obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Usenet en CaiWay/Delta, post hier je ervaringen en hulp vragen met betrekking tot nieuwsgroepen.
 Onderwerp afdrukken
News server caiway
joey123
Ik zit al jaren bij eweka maar nu hoor iik dat caiway ook een news server heeft

Mijn vraag is hoeveel dagen retentie hebben die en hoeveel lijntjes kan je
gebruiken om te downloaden

wie zit nu bij de caiway news en kan me wat meer info geven

OJA en wat vinden jullie er van doen of niet !!!!

grt
 
marcelg
Snelheid wisselt nogal. Geen pijl op te trekken. Ik zou het gewoon een paar maandjes proberen, je kunt altijd opzeggen!
 
Caiway Webcare
De technische specificaties van de newsserver zijn als volgt:

•Bewaartijd usenet binary groepen: minimaal 200 dagen;
•Bewaartijd headers usenet binary groepen: maximaal 35 dagen of maximaal 13 miljoen artikelen;
•Aantal gelijktijdige connecties per login/IP-adres: 8;
•Snelheid artikelen ophalen: Conform snelheid internetabonnement;
•Bewaartijd artikelen en headers tekstgroepen: 365 dagen.
• Inloggen met korte e-mail adres (loginnaam@caiway.nl) en wachtwoord

Op dit moment speelt er een centrale storing op de New+ server. Het betreft de snelheden van de nieuwsgroepen. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
The red rooster
Heb ook jaren met Eweka gewerkt. Sinds een maand of 5 gebruik ik de newsserver van Caiway.
Tot nu toe ben ik best tevreden. Slechts 1 keer een niet compleet te krijgen item binnen gehaald.
 
nvnoort
Ik ervaar inderdaad ook heel veel problemen met de news server. Binaries die niet aanwezig zijn in a.b.boneless etc. Enig idee hoe lang deze problemen blijven duren ?
 
Fredy
Ik download met Spotnet en Eweka en zit nu met snelheid nog rond 9,0MB/s. dus snelheid nog niet gehalveerd. I download overigens wel met een bekabelde pc.
 
Fredy
Je kunt toch lekker 'savonds een hoop downloads klaarzetten, terwijl jij slaapt worden je filmpjes lekker binnengehaald. Een uurtje langer of korter downloaden merk je niks van.
 
Roel van Noord

Quote

Caiway Webcare schreef:

...

Op dit moment speelt er een centrale storing op de New+ server. Het betreft de snelheden van de nieuwsgroepen. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing

Met vriendelijke groet,

Harma


Hallo Harma,

Ten eerste super tevreden over jullie Alles-in-1 Glas Totaal pakket, speedtest haalt 321Mbps up en 323Mbps down.

Echter vroeg ik me af of de centrale storing waar je het eerder over had al is opgelost, ik haal namelijk consequent maar een zesde van de snelheid die ik meet. Ook als ik een snelheidstest uitvoer tegelijk met een download van de nieuwsgroepen zie ik dat ik nog een flink stuk over heb.

Met vriendelijke groet,

Roel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'News server caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie