obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Installatie glasvezel en Caiway service
Radar
Ik kan me niet voorstellen dat er iets getest is....ik denk dat ze niet eens gegoogled hebben op Amulet 400.....het eerste wat je ziet is het uiterlijk.

Maar goed....misschien is dit wel een prijsgedreven beslissing geweest....iets anders kan ik me niet voorstellen.

@Optimizer: ben net nog even bij mammie wezen kijken en ik zag dat er naast de buis waar nu de coax doorheen loopt, nog een loze pijp loopt, met de trekdraad er al in.
Hij loopt van de meterkast naar de huiskamer, net naast de coax wandcontactdoos.
Ik neem aan dat er door een standaard electriciteitspijpje wel 2x utp (5e) en 1x telefoon getrokken kan worden?
 
Radar
De telefoonkabel.....die is er eigenlijk niet...de aansluiting zit in de meterkast (van KPN) en daar is even gebruik van gemaakt totdat mammie een alles-in-1 pakket nam, en toen ging (gaat eigenlijk...) alles via coax en kon alles naar de huiskamer verhuizen.
In de KPN tijd zat het DECT basisstation in de meterkast en het was destijds een hele verbetering toen de DECT ipv infrastructureel centrale plek, naar een geografisch centrale plek kon verhuizen.

Nu zit de glasvezel tot aan de meterkast.....dat ik dat wat lastig vind weet je alles van....maar goed we hebben een loze leiding gevonden.
Ik had het nog steeds makkelijker gevonden wanneer de glasvezel doorgetrokken zou zijn door de loze leiding naar de huiskamer, maar dat is helaas niet gebeurd.
En kan blijkbaar ook niet aangepast worden.

Even wat anders (of eigenlijk niet...) de modem zit via glasvezelkabeltje aan het aansluitpunt (de zwarte kabel)....waarom kan die zwarte kabel niet 15 meter verlengd worden zodat de modem in huiskamer geplaatst kan worden?
Is er teveel verlies bij "het overgangspunt" zodat er niets meer over is na 15 meter?
Ik dacht juist dat glasvezel erg weinig signaalverlies had.....dus of er nu 1,5 meter of 15 meter tussen zit.....
 
doghouse
Als ik alles zo lees zullen er in IJsselstein dus ook de nodige problemen te verwachten zijn ,in de huurwoningen van Provides MOEST de aansluiting in de meterkast geplaatst worden (let wel ,er zit geen stopcontact in de meterkast). nu moet ik dus ook nog 3 draden door het huis gaan brengen ,gaten in wanden gaan boren en een stroompunt aan gaan leggen??? Ik geloof nooit dat ik ga overstappen op deze manier ,ik wil juist minder kabels i,p.v. meer !!! En dan te bedenken dat ik VOOR aanleg nog contact heb gehad met CIF om deze situatie onder de aandacht te brengen,daar wist men mij te vertellen dat het allemaal opgelost zou worden.
Gewijzigd door doghouse op 10 maart 2013, 21:17
 
doghouse
ja die zit er in .daarom heet het ook een meterkast .Hahaha

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 11 2013 00:28:03:
@optimizer , Je hele verhandeling is leuk maar het komt er op neer dat de investering door de afnemer gedaan moet worden ,voor de duidelijkheid ...ik moet eerst toestemming vragen om een stroompunt aan te leggen ,dat moet ik ook nog zelf gaan betalen ,ik moet mijn telefoon (basis) in de meterkast gaan zetten ,ik moet een kabel gaan trekken naar de tv en dat allemaal om een product van Caiway af te kunnen nemen ,nou ik dacht het niet dan smijt ik het hele spul er uit en ga over op adsl ,ben veel goedkoper uit per maand en wordt nog gratis aangelegd ook .Ik vind dat Caiway maar eens met woningbouw vereniging Provides om de tafel moet en samen de kosten gaan dragen,want het is wel zo dat de veranderingen moeten blijven zitten als ik de woning verlaat ook al heb ik deze zelf betaald.
Gewijzigd door doghouse op 11 maart 2013, 00:28
 
Murgen
In 1992 werkte de voorganger van Caiway onze CAI aansluiting af in de meterkast. Een doos met een TV en radio aansluiting. We mochten de rest zelf doen (doortrekken naar huiskamer en slaapkamer). Gelukkig hadden we in het bestek de loze leidingen laten opnemen. Dat vond ik toen al ontzettend dom, gelukkig een aangetrouwd familie lid met kennis van zaken en in die handel (tratec). Er is dus in die 20 jaar niets veranderd. Wink
 
Radar
Net even met installateur bij mammie wezen kijken.
Dankzij de loze leiding is het geen probleem om er 2 utp en 1 tel kabel door te trekken.
Er zitten geen scherpe bochten in.
Meteen het glaspakket besteld.

Wanneer ik er niet achteraan gezeten zou hebben, zou er nooit glas bij moeders gekomen zijn.
De meeste mensen zien er de meerwaarde niet van in, en wanneer er moeilijk gedaan moet worden met kabels trekken etc. dan laten de meesten verstek gaan, en terecht: wat wordt er nou beter met glas?
Op TV gebied wordt het niet beter (je krijgt zo'n lelijke Entone en ik ben Penthouse HD kwijtgeraakt!!! Shock ), alleen internet is/kan sneller.
Ik heb het alleen gedaan om de woning " future proof" te maken....

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 12 2013 15:54:10:
Vandaag zijn er 2x UTP en 1x telefoonkabel van meterkast naar woonkamer getrokken bij mammie.
Ziet er allemaal goed uit!

Nu nog even wachten op De Doos.
Gewijzigd door Radar op 12 maart 2013, 15:54
 
Radar
Ik heb het maandag aangevraagd en dan zou het binnen 2 weken moeten arriveren.
Bij mij was dat ook het geval.
Ik verwacht het in de loop van komende week.

Ze heeft nu zo'n CI+ in haar TV zitten en dat werkt simpel genoeg (1 AB van de TV) voor een 80+er.
Nu zal ik de Entone AB moeten gebruiken voor de Entone en de Panasonic TV.
Ik zag zo gauw wel een lijst met codes , maar nog niet hoe ik de Panasonic code in de AB moet zetten....maar dat zal vast wel ergens staan.
 
Radar
Alles ligt er klaar voor....vrijdag was De Doos gearriveerd.
De brief betreffende de activatie was de 12e gedagtekend en er zou na 5 werkdagen geactiveerd moeten kunnen worden.
Ik had het al een paar keer geprobeerd de afgelopen dagen en het lukte iedere keer niet, maar vandaag zou het moeten kunnen.
Weer niet dus.
Gebeld met de helpdesk, en die sturen een monteur (morgenochtend).
Ik ben dan helaas niet beschikbaar, dus moeders zal het moeten regelen.
Van mij hoeft er niet echt een monteur aan huis te komen......als het <> lampje maar stopt met knipperen.....de rest lukt me zelf wel.

Wel jammer dat ik er een dag vrij voor had genomen.
Ik heb ook een HTPC aangeschaft (ter vervanging van de Popcorn.....die kan de 300 Mbps niet aan) en die zou vandaag ook komen, maar dat is ook een dag uitgesteld.
Niet alles is te plannen....

Het enige wat ik nu nog kan doen is die mooie Entone display afplakken met tape bij mijn moeder......
 
Radar
Er branden 2 groene lampjes: 1x bovenste bovenzijde: power lampje en 1x voorzijde knipperend groen <>.
 
Luppie
Wij hadden hetzelfde probleem.

Bij ons is de monteur van #caiway maandag langs geweest en bleek de glaskabel in het modem los geschoten te zijn. Helaas moet je het zegel verbreken van de bodemplaat om dit te fixen en voor zo iets simpels moet toch de monteur langs komen.

Misschien een tip voor Caiway om te controleren dat de kabel goed gemonteerd is op de bodemplaat voordat ie op de post gaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie glasvezel en Caiway service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie