obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Telefoon verbinding stoort
Martijn
Sinds enige weken het glasvezel pakket binnen en aangesloten, qua internet verbinding helemaal goed.
Bedraad een ping van <1ms en download/upload 325 mbps gemiddeld. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee.
Draadloos nog het een en ander instellen maar ook hier goede resultaten, voornamelijk natuurlijk op de 5 Ghz.

Echter is telefoneren er niet echt beter op geworden. In het begin van het gesprek is het vaak helder en goed geluid, maar na een tijdje (een paar minuten) valt het geluid weg en komt er ruis op de verbinding.
De telefoon kabels zijn niet vernieuwd en ik heb ook al geprobeerd om de telefoon direct in de meterkast te plaatsen (hetzelfde resultaat)
Voorheen kabel Caiway all in one (super) heb ik nooit problemen met de telefoon gehad.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en nog beter een oplossing?

Alvast bedankt.
 
Adios
Is het een soort van vliegtuiggeluid?
 
Caiway Webcare

Quote

Martijn schreef:

Sinds enige weken het glasvezel pakket binnen en aangesloten, qua internet verbinding helemaal goed.
Bedraad een ping van <1ms en download/upload 325 mbps gemiddeld. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee.
Draadloos nog het een en ander instellen maar ook hier goede resultaten, voornamelijk natuurlijk op de 5 Ghz.

Echter is telefoneren er niet echt beter op geworden. In het begin van het gesprek is het vaak helder en goed geluid, maar na een tijdje (een paar minuten) valt het geluid weg en komt er ruis op de verbinding.
De telefoon kabels zijn niet vernieuwd en ik heb ook al geprobeerd om de telefoon direct in de meterkast te plaatsen (hetzelfde resultaat)
Voorheen kabel Caiway all in one (super) heb ik nooit problemen met de telefoon gehad.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en nog beter een oplossing?

Alvast bedankt.


Beste Martijn,

Hartelijk dank voor je melding. We gaan je storing graag na.

Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Ik wil wel vermelden dat er momenteel een storing speelt inzake telefonie over glas waardoor klanten een 'brom' toon horen. Maar uit je omschrijving blijkt het bij jou om een andere melding te gaan.

We wachten je reactie af.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
 
whollander
Hallo Martijn,
Ik heb een soortgelijk probleem. Vaak verloopt het gesprek goed, Maar af en toe hoor je aan het begin al, dat er iets niet lekker loopt en maakt de spraak na een enkele tientallen seconden langzaam plaats voor ruis. Dat kan dan bij meerdere gesprekken achter elkaar plaatsvinden. Een reset van het glasmodem helpt dan op dat moment.
De telefonische helpdesk dacht ook aan een "brom", maar ik hou het op ruis.
Mvg. Wim
 
Martijn
Hallo Wim,

De Caiway zou mijn storing nagaan, maar daar heb ik nog niets van gehoord.
Maar het bericht is ook nog niet zo lang gepost natuurlijk, dus geduld is een schone zaak :-)

Het klopt dat je vaak in het begin al geen 'kraakhelder geluid' meer hoort.
Ik zal ook eens kijken of een reset van het glasmodem dan helpt. Eigenlijk wel aburd dat je je modem moet gaan resetten voordat je kan bellen. Ik hoop dat ze deze storing dan ook snel op kunnen lossen.
Mocht het erg lang duren dan zal ik toch maar eens gaan vragen hoe dat zit met betalen voor een product wat niet werkt.
Voor nu vind ik het oke omdat het allemaal nieuw is, maar ik ben niet van plan om maandelijks te gaan betalen voor een niet functionerend product.

Maar we wachten nog even af, het probleem is bij meerdere mensen bekend dus er zal ook wel hard aan gewerkt worden.
 
Caiway Webcare

Quote

whollander schreef:

Hallo Martijn,
Ik heb een soortgelijk probleem. Vaak verloopt het gesprek goed, Maar af en toe hoor je aan het begin al, dat er iets niet lekker loopt en maakt de spraak na een enkele tientallen seconden langzaam plaats voor ruis. Dat kan dan bij meerdere gesprekken achter elkaar plaatsvinden. Een reset van het glasmodem helpt dan op dat moment.
De telefonische helpdesk dacht ook aan een "brom", maar ik hou het op ruis.
Mvg. Wim


Beste whollander,

De door jou omschreven storing is bekend. We werken hard aan een oplossing.

Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Ik je dan koppelen aan de storing waardoor je een e-mail ontvangt wanneer de storing is verholpen.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon verbinding stoort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen Eigen netwerk : 24 24 jun 2019
Email tablet & telefoon Instellingen software : 6 01 jun 2019
Help. telefoon via fritzbox aan caiway modem Eigen telefoon netwerk : 1 05 okt 2018
Geen LAN verbinding - Genesis CaiWay Glasvezel internet verbindings problemen : 5 04 jun 2018
Telefoon oproepen ontvangen op laptop? Eigen telefoon netwerk : 1 17 jan 2018