obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
Schiedam niet blij met Caiway
Adios
schiedam-niet-blij-met-caiway

In Schiedam is onrust ontstaan omdat dit jaar het 'gewone' analoge televisiesignaal niet meer wordt doorgegeven door kabelmaatschappij Caiway. Het college van B&W van Schiedam heeft Caiway daarom om opheldering gevraagd. Mensen met opname-apparatuur kunnen bijvoorbeeld ook niet meer het televisiesignaal opnemen. Schiedam denkt niet de enige gemeente te zijn waar dit speelt

Edit: Highway, link klikbaar gemaakt.
Gewijzigd door Highway op 27 februari 2010, 09:59
 
Dr-Pepper

Quote

Fiber90 schreef:
schiedam-niet-blij-met-caiway

In Schiedam is onrust ontstaan omdat dit jaar het 'gewone' analoge televisiesignaal niet meer wordt doorgegeven door kabelmaatschappij Caiway. Het college van B&W van Schiedam heeft Caiway daarom om opheldering gevraagd. Mensen met opname-apparatuur kunnen bijvoorbeeld ook niet meer het televisiesignaal opnemen. Schiedam denkt niet de enige gemeente te zijn waar dit speelt

Edit: Highway, link klikbaar gemaakt.


Sorry, ik mis hier de nieuwswaarde van dit bericht. Analoog is zo gewoon als een inbelverbinding voor internet een paar jaar geleden was, veelgebruikt maar uitontwikkeld.

Opheldering bij Caiway. Leuk, alle voordelen van digitaal nog eens op een rijtje, daarbij de redenen voor de overstap. etc etc. Houd me op de hoogte als het echt iets beweegt.
 
Highway
Het bericht heeft zeker nieuwswaarde. Het betekend nogal niet wat als het analoge televisie signaal niet meer door gegeven wordt.

Allerlei apparatuur moet vervangen worden en dat brengt kosten met zich mee.
Kosten die niet door CaiWay betaald worden.

Denk maar aan de aanschaf van digitale ontvangers. Tegenwoordig hebben mensen meer dan 1 tv in huis, voor elke tv een digitale ontvanger.

Dan heb ik het nog niet gehad over de privacy aantastende mogelijkheden die zo' n digitaal systeem heeft. Als je daaraan denkt krijg ik het al benauwd.

Wie kan nog meer apparatuur bedenken die vervangen moet worden?
Handtekening
Wink
 
magicwizz

Quote

Allerlei apparatuur moet vervangen worden en dat brengt kosten met zich mee.
Kosten die niet door CaiWay betaald worden.


Er moet inderdaad een investering gedaan worden op apparatuur en sommige apparaten. Maar dit is al meer dan 5 jaar bekend dat dit zou gaan gebeuren op den duur. Dus hebben ze 5 jaar geleden aan iedereen een aanbod gedaan om voor € 10,- een digitale ontvanger aan te schaffen. Die € 10,- was dan voor de vergoeding van verzending en administratiekosten.

Quote

Denk maar aan de aanschaf van digitale ontvangers. Tegenwoordig hebben mensen meer dan 1 tv in huis, voor elke tv een digitale ontvanger.


Mensen worden niet verplicht om een digitale ontvanger te kopen bij caiway maar kunnen dit ook via internet aanschaffen bij andere webshops. Caiway bied nu ook een alternatief voor extra tv's (Slaapkamer, keuken, e.d.) Hiervoor hebben ze een DVB-T Scart die tegenwoordig dan via een vrije scartaansluiting aangesloten kan worden op de huidige coaxkabel die al op de tv aangesloten zat. Het DVB-T Signaal wordt ook via Caiway doorgestuurd over de kabel.

Quote

Dan heb ik het nog niet gehad over de privacy aantastende mogelijkheden die zo' n digitaal systeem heeft. Als je daaraan denkt krijg ik het al benauwd.


Het is niet zo dat ze bij caiway precies dezelfde techniek gebruiken als Ziggo en UPC met digitale ontvangers die ook meteen een modem ingebouwd hebben zitten in de ontvanger. Dan is het inderdaad mogelijk om 2 richtingen op te kunnen en eventueel zo'n ontvanger uit te kunnen lezen. Bij caiway is dit niet het geval en gaat het signaal van de ontvanger maar 1 richting op. En dat is alleen richting de digitale ontvanger.

Wie kan nog meer apparatuur bedenken die vervangen moet worden?
Gewijzigd door magicwizz op 02 maart 2010, 22:39
 
Adios
Je ziet dat de andere kabelaars die het analoge pakket groot houden al ruimtegebrek krijgen door het toenemend aantal HD zenders.

En moet je de vooruitgang maar tegenhouden terwijl Caiway de meest klantvriendelijke oplossingen biedt voor mensen die geen DVB-C tuner hebben op ieder toestel. Zo'n DVB-T convert voor nog geen 20 euro is toch een mooie oplossing?
Hoewel ik zelf dan eerder zou kiezen voor de DVB-C tuner voor drie tientjes meer.

Ik vind dat iedereen die hier over klaagt, ook maar weer terug moet naar de paardentram en de trekschuit. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Schiedam niet blij met Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Advertentie