki/High-def...television

Wink
 
HiaWay
Beste Optimizer.Co, we kunnen hier lang en breed over in discussie gaan maar 1080i is geen Full-HD. En het gaat hier niet over Panasonic, Sony, XboX maar over CaiWay. Ze geven zelf notabene aan dat hun signaal 1080i is. En dat zijn echt halve vertikale beeldlijnen, interlaced dus. Full-HD is met progressive scan, 1080p dus.
Maar goed, ik begrijp dat je als verkooppunt van CaiWay de boel verdedigt voor CaiWay en dat siert je maar is niet correct Wink
 
HiaWay
Ik dacht dat ik je hier http://www.caiway.nl/site/nl/caiwaysh...kooppunten toch bij zag staan Wink
 
HiaWay
Voor mij is het verder duidelijk.
I rest my case Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CaiWay Full HD? Nee hoor.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie