obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Storing Analoge radio
ckweb
Sinds ongeveer een maand heb ik last van plop- en andere storingsgeluiden op Radio 4 via de FM-band.
Elke 10 seconden klinkt er een plop of prt of stst. Zeer hinderlijk als je naar klassieke muziek zit te luisteren.

De digitale radio-ontvangt is prima, maar ik wil niet constant mijn Humax aanhebben om alleen naar de radio te luisteren.

Zijn er meer luisteraars, die dit ervaren?
 
ckweb
Bedankt voor de reactie OPTIMIZER.CO.

Ik heb zojuist de Modem/Router uit het stopcontact getrokken en alle Dect-telefoons uitgezet en....
geen verandering, nog steeds de plops, enz.

Het leek me overigens wat onwaarschijnlijk, dat het daar aan zou liggen, want de storing treedt uitsluitend op bij Radio 4.
De zenders Klara, BBC, WDR, enz. hebben er geen last van.

Ik heb het donkerbruine vermoeden, dat het signaal digitaal wordt getransporteerd naar Uithoorn en omgeving en ter plekke wordt omgezet in een FM-signaal. Bij die omzetting gaat er dus bij Radio 4 iets niet goed.
 
ckweb
Ik gebruik inderdaad actieve luidsprekers, maar waarom alleen op Radio 4 ????

Voor ik Caiway lastig ga vallen wil ik graag weten of meer mensen in Uithoorn/Aalsmeer hier last van hebben. Dan weet ik tenminste zeker, dat het niet aan mijn apparatuur ligt.
 
Caiway Webcare

Quote

ckweb schreef:

Sinds ongeveer een maand heb ik last van plop- en andere storingsgeluiden op Radio 4 via de FM-band.
Elke 10 seconden klinkt er een plop of prt of stst. Zeer hinderlijk als je naar klassieke muziek zit te luisteren.

De digitale radio-ontvangt is prima, maar ik wil niet constant mijn Humax aanhebben om alleen naar de radio te luisteren.

Zijn er meer luisteraars, die dit ervaren?



Beste ckweb,

De door jou omschreven storing is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Volgende week vinden hiervoor werkzaamheden plaats. Indien je nog vragen hebt horen wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
ckweb
Bedankt, Harma
Het probleem is opgelost!
Pluimpje voor Caiway.

Ben alleen benieuwd of mijn diagnose juist was...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 27 2013 14:38:07:
Kennelijk heb ik te vroeg gejuicht en pluimpjes gegeven. Ik trek ze terug!
Het is weer bar en boos met de plop- knars- en sisgeluiden op de Nederlandse FM-zenders. (Radio 1 t/m 5, vreemd genoeg niet op Radio 6).

Caiway is dus niet in staat om een storingvrij FM-signaal te leveren.
De storing treedt op in geheel Uithoorn, ik krijg de signalen van alle kanten.

Wordt het tijd om uit te zien naar een alternatief? (xs4all, KPN)
Gewijzigd door ckweb op 27 februari 2013, 14:38
 
Caiway Webcare

Quote

ckweb schreef:

Bedankt, Harma
Het probleem is opgelost!
Pluimpje voor Caiway.

Ben alleen benieuwd of mijn diagnose juist was...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 27 2013 14:38:07:
Kennelijk heb ik te vroeg gejuicht en pluimpjes gegeven. Ik trek ze terug!
Het is weer bar en boos met de plop- knars- en sisgeluiden op de Nederlandse FM-zenders. (Radio 1 t/m 5, vreemd genoeg niet op Radio 6).

Caiway is dus niet in staat om een storingvrij FM-signaal te leveren.
De storing treedt op in geheel Uithoorn, ik krijg de signalen van alle kanten.

Wordt het tijd om uit te zien naar een alternatief? (xs4all, KPN)



Beste ckweb,

De storing is bekend en we werken hard aan een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
ckweb
19 maart 2013 - Het plopt en sist maar door, wij wachten....
 
Adios
Ik denk dat je alvast de paaseitjes kan neerzetten op de tafel ...
 
T0M@
Ja beste ckweb ik had er toen last van en nu weer.
Hebt u nu ook weer problemen?

Tom@
 
jj1987
Sinds wij zijn overgenomen door Caiway vind ik het vreemd dat de analoge radio onveranderd is gebleven.
Als je op de site kijkt en het zenderoverzicht ziet dan zie je in het basic pakket de analoge frequenties staan.
Dit aanbod ziet er goed uit.
Echter wanneer je analoog luistert kloppen de frequenties van geen kant.
Skyradio zit op 101.5 MHz. Terwijl caiway op hun site aangeeft dat dit 91,9 MHz is.
Ook radio decibel is analoog in ambacht niet te krijgen. De vermeldde 107.5 MHz wordt bij het zenderzoeken compleet overgeslagen.
Toen ik viavia op de oude site kwam van de oude CAI HIA zag ik daar een analoog zenderoverzicht staan wat dus nu nog steeds aangeboden wordt.
Beetje vreemd! Toen ik Caiway belde snapte de technisch medewerker er niets van.
Hij zei dat de analoge radio per dorp verschilt want dat was in de auto ook zo!
Waarschijnlijk snapt de beste man het verschil met kabel en etherfrequenties niet.
Hij zei dat het lijstje op de site van Caiway er dan ook maar afgehaald zou worden Het is werkelijk waar om te gieren!
Ook wordt je zeer onbeschoft te woord gestaan.
Jammer, wilde net een abonnement nemen op Caiway, dit omdat ik veel vintage analoge tuners heb staan.
Ook is het jammer dat het nu aangeboden analoge radio in ambacht van niet al te beste kwaliteit is. Sommige zenders zelf mono! Ach ja volgens Caiway luistert toch iedereen via de decoder op de televisie naar het digitale pakket.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Analoge radio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Advertentie