obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Installatie glasvezel en Caiway service
Radar
In de woning waar het om gaat....de woning van mijn moeder, is de meterkast echt niet het centrale punt.....geografisch gezien dan....want daar gaat het om bij plaatsing van draadloze rouiter en DECT basisstation.

Om de glasvezelkabel door te trekken, wordt ik heerlijk van kastje naar muur gestuurd....CIF==>Caiway helpdesk email==>Caiway helpdesk telefoon en dan nu eindelijk weer een nieuwe!!!!!!!!!!!

Ik moet het nu gaan proberen bij aansluitingen.nl

Nou.....toch maar even een aansluitingswijziging ingediend.....en je raadt het nooit!

Waar zou die aanvraag heen gaan??

Nou...nou.....

Juist!

Naar Caiway!

Er zijn 3 mogelijkheden:
-ik wordt heel erg in het ootje genomen en kom binnenkort op TV bij een kruising tussen "funest homevideos" en Kassa
-Ambtenaren zijn massaal bij Caiway helpdesk gaan werken
-het is 1 incapabele bende bij Caiway

Ik hoop dat het niet het laatste is, maar het begint er steeds meer op te lijken.

Oh, ik zie net het bericht van Bert V.

quote:
Daar kunnen we heel lang of heel kort over discussiƫren, dit valt gewoon niet binnen de mogelijkheden

Waarom is dit niet mogelijk? (kan niet ken ik niet) Wordt het allemaal te ingewikkeld?
Waarom is de aansluiting niet op de gewenste locatie geplaatst?
Het oordeel van de uitvoerder?? Ik weet niet wie bij anderen de uitvoerders waren, maar ik kon er niet eens normaal mee converseren. En die bepalen wat goed is voor mij??
 
Radar
Bij mij zit de glasvezelaansluiting gewoon in de huiskamer.....en wanneer ik dat zou willen, hadden ze hem ook in de WC willen plaatsen.....

Bij mijn moeder echter, werd er in een zeer korte periode een heel appartementencomplex aangesloten.....allemaal in de meterkast....allemaal zonder enig overleg.....en ik wil 'm gewoon in de woonkamer hebben....net als bij mij thuis.....NEN 4711 of niet.....waarom bij mij wel en bij mijn moeder niet?
 
Adios
Beste Radar,

Misschien heeft het te maken dat in een appartementencomplex het allemaal op dezelfde plaats moet in een huis, in verband met het doorlussen naar andere verdiepingen.

Het lijkt me lastig als je moeder de glasvezelmodem in de woonkamer wil en het huis boven haar in de meterkast, hoe moet die glasvezelkabel dan van je moeders huis naar de meterkast in het appartement boven haar?

KPN heeft ook standaard in nieuwbouw het ISRA punt in de meterkast.

Je weet dat ik kritisch genoeg bent, maar je moet wel naar alle omstandigheden kijken. Het is goed op te lossen. Er is altijd een UTP kabel te trekken naar je moeders woonkamer en goede powerline adapters werken ook prima.
 
Radar
@Optimizer:
blijkbaar niet.....ik mis waarschijnlijk het verstandelijke vermogen om dit te kunnen begrijpen.
Ik dacht altijd dat coax==>glas een verbetering zou moeten zijn.
Mijn moeder heeft waarschijnlijk het enige huis in NL waar de meterkast niet centraal geplaatst is en derhalve allerlei alternatieve verbindingen moet gaan installeren om de zaak werkend te krijgen.

In het kort: In mijn visie is de meterkast niet de ideale plek voor de modem.In tegendeel....ik zou bijna geen slechtere plek kunnen bedenken.
En dat is nu juist de plek waar de modem komt.....en daar ben ik niet blij mee.
Nou ja....eigenlijk maakt het niets uit: ik heb zelf niets in de meterkast (omdat het zo'n kl@teplek is).....op de storing veroorzakende bedrading dan.
En bij mijn moeder zal er geen glas komen: de coax voldoet wel voor een 80+-er.

Maar het gaat me dus om het principe.....minachting van de niet-zo-mondige klant.
En daarna zo flexibel als een eikenhouten deur.
Ik geloof nog steeds niet dat het technisch niet mogelijk is.
Een beetje fastfood idee: als je het iets anders wil dan wat er op de menukaart staat....is het opeens niet mogelijk.
Ik wil er graag voor betalen.....zou het dat zijn??
Zouden ze denken dat ik het gratis wil laten omzetten?
Maar ja......als het niet mogelijk is....dan houdt het op.
Waarom is het bij mij wel naar mijn wens geplaatst?

@4K:
Mijn moeder bewoont de penthouse.....helemaal boven dus.
De kabels werden vanaf straatniveau vanaf 1 punt per appartement naar boven geschoten....separaat dus.

Zoals eerder gezegd: het interesseert mijn moeder geen...ehhhh...helemaal niets of ze glas heeft of niet.
En mij maakt het ook niet zo veel uit.....maar dat het niet kan......nahhhhhh......ik hou er niet van om voorgelogen te worden,
 
Radar
Vandaag mocht ik De Doos ontvangen.
Het aansluiten van alle apparatuur ging heel voorspoedig en de activering stelde ook niet veel voor.
Met de laptop nog met de kabel aan de modem heb ik een speedtest uitgevoerd: 366 Mbps!!!!
De TV werkte ook meteen ("het TV kijken" dus....die TV zelf is niets aan veranderd), beeld is prima, maar met de coax was het ook prima....zie niet echt een verschil.
Al met al: geen enkel probleem en alles werkt zonder problemen.

Het enige minpunt vindt ik de Entone Amulet 400 decoder.....een sieraad voor je woonkamer....niet echt....
Welke hersenlozen hebben er in het designteam gezeten?
Het ziet er uit als een wekkerradio uit de jaren 80 en het enige nuttige wat er te zien is op het apparaat is de tijd.
En die wordt weergegeven door blauwe LED's.....en die zijn voor mij niet of zeer lastig waar te nemen.....mensenogen kunnen niet zo goed omgaan met blauw licht...
Maar hij moet toch in het zicht vanwege de AB....
Dat zal dus wel afplakken worden met zwarte isolatietape of iets dergelijks, want voor zover ik gezien heb, kan je nergens instellen dat de klok uitgeschakeld of gedimd wordt.

Ik heb ook de iPhone app geprobeerd, maar dat is nog geen succes.....wanneer je iets wil bekijken, start de player en die schuift dan ook meteen weer weg en zie je alleen het programmaoverzicht....

Volgende week komt moederlief weer terug van 3 maanden overwinteren aan de andere kant van deze aardkloot, en dan zou eigenlijk de zaak klaar moeten zijn bij haar....maar ik heb het pakket nog niet aangevraagd omdat ik niet zeker ben of de bekabeling wel rond te krijgen is.
Maandag ga ik even kijken met een lokale installateur wat de mogelijkheden zijn.
En wanneer die het niet ziet zitten, zal ik Optimizer contacteren!

@ Optimizer: er bestaan toch ook "combi-kabels"? Dus met 1 utp-kabel bijv. TV en telefoon?
En kan internet er dan ook nog bij?? In dezelfde kabel dus....
Dat zal wel niet....maar zijn er dan ook utp kabels met meer aders zodat alles in 1 kan?
 
Radar
Weet jij meer over de Entone?
Qua display?
Misschien ben ik te kritisch, maar hier in huis vindt iedereen het ding verschrikkelijk.
Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoiets aan te schaffen!
Kan dat ding niet in de kruipruimte?

Ehhh, schat....dat heeft Caiway besloten, kan ik niets aan doen.
Er is vast een esthetische commissie wekenlang mee bezig geweest, en na raadpleging van klanten, is besloten om dit sieraad aan te schaffen.
Er was waarschijnlijk niets beters.

Ik heb zelfs een mailtje naar Entone in Cupertino gestuurd.
Ik heb ze gevraagd of ze de koffiejuffrouw bij de buren in dienst willen nemen als hoofd van het designteam.
Dan wordt het vast beter.


Zo moet het ongeveer gegaan zijn daar bij Entone:
Hebben we een display nodig?
Nee, eigenlijk niet.....
Nou dan zetten we er een in die de tijd weergeeft.
OK, goed idee!
Kunnen we het design soms nog meer verklooien?
Ja, natuurlijk!
We nemen een LED display.
Goed bedacht!
Maar.....kunnen we het nog erger maken?
Ehhhhh.....even denken.....
Ik heb het! We nemen een lekker lompe BLAUWE display!
Dat is afzichtelijk EN onleesbaar!
Wat wil je nog meer!
 
Radar
Ik ben benieuwd......

Het blijft vreemd dat er naderhand functies uitgeschakeld moeten worden om het bruikbaar te maken.
Dan is er toch iets fout gegaan in het voortraject.

Zou Entone smeergeld betaald hebben aan de semi-ambtenaar die in de decoder-commissie zit?
Iets anders kan ik me niet voorstellen.....wees nou eerlijk: je moet toch echt blind zijn om dit apparaat te kiezen.
 
Adios
Ik weiger over te stappen op de Entone. Als ik het zo lees zijn wij met de Airties op een aantal punten veel beter af.
De Airties zapt als een tierelier. Geen verblindend display. Alleen helaas geen ingebouwde harde schijf, maar we kunnen wel opnames afzonder verwijderen.
 
Radar
Ik heb er net maar een beetje zwarte isolatietape opgeplakt.
'T is geen mooie oplossing, maar lelijker kan niet.

Wanneer je vlakbij het ding zit valt het nog wel mee, maar op een kleine afstand is het al erg wazig en onleesbaar.
Qua zapsnelheid vindt ik het wel meevallen: mijn Humax 5050 is niet of weinig sneller.

Voor de rest ben ik niet ontevreden met de hele set-up, alleen is de toegevoegde waarde van het glas niet echt groot IMHO.
Bij TV heb ik nu "Uitzending Gemist" en internet is een stuk sneller......meer heb ik nog niet kunnen vinden.
Radar voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Adios
Ik vraag me af, wie bij Caiway zo'n Entone test voordat ze ervoor kiezen. De klachten over dat afschuwelijke display zijn niet van de lucht en toch kiest Caiawy ervoor.

Des te meer ik ervan probeer te begrijpen, des te minder ik het snap.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie glasvezel en Caiway service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie