obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen met het AI1 Glas pakket
AlHor
Laten we een algemene ervaringen topic starten. Bij deze mijn verhaal (tevens ook op tweakers.net geplaatst):

Uiteindelijk toch maar abo naar beneden teruggeschroef op 150Mbit ipv 300Mbit. Maar die 150Mbit haal ik wired dik. Speedtests geven up and download 160Mbit+.

Daarnaast had ik een nieuwe router nodig. Ik heb een TP-Link WDR3600 voor € 55,- aangeschaft. Helft van de prijs tov vergelijkbare modellen van Linksys e.d. De WAN/LAN routing features zijn super, volgens testen 800Mbit+. Haal de max snelheid dus ook met gemak als ik wired ben. Tevens is de wireless ook goed. Heb een nogal oude wireless kaart in de laptop zitten dus kan niet optimaal testen. Snelheiden op zo'n 10m van de router met een dikke muur ertussen komt uit op zo'n 80Mbit+ en een verdieping hoger nog steeds 65Mbit+. Volgens mij een aanrader als je wilt besparen. Direct naast de router haal ik zo'n 110Mbit. Lijkt me allemaal voor HD materiaal zelfs voldoende. De QNap NAS download alles en die is wired, dus ik ben een happy camper Smile

Als ik de lijn voltrek heb ik geen last met de TV Receiver, geen blokken ofzo. Vind alleen wel dat het apparaat zéér traag is met zappen. Daar wordt je knettergek van. Maar ook als je naar kanaal 115 gaat moet je snel typen anders zit je op kanaal 11. De humax was in dat opzicht 10x beter, snap niet waarom ze voor dit apparaat hebben gekozen, ze hebben er lang genoeg over nagedacht (duurde namelijk erg lang voor het bekend was wat ze gingen gebruiken). Dit was zeker de goedkoopste Smile De originele remote is echt waardeloos qua bereik, m'n logitech doet het een stuk beter. Helaas heeft CaiWay wel de AB codes laten aanpassen dus de settings van de logitech servers werken niet. Heb de remote maar laten leren met de originele. Erg irritant van CaiWay.

Maar tot nu toe zeer tevreden als ik het algemene plaatje bekijk.

Edit: Zojuist met andere laptop getest. Op 10m afstand 110 down /140Mbit up. Direct naast de router 150Mbit up en down. Mooi routertjes dus!
Gewijzigd door AlHor op 19 december 2012, 21:46
 
Adios
Het enige wat ik weet dat er ook genoeg klachten zijn over de Motorola's die KPN, Telfort en XS4all gebruiken, en de Amino IPTV ontvangers lees ik ook veel ellende over. De meesten willen eigenlijk gewoon het gebruiksgemak van DVB-C als ik het zo lees.
 
AlHor
Ik begrijp niet wat je bedoeld met 'het gebruikersgemak van dvb-c'. Zou een nieuwe glas receiver niet beter moeten werken dan een dvc-c receiver die 4 jaar oud is?
 
Adios
Geen idee, ik lees gewoon dat veel mensen die ook DVB-C op de glasvezel hebben regelmatig hun ingebouwde tuner in de televisie verkiezen boven de IPTV ontvanger. Dit geldt dan met name voor de Amino kastjes. KPN en zijn zusjes bieden namelijk geen DVB-C aan over de glasvezel.
 
AlHor
Ik had het over een externe dvb-c humax receiver, geen interne tuner in de tv. Maar we zijn je negatieve comments wel gewend onderhand Smile
 
Adios
Ik vind mezelf niet negatief. Als je een bepaald gebruiksgemak gewend bent, valt het mij snel op als je weer in moet leveren.

Ik ga echt niet zeggen dat een losse IPTV ontvanger net zo fijn werkt. Dat is vind ik nog steeds niet zo.
 
AlHor
Ik doelde er meer op dat je in elk topic bijna alleen maar negatief reageert. Maar deels heb je natuurlijk gelijk. Maarja, gelukkig hebben we hier in het westland nog dvb-c met alle zender achter de hand, dus ik mag niet klagen. Voor het zelfde geld wel een dikkere internet verbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen met het AI1 Glas pakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(Glas) Modem en Powerline Hardware instellingen : 4 15 mrt 2021
Nieuwe glas modem Eigen netwerk : 14 21 dec 2020
Introductie pakket "Alleen Internet Giga Snel" Abonnementen : 9 11 sep 2020
Caiway Glasvezel - FiFa (FUT) en Gaming ervaringen Vs problemen Storing : 1 14 jun 2020
192tv uit basis pakket Storing : 13 09 jun 2020
Advertentie