obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Router halveert mijn snelheid!
Hermansen
Omdat ik een abonnement alles in 1 Glas van 150/150 heb ik sinds kort mijn Sisco router Linksys.E1000 vervangen voor de Sisco Linksys EA 6500 router i.v.m. de snelheid, en inmiddels ook geïnstalleerd en bekabelt met utp cat.5e naar mijn comp. Windows 7 maar zie tot mijn verbazing met het uitvoeren van caiway speedtest dat ik maar een snelheid van ping 9ms 79 Mbits/sec download en 73 Mbits/sec upload haal.
Heb het ook direct op de glasvezelmodem aan gesloten zonder tussen komst van de router
en haal dan ook de maximale snelheid van: ping 2ms 169Mbits/sec en 164 Mbits/sec upload.
Wat kan hier de reden van zijn, of heeft iemand de zelfde ervaring gehad en er een oplossing voor gevonden.
Diverse malen geprobeerd het glasvezelmodem +router te resetten door deze tijdelijk uit te schakelen, maar had daar ook geen resultaat bij.
 
Adios
Ik heb ook een EA6500, ga ik dan ook omhoog na die firmware update?
Ik haal nu maar 50/50 mb/s !
 
Hermansen
Ben inmiddels mijn router EA6500 gaan omruilen en heb de nieuwe geinstalleerd maar tot mijn verbazing is de WiFi verbinding op een meter afstand van de router nog steeds maar download 45 Mbits/set en upload 41 Mbits, terwijl bekabelde verbinding download 170 Mbits/set en upload 163 Mbits meet.
Ook Cisco heeft hier geen antwoord op voor dit toch wel dure apparaat met dit slechte resultaat.
 
Adios
Is er een fout die hardwarematig is? Moet ik de mijne ook omruilen?
 
Hermansen
Nee, ik vermoed toch een firme matige aanpassing welke hier een verandering in kan brengen de enige oplossing kan bieden.
Dus ik wacht op de resultaten welke Jaco van OPTIMIZER kan bereiken
in onderhandeling met Cisco Engineering!!!
 
Android
Heeft iemand nog enig info over dit probleem??
Mijn Wifi verbinding is ook nog steeds max. 40 up en down met de Cisco Linksys EA6500...
Begin toch echt te denken dat ik stom ben geweest om weer Cisco rommel te kopen en dat nog wel na een "advies" en "verkoop" praatje van iemand op deze forum die beweerde dat de EA6500 het beste was voor de glasvezel verbinding...
 
Hermansen
Inderdaad is dit probleem nog steeds niet opgelost, wat ik ook waarneem , is dat de snelheid
van de draadloze verbinding nog niet boven de 45 Mbit/sec uitkomt. Door tussen komst van Jaco Optimizer heb inmiddels kontact met Cisco Nederland, en deze zijn bezig i.o.m. Amerika hier een oplossing hier voor te vinden.
Zodra ik vorderingen verneem van Cisco zal ik dit hier terug koppelen.
 
Luppie
Wij hadden dit probleem ook met de Cisco E4200.

Nadat ik de instellingen van de 5Ghz band had aangepast van Gemengd naar Wireless-N was bij ons het probleem verholpen.
Handtekening
 
Android
Rustig maar Optimizer.co, je bent niet de enige hier die advies geeft over routers en mijn bericht was niet gericht aan jou dus je hoeft je ook niet aangesproken te voelen... Je bent niet heer en meester hier op de forum wat betreft Cisco rommel dus je hoeft ook niet meteen zo aangebrand te reageren...
Overigens had ik al contact opgenomen met Cisco maar die konden me uiteraard niets vertellen...
 
Android
Ter info:

Voor de mensen die nog steeds problemen hebben met de EA6500, ik heb vorige week een "nieuwe" (refurbished dus niet bepaald nieuw...) EA6500 toegestuurd gekregen van Cisco nadat ik met hun unskillede script lezers van de online chat hulp de problemen had besproken over het trage Wifi.
Uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat de router niet naar behoren werkte en mocht ik die defecte zooi sturen naar Tjechie (kostte me wel weer 20 Euro, dus word je ook niet echt vrolijk van als je iets koopt dat door hun fout het niet doet en dan meer moet betalen om een 2e hands router terug te krijgen... Te triest voor woorden...)
Gisteren heb ik de "nieuwe" router aangesloten en Wifi werkt nu wel redelijk naar behoren op een WinXP laptop op het 5GHz netwerk (200 Mbps haalt 'ie) maar nauwelijks verbinding op een Win7 laptop (max 20 Mbps!!!) op het 2.4 netwerk en om maar te zwijgen over mijn xBox360 die met mijn oude 30 euro 100Mbit Eminent router netjes met 25Mbps data binnen kon halen en nu met een router van 200 Euro net aan 3Mbps haalt maar wel 5 streepjes (vol) verbinding heeft met de router over het 2.4GHz netwerk...

Weer dus met die unskilled eikels van de online chat in de weer geweest en ook nog die nog beroerdere nieuwe firmware erop gezet en gereset en ja hoor, nu nog maar max 10Mbps Wifi op de Win7 laptop en mijn xBox moet het nog steeds met 3Mbps doen...
En omdat het een vervangende router is (waarvan ze beweren dat 'ie getest is en werkt naar behoren) mag ik weer a 0,20 eurocent per minuut bellen met de Nederlandse Support center om weer van voren af aan te beginnen met deze ruk rommel van Cisco/Linksys...

Dus voor mensen die denken aan het aanschaffen van Cisco troep, DOE HET NIET en zoek verder naar iets dat wel werkt naar behoren en waar je ook hulp krijgt als het niet werkt...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router halveert mijn snelheid!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
IK wil een wijziging doorvoeren in mijn abbo Klacht over CaiWay/Delta : 1 26 jan 2021
Advertentie