obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Aanleg glasvezel in de woning
cawul
Puur uit interesse (glasvezel zal hier nog wel even duren): in een appartement - 2000/2001 - hoe wordt glasvezel daar aangelegd?

Geen idee.

Bijvoorbeeld: wordt de bestaande coax-kabel er uitgetrokken en tegelijkertijd de glasvezel meegetrokken?
De bestaande decoder, wordt die overbodig?

Thanks
=
 
Caiway Webcare
De glasvezelkabel wordt aangelegd door de aannemers.
Zij zullen (veelal in overleg met u) kijken waar die het beste naar binnen kan.
Dit is in de meeste gevallen in de meterkast.
De coaxkabel blijft zitten en zal ook nog actief blijven.

Als u via de glasvezelkabel tv wilt kijken krijgt u een nieuwe ontvanger.
De coax-decoder zal dus niet meer nodig zijn.
U bent uiteraard wel vrij om via de coaxkabel te blijven kijken.

Thijs
Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
erlinden
Aangezien Reggefiber de grootste verglazer is:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/in-de-straten.html
 
cawul
Dank voor de reactie. Mij gaat het specifiek om hoe het vérder gaat na de meterkast.

Praktisch voorbeeld:

De meterkast is in de hal.
Op dit moment hangt daar het modem, geen router.
De router,een Asus RT-N66U, staat in een aparte (computer)kamermet daar de pc's,
aangesloten op ADSL.
Er is ook een radio - aangesloten op een coax in die kamer.

Ik kan mij voorstellen dat de monteur t.z.t. tot in de meterkast aanlegt en dan aan zijn stutten trekt.

Hoe gaat het dan met de aanleg van glasvezel naar de woonkamer, computerkamer, etc.?

Als ik in mijn computerkamer op glasvezel wil zitten (en dat wil ik),maar toch nog van m'n radio op coax gebruik wens te maken.. hoe gaat dan dan?

Wanneer ik gebruik wil maken van 300Mbit/s Internet (alles in 1 totaal) - moet ik dan ook overstappen op een andere tv ?
Wat zijn de mogelijkheden, resp. onmogelijkheden?

=

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 26 2013 17:26:48:

Quote

erlinden schreef:

Aangezien Reggefiber de grootste verglazer is:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/in-de-straten.html





Hier zal ik later naar kijken, want die site wordt niet geopend (wachten, wachten...)

Het gaat mij specifiek om het deel IN de woning, ná de meterkast.

=
Gewijzigd door cawul op 26 januari 2013, 17:26
 
cawul
Even snel een tussenberichtje: dank! Ik kom erop terug.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 27 2013 16:33:00:
Ah ja...
De telefoon - was ik nog vergeten.

Heb hier nog alles 'ouderwets' analoog.

Al met al vrees ik dat er nogal wat omgebouwd en/of doorgetrokken en/of vervangen moet worden.

Bijvoorbeeld: in mijn 'pc-hol' zit bijgaande aansluiting. Zie onder.
En ook een conventionele coax aansluiting

In de woonkamer zit ook een ouderwetse 5 pins telefoonaansluiting, géén dect-telefoon (heb je die nodig?) en de tv op de bekende coax.
Moet je niet een VOIP toestel hebben?
(zie http://www.voipshop.nl/voip-telefoons/cid=760)

De meterkast is een moderne kast met een wandcontactdoos.

ISDN was ooit, is al lang niet meer in gebruik.
Heb ook onder 'ikgavoorglas.nl' ->pakket gekeken en dan onder
"Vragen->Wat verandert er bij u aan apparatuur in huis? -> Klik hier voor meer informatie.
http://www.ikgavoorglas.nl/site/nl/applicatie/binnenhuiskabels/

Dan moet er wel het e.e.a. gebeuren. Oh oh . . . Vooral dat doortrekken van kabels, daar had KPN destijds ook de nodige moeite mee.
Ik zie dat van de 10 installatiebedrijven er maar liefst 6 alleen in westland actief zijn.
=
Netwerk-aansluitingpc-kamer5296270113_zps19312240
=
Gewijzigd door cawul op 27 januari 2013, 16:33
 
cawul
Ik zou het niet meer weten, het is 20 jaar geleden.

Heb destijds nog een stukje van de kabel gevraagd, nu net even opgezocht.
Toendertijd erop geschreven: UTP CAT5 Unshielded twisted pair.
Dat zit er in ieder geval naar mijn pc-hok in,omdat ik destijds gewoon telefoon, ISDN en ADSL wilde hebben op die plek (of ISDN en ADSL, weet ik veel)
Naar de woonkamer... ?? Beats me...

Is Rhoon ook een regio voor Optimizer.co ?
Ze beginnen dit jaar met de aanleg hier - oplevering naar (eigen) verwachting ergens
medio volgend jaar. Oplevering pas wanneer alles klaar is.

Het is allemaal dus nog erg 'embryonaal' zeg maar, maar ik probeer mij enigszins voor te stellen van wat kan/niet kan, wat voor apparatuur (tv/telefoon) wel/niet en wat ervoor komt kijken.
Wel / geen coax, welke voor/nadelen - etc.

En juist dat is niet allemaal even duidelijk op de website terug te vinden: daar gaat men uit van de ideaal-situatie, alles opnieuw bekabelen, alle apparatuur vervangen. daar zijn maar weinigen voor te porren denk ik Smile

Voor alle antwoorden tot dusver : dank!
=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aanleg glasvezel in de woning', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie