obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Router halveert snelheid
Marekesh
Ik heb vorige week mijn glasvezel pakket binnen gekregen en zonder al te veel problemen geinstalleerd.
Als ik de utp kabel vanaf het modem gelijk op mijn pc aansluit haal ik gewoon de maximale snelheid (300) eruit,
maar sluit ik diezelfde kabel op mijn Tp-link 1043nd aan kom ik niet hoger als 150.
Ik heb de nieuwste firmware op mijn router gezet.
Maar vroeg mij af of ik misschien nog een instelling over het hoofd zie.
Of is het normaal dat hij niet de volle snelheid door kan geven, terwijl hij wel gigabit aan kan.
Als iemand mij hier kan helpen, graag.

Alvast bedankt
 
Adios
Als je je router niet via de WAN poort, maar via de LAN poort verbindt met je glasvezelmodem, heb je dan een hogere snelheid of hetzelfde?>
 
Marekesh
Ten eerste beide bedankt voor de reactie.

Als ik het modem op de LAN poort zet doet mijn router er niets mee dus geen internet, zou ik morgen nog even verder kunnen testen.
Als ik Optimizer_Co zijn advies opvolg blijft mijn snelheid rond de 150 volgens de caiway speedtest, dus na alle stroom eraf te doen en opnieuw opstarten.
Ook de firewall en cloud instellingen werken niet.
Misschien moet als ik er die custom firmware op zet, dat het misschien beter is.
 
Adios
Heb je niet het midden abonnement ?
Dan kan je blijven proberen dat je een ons weegt, maar kom je nooit hoger.
 
Marekesh
Hihi, nee heb echt het 300 abonnement, want als ik de kabel rechtstreeks
in mijn pc prik vanaf het modem haal ik de 300 wel.
 
erlinden
Als je kijkt naar SmallNetBuilder dan kan je zien dat de maximale throughput WAN-LAN) niet hoog genoeg is: http://www.smallnetbuilder.com/wirele...r-reviewed

Om een hogere snelheid te halen zal je kunnen proberen met andere firmware (OpenWRT al geprobeerd?), anders zal je een andere router nodig hebben.
 
Adios
Je kan natuurlijk ook je abonnement down graden naar 150 en je router behouden

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 27 2012 18:35:14:
Je kan natuurlijk ook je abonnement down graden naar 150 en je router behouden
Gewijzigd door Adios op 27 december 2012, 18:35
 
tangabay24
Hallo allemaal

Hierbij even een uodate na de installatie van mijn glasvezelpakket Alles in 1 glas Totaal.

2 poorten zijn inactief gemaakt dus je bent genoodzaakt om altijd een extra router aan te sluiten waardoor je snelheid naar de klote gaat. Em dan heb ik hrt nog alleen over het lan.2 poorten van de 4 zijn actief. 1 voor internet en 1 voor iptv. Nogmaals een domme configuratie van caiway.

Ten tweede als je je laptop aansluit via kabel terwijl de modem nog aanstaat dan kun je wachten totdat je een ons weegt maar je ktijgt of eem dns error of je bent verbonden met een onbekend netwerk.

Ten derde hebben ze je dus genoodzaakt om een router te kopen dus advies heb ik gebeld mrt de zogenaamde technische helpdesk en kreeg als advies een linksys ea6700 te kopen

Dit gedaan maar zelfs via kabel krijg ik nrt 10 mb terwijl ik 40/45 moet halen.

Ik bel morgen om het hele klote pakket te annuleren.

En als laatste iptv als je met de entone box tussen kanalen switcht, dan treedt er een vertraging op van enkele seconden. Glasvezel my ass. Ik bellen is het een bekend probleem , nee. Dus ik zeg de box is uitvoerig getest. Ja. Van mij mogen ze die test nog een keer uitproberen wamt dit is WAARDELOOS.

Ik bel morgen de technische desk weer en geef hier een update van hun flut antwoorden.

Groet.
 
tangabay24
Hallo

Ik heb de router die ik heb linksys ea2700 een harde reset gegeven zonder de wizard te volgen via de linksys cd. Blijkbaar doet de linksys wizard iets waardoor de snelheid zwaar vermindert en dan stond qos al uitgeschakeld op de router. Dit heeft in mijn geval geholpen wat betreft de lan verbindingen. Ik haal de maximale snelheid zowel op mijn laptop bekabeld als op mijn desktop. Alleen wifi haalt ie nog 3 mbit en dat is veel te weinig. Dit heeft te maken met de wifi instellingen band, frequentie etc.

Morgenavond verder met die wifi instellingen en zal hier dan weer een update gegeven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router halveert snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Advertentie