obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Instabiel sinds 17 januari
meneerleblanc
Zijn er nog meer mensen die instabiliteit ondervinden op hun glasvezel aansluiting? Ik had altijd 140 / 140 en nu is bij de speedtest van reggefiber 135 / 125. Dit allemaal sinds de door optimizer_co opgemerkte firmware-update van de glasvezel modems in het westland.
 
meneerleblanc
Ik ben op alle manieren aan het testen geweest. Iedere keer hetzelfde. Dus meerdere hebben last gehad?! Wat een kl#&@te helpdesk bij caiway. Ze willen veel te snel monteurs langssturen. Niets veranderd in huis. Wat kan een monteur dan doen? Constateren dat het aan caiway ligt? Ik had vanaf de aansluiting een prima snelheid. Sinds update is het fubar. Stelletje amateurs zijn het.
 
Adios
Misschien de stroom er een half uurtje afhalen? Vaak helpt dat !
 
Tonv58
Na firmware update zijn mijn snelheden:
Bedraad via router, 115.36 down, 53.97 up, via speedtest.caiway.net getest. Ping 4 ms.
tweede meting, halve minuut later: 119.70 down, 53.85 uo, ping 2 ms.

Voor de updatewas dat up/down 143/143, ook bedraad via router, dus een stuk netter bij een 150/150 abo.

Heb ook weer een nieuw teletekst probleem, maar dat post ik op ander forumonderwerp.
 
meneerleblanc
Hallo ton, gelukkig ben ik niet de enige. Tevens bevestiging dat het niet alleen aan mijn modem ligt. Dus ik hoop dat er meer reacties komen. Dus mensen in het westland en wateringse veld: doe een aantal metingen zoals ton hierboven heeft beschreven en plaatst dit in deze topic.
 
meneerleblanc
Heb zelf nu een sitecom wrl-4000 gehad. Vorige week een asus rt-n66u erop gehad en ook de cisco ea6500 erop gehad. Exact zelfde problemen. Asus is al terug en de cisco gaat ook terug. Nu sitecom er weer op.
 
Tonv58

Quote

[url=http://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=700&pid=5777#post_5777][b]OPTIMIZER_CO schreef:


@Tonv58...... ( Officeel zijn sitecom routers NIET geschikt voor glasvezel )


Ik heb nog eens goed op de doos en in de gebruiksaanwijzing gekeken, maar nergens stond het, ook niet in kleine lettertjes: "DEZE ROUTER IS NIET GESCHIKT VOOR GLASVEZEL". Ook de consumentenbond, waar dit modem als beste uit de test kwam voor snel internet, zegt daar niets over. Volgens mij is dat dus quatsh.

Overigens zit de router niet aan glasvezel, maar aan koper. De WAN aansluiting is via een goede UTP kabel verbonden met het bruikleenmodem van Caiway. Dat modem moet gewoon een goed WAN signaal doorgeven, wat er aan de andere kant ook zit, Glasvezel , coax, koper of lucht. Dus als er iets niet geschikt zou zijn, is het het glasvezelmodem van Caiway.

Als ik weer alles moet resetten, kost me dat weer een middag. Heb je enig idee wat dat kost?
sorry, maar met deze opmerking maak je me echt een beetje kwaad.
 
Murgen
Mijn eigen ervaring: Glasmodem half uur stroomloos, daarna werd Draytek probleemloos aan het werk gezet. Stabiel.
 
Tonv58

Quote

Murgen schreef:[/url]

Mijn eigen ervaring: Glasmodem half uur stroomloos, daarna werd Draytek probleemloos aan het werk gezet. Stabiel.


Bij mij werkt alles ook, alleen de snelheid is niet conform het abonnement. Net weer getest: 119.49 down, 51.12 up, ping 3ms. Veel beter dan ik via coax ooit gehad heb. Maar geen 150/150. Terwijl ik met dezelfde configuratie de eerste week, nadat ik op advies van Caiway Webcare team een andere router had aangeschaft, 143/143 haalde.

Overigens moet ik de reset van router, zoals Optimizer_co beschreef nog uitvoeren. Daarna test ik opnieuw. Het kan toch niet zo zijn dat ik eenderde van downloadsnelheid en tweederde van uploadsnelheid verlies door een firmware update?

Entone houdt zich trouwens goed sinds update.
 
Murgen

Quote

Ik heb nog eens goed op de doos en in de gebruiksaanwijzing gekeken, maar nergens stond het, ook niet in kleine lettertjes: "DEZE ROUTER IS NIET GESCHIKT VOOR GLASVEZEL". Ook de consumentenbond, waar dit modem als beste uit de test kwam voor snel internet, zegt daar niets over. Volgens mij is dat dus quatsh.

Overigens zit de router niet aan glasvezel, maar aan koper. De WAN aansluiting is via een goede UTP kabel verbonden met het bruikleenmodem van Caiway. Dat modem moet gewoon een goed WAN signaal doorgeven, wat er aan de andere kant ook zit, Glasvezel , coax, koper of lucht. Dus als er iets niet geschikt zou zijn, is het het glasvezelmodem van Caiway.

Als ik weer alles moet resetten, kost me dat weer een middag. Heb je enig idee wat dat kost?
sorry, maar met deze opmerking maak je me echt een beetje kwaad.


Mijn Fritzbox verslikte zich waarschijnlijk wel. Met een gigabit poort ingesteld als WAN-poort raakte de router toch regelmatig zijn Gateway adres kwijt. De Fritzbox router schijnt ook voor glasvezel te worden ingezet bij XS4all. Desondanks ... is de WAN-poort van die Sitecom een Gigabit poort?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 20 2013 22:20:56:
Welke tool gebruik je om de snelheid te meten? Bij mij is de snelheid van 90/90 op mijn vaste iMac nu naar 60/60 gezakt zonder dat er iets is veranderd (behalve de Draytek). Ik heb nog een oude kabel van de router naar zolder die maar 100 Mbps doet. . Ik heb het vermoeden dat de uitrol van Glasvezel de snelheid beïnvloed (meer gebruikers) en Caiway moet gaan bijregelen. Net als vroeger met de OKEM.
Gewijzigd door Murgen op 20 januari 2013, 22:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiel sinds 17 januari', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Bleu Screen IRQ not less or equal zero sinds snelheidsverhoging CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 3 04 jun 2015
TV-signaal valt gedeeltelijk of helemaal weg sinds vanavond Digitale radio of televisie storing : 17 01 jun 2014
TV Storing sinds laatste werkzaamheden Gouda Digitale radio of televisie storing : 4 27 mrt 2014
Advertentie